Det bliver svært at svare alle i denne tråd, men jeg vil prøve med et lidt overordnet svar;
Jeg har selv termin om 3 uger - og synes (selvfølgelig), at det er skræmmende at skulle føde, sådan tror jeg, alle har det. Jeg har hørt alle mulige grufulde historier om fødsler, der er gået galt, men jeg har alligevel valgt, at jeg vil prøve at føde vaginalt. Skulle der opstå komplikationer, skal sundhedspersonalet IKKE TØVE med akut kejsersnit, bare fordi jeg gerne vil føde naturligt. Men igen, det er heller ikke denne slags situationer, der undrer mig - og som er baggrund for oprettelsen af indlægget her. Heller ikke, at man før har gennemgået kejsersnit - og derfor ikke kan føde vaginalt (arret kan fx springe op ved hårdt tryk/pres osv)
Der er en, der har svaret på denne tråd, at hun før har gennemgået en traumatisk fødsel med sugekop osv. At denne har valgt pks denne gang (eller ude i fremtiden, husker det ik lige), kan jeg faktisk godt sætte mig ind i. Dejligt at få udvidet sin horisont.
Men som 1. gangsfødende er det mig stadig uforståeligt, at man vælger pks, fordi man er bange for at føde.. Kunne man så ikke vælge at gå til Fødselsforberedelse for at dæmpe angsten? Det gjorde jeg - og jeg synes, jeg er bedre klædt på nu - selvom jeg stadig frygter at skulle føde..
Men HEY, min krop er bygget til det - det skal nok gå, det er jeg sikker på. Men igen, opstår der komplikationer, har de bare at få ham ud ASAP!
Anmeld