Sees. skriver:
Tell me Los Ladies ..Har I dårlige vaner?
Jeg kan jo starte med mine egne.
Jeg retter ALTID på folk, hvis de siger tingene forkert..
F.eks. hvis der er en der siger "Fordi at..." - Der er ikke noget der hedder FORDI AT, der er kun noget der hedder FORDI.
Eller "Jeg har lagt på sofaen hele dagen" - Nej, det har du ikke, du har LIGGET på sofaen hele dagen.
Eller den værste .. "Mig og Albert" - Det hedder ALBERT OG MIG/JEG!
Jeg synes det er vildt underligt at jeg har det sådan her, for jeg er selv super dårlig til at stave, og vide hvornår det er med I eller Æ (f.eks. Ligger/lægger) - Og jeg hader når folk retter på mine svagheder, men jeg er så frygtelig slem til at gøre det selv 
Som lærer skal jeg passe meget på ikke at gå og rette på andre, selvom det kribler i mig for at gøre det. ISÆR når det handler om sproglige fejl, og jeg er ved at eksplodere, når jeg hører folk sige "mig og ..." 
Underligt er det, at med den mor mine unger har, så er specielt min mellemste slem til at gøre det, og jeg har næsten opgivet at få det banket ind i hende LOL
Jeg vil tro, at det er kommet for at blive, og at det i følge dansk retskrivning om få år vil blive accepteret....suk!
Jamen andre dårlige vaner..puhhha...jeg har mange, tror jeg.
Jo, jeg er luddoven, men på en underlig måde, for jeg er lynhurtig til at få klaret de ting, jeg SKAL have klaret, og det skyldes især min dovenskab.
Livet har lært mig, at den højeste form for dovenskab er, at gøre tingene rigtigt første gang.
Det har jeg også lært fra mig som lærer. I stedet for at bruge en masse tid på at udsætte de ting man skal, og dermed bruge en masse unødig energi, så kan man lige så godt tage fat om tingene og få dem klaret med det samme.
Min dovenskab har også lært mig at suge alt til mig, jeg hører. Hvorfor åbene en bog, når læreren har sagt det hele. Så hvis man hører efter, jamen så behøver man ikke læse sig frem til det.
Så er der min hjernes dovenskab. Jeg gider ikke huske navne og tal. Det skyldes nok mest, at når jeg møder et menneske, så er det sjælens identitet jeg husker, ikke et tilfældigt jordisk navn. Det samme er det med datoer. Jeg er håbløs til datoer. Jeg glemmer fødselsdage og mærkedage. Jeg gør det ikke af en ond mening, der er bare ligesom ikke plads til dem.
Hmm..jo en af mine største uvaner er at tage ordet ud af folks mund 
Det er en ting, som jeg har arbejdet meget med i mange år.
Det skyldes jo nok mest, at jeg allerede ved de første ord, ved hvad folk vil sige, og hvis de sidder der omstændigt og væver rundt efter ordene, ja så har jeg næsten ikke tålmodighed til, at de får talt færdig.
Og så det, at jeg er noget af et mentalt energibundt. Som en jobkonsulentkolega sagde til mig engang: "Sussie, det er i orden at du er en orkan, men kan du ikke prøve på at være en lille orkan. Som det er nu, så blæser du alle omkuld..... 
Også den tog jeg til mig. Jeg gør mit bedste på at få lagt orkanen, men det er altså svært, når man er en af natur. Man kunne jo heller ikke gå ud og bede orkanen Kathrina om at lægge sig til en blid vind...men jeg gør mit bedste.
Endelig er jeg et frygteligt rodehoved. Men jeg er et systematisk rodehoved. Jeg ved altid hvor mine ting er, de er bare ikke der, hvor man normalt forventer ting har sin plads. Også her har jeg måttet lære mig selv at gøre tingene rigtigt første gang. Dvs at lægge ting der hvor folk forventer, de skal være.
Dette gælder især mine arbejdsplads. Der får jeg ry for at være lidt af en pernittengryn mht orden, men det skyldes, at hvis jeg ikke holder orden, så går det helt i ged for mig, og så bliver der for alvor rod.
Herhjemme tager vi det ikke så alvorligt. Både min mand og jeg er systematiske rodehoveder.
Men det er noget underligt noget, for vi har det fint med rod, men ser man i mine skuffer og skabe, så er alt systematisk arrangeret. Jeg kan ikke have rod i mine skuffer og skabe. Jeg elsker systemer. De fleste mennesker har orden umiddelbart, men alt er så stoppet hulter til bulter ind alle steder, hvor de er ude af syne. Der er jeg så lige modsat.
MEN, så er der en underlig ting ved mig...hvis jeg så skal rydde op, så går det hurtigere end de fleste kan følge med. Ringer tante Gerda og meddeler at hun kommer til te om 2 timer, så kan jeg få huset i pinlig orden på nul tid, og hvor andre ville skulle bruge en hel dag, kan jeg sagtens klare det på de 2 timer.
Så sådan er vi så forskellige.
Jeg tror at vaner og uvaner ofte opvejer hinanden, og der skal være plads til det hele. Kunsten er så at kunne udnytte sine uvaner til noget positivt.

Kærligst
Sussie