Sees. skriver:
Tell me Los Ladies ..Har I dårlige vaner?
Jeg kan jo starte med mine egne.
Jeg retter ALTID på folk, hvis de siger tingene forkert..
F.eks. hvis der er en der siger "Fordi at..." - Der er ikke noget der hedder FORDI AT, der er kun noget der hedder FORDI.
Eller "Jeg har lagt på sofaen hele dagen" - Nej, det har du ikke, du har LIGGET på sofaen hele dagen.
Eller den værste .. "Mig og Albert" - Det hedder ALBERT OG MIG/JEG!
Jeg synes det er vildt underligt at jeg har det sådan her, for jeg er selv super dårlig til at stave, og vide hvornår det er med I eller Æ (f.eks. Ligger/lægger) - Og jeg hader når folk retter på mine svagheder, men jeg er så frygtelig slem til at gøre det selv 
Jeg gør det samme som dig
Jeg retter også på folk, når de siger noget forkert. Og så har jeg det med, at kommentere stavefejl - også selv om jeg selv kan lave stavefejl. Til gengæld irriterer det mig grænseløst, når jeg opdager, at jeg har stavet forkert, eller det er galt med grammatikken
Det er ikke helt så slemt, når andre gør det, men det irriterer mig... Nu håber jeg ikke jeg fornærmer nogen her i forummet, men jeg har lagt mærke til, at der er rigtig mange der f.eks. skriver: 'Jeg fik afvide, af min læge...' Der er ikke noget der hedder 'afvide'. Det hedder 'at vide'.
Her i det sønderjydske, er der også mange der siger: 'Sådan har det været i længe'... Det lyder bare fuldstændig forkert i mit hovede! Det hedder: 'Sådan har det været i lang tid'.
Det danske sprog, grammatik og måden at stave på, har virkelig forandret sig, fra da jeg gik i folkeskole. Det er jo lige før, at alt er tilladt...
Ej, jeg kan blive ved, jeg går vist lige i selvsving
Håber ikke jeg har fornærmet nogen, det er i hvert fald ikke hensigten 
Anmeld