hvorfor vælge kejsersnit ? "for moderens skyld"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

regalprime

MarianneSonne skriver:

Undskyld at jeg ikke har været klar nok. Jeg skriver om de tilfælde hvor det et ks ikke kan begrundes med noget fysisk. At der skal der rigtig gode begrundelser til, for at forsvare et ks. Der er jo masser af tilfælde hvor et ks er at foretrække frem for fødsel, og et lille bækken er jo en af dem, ligesom en meget langstakt fødsel, stjernekiggere m.m.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Hov der mangler det sidste jeg skrev.. hmm..

Men jeg skrev at jeg overvejede meget kraftig selv et pks fordi jeg frygtede smerten og havde fået SÅ mange skræk historier om fødsler. Så jeg turde faktisk ikk rigtig føde, men det gav jo så sig selv eftersom mit bækken er smalt. Men nu er jeg ked af jeg ikk kan selv for føler ligesom man går glip af noget. Ved ikk om dette er til at forstå??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Mi

Har en veninde som også fik kejsersnit to gange og hun følte på samme måde. Men oplevelsen er jo stor uanset.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

13. december 2010

Mi

Bromberg skriver:

Laver man PKS hvis man ved at det er en stjernekigger ?

Er vist forskelligt. Men det komplicere i hvert fald en fødsel i en eller anden grad

Anmeld

13. december 2010

Dansker i England

MarianneSonne skriver:

Er vist forskelligt. Men det komplicere i hvert fald en fødsel i en eller anden grad

Min datter var også stjernekigger, hvilket jm var klar over, men jeg blev heller ikke tilbudt Ks - ikke at jeg ville have taget i mod det, hvis jeg var blevet det tilbudt.

Anmeld

13. december 2010

JacobsMoar

MarianneSonne skriver:

Ja, det fandt jeg ud af

Han var stjernekigger OG stod skævt, nu kom han ud.. Men synes fakisk at de trak den liiiige længe nok.. Havde de hørt efter hver gang jeg sagde at han sparkede i den modsatte side af hvad de sagde vidste de at han var stjernekigger

Anmeld

13. december 2010

Moar2011

Bromberg skriver:

Ja, det fandt jeg ud af

Han var stjernekigger OG stod skævt, nu kom han ud.. Men synes fakisk at de trak den liiiige længe nok.. Havde de hørt efter hver gang jeg sagde at han sparkede i den modsatte side af hvad de sagde vidste de at han var stjernekigger

Måske du sq vælge et andet syghus bare et forslag.

Anmeld

13. december 2010

Aves..

Malthes mor skriver:

Undskyld at jeg bliver nysgerrig. Du vælger selv om du vil svarer. Men hvad skulle der ske dine børn? Hvad er det du frygter? Og hvorfor skulle du gå psykisk ned??

Fordi jeg har en rigtig skidt fødselsoplevele´se bag mig....hvor min søn næsten ikke kunne komme ud...så jeg valgte et ks og det viste sig da også at min søn nummer to allerede vejede 4500g to uger før termin.

Anmeld

13. december 2010

JacobsMoar

Babyklar skriver:

Måske du sq vælge et andet syghus bare et forslag.

Tjaaa.. Lige pt. skal jeg ikke have flere børn.. Men Jacob er self. også kun 7 uger

Det andet skulle være lige så skidt, og er på trods af det faktisk ret tilfreds med mit valg..

Men uden tvivl, jeg skal have PKS hvis der bliver en gang mere..

Anmeld

13. december 2010

Moar2011

Bromberg skriver:

Tjaaa.. Lige pt. skal jeg ikke have flere børn.. Men Jacob er self. også kun 7 uger

Det andet skulle være lige så skidt, og er på trods af det faktisk ret tilfreds med mit valg..

Men uden tvivl, jeg skal have PKS hvis der bliver en gang mere..

Okey - det er jo som man selv synes jo. er nu os mest til pks men ja jeg kan skifte mening mange gange endnu. - men tror altså ikk at man skal regne med at det er så nemt bare at få det - men jeg ved det selvf ikk

Anmeld

13. december 2010

Malthes mor

Jildes skriver:

Fordi jeg har en rigtig skidt fødselsoplevele´se bag mig....hvor min søn næsten ikke kunne komme ud...så jeg valgte et ks og det viste sig da også at min søn nummer to allerede vejede 4500g to uger før termin.

Så forstå jeg dig. Og det er slet ikke sådan noget jeg mener. Men når talen falder på fødslen, så er folk omkring den gravide hurtig ude med, at sådan en gør skide ondt. Og ja, det gør den, men alt er relativt. Og det er ikke nødvendigt at gøre den gravide mere bange/angst/bekrymret end hun i forvejen er.

Så jeg vil fortsat mene, at så længe der ikke er nogen egentlig årsag til PKS, så føder man på den gode gammeldags måde men som du vist tidligere skrev, så er det fagfolk, der skal vurdere det og ikke os andre

Håber at begge dine børn har det godt, og selvfølgelig også deres mor. Glædelig jul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.