Uhh det er jo et af de helt store "poblemer" i vores verden som mor og som individ.. DØDEN...
Jeg var som dig, bange for det uvisse, frygten for selve døden men også hvad der nu lige kom bagefter..
Jeg tror ikke på der er EN gud som bestemmer hvem der skal op/ned men at der er noget/nogen som guider os.
For næsten 6 år d.d. oplevede jeg desværre/heldigvis selv døden på meget tæt hold... Jeg blev erklæret klinisk død på frederiksberg hjerteafd. i ca 15 sek før de fik mig "startet" igen (Klinisk død, dvs. hjertet er stoppet og der er ingen aktivitet i kroppen ejheller hjernen)
Og helt ærligt? Jeg er glad for det skete, glad for jeg fik set mig lidt omkring i hvad der sker. Også selvom det måske ikke er det som rent faktisk sker med mig når jeg endeligt dør og ikke starter igen... Efter dette skete tror jeg mere på at der "Er noget vi ikke kan se". Jeg snakkede med min morfar - som på det tidspunkt var død og havde været det i mange år - men han sagde "Det er ikke din tid endnu, du har mere du skal nå" Jeg har sidenhen oplevet en enorm ro, hvor der tidligere var frygt har jeg nu fundet fred.
Jeg ved godt mange ville sige min "samtale" er et sidste elektronisk impuls i hjernen, men det burde ikke være muligt, da elektroderne ikke vidste nogen hjerneaktivitet mens mit hjerte stod stille... Den dag var min krop lige på "stand-by"....
Jeg tror det jeg er mest bange for, er ikke at nå og se mine børn vokse op, se mine børnebørn (hvis jeg får sådan nogle) men selve døden og hvad der kommer bagefter, er jeg ikke urolig/bange for.
En lidt længere smøre
Anmeld