hvorfor vælge kejsersnit ? "for moderens skyld"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

FruPudderkvast

Maja_4000 skriver:

Så længe fødslen gik godt , tror jeg ikke , at jeg ville "gå ned" .. Men hvis bare den mindste ting gik galt .. Og jeg ved med mig selv , at jeg ville bebrejde mig selv så ! .. Hvis noget går galt under et ks kan jeg jo altid skyde skylden på en læge eller sådan noget .. Ved ks er det ligesom "ude af mine hænder" (:

Undskyld mig, men det er da virkelig en tam undskyldning - "jeg vælger ks fordi hvis noget går galt, så kan jeg skyde skylden på en anden!"
Man må sgu da tage ansvar for sig selv, sine beslutninger og ikke mindst sit barn!

Nu vil jeg så lige pointere at jeg absolut ikke er imod ks - hverken planlagt eller akut!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Maja_4000

13~12~09 skriver:

Undskyld mig, men det er da virkelig en tam undskyldning - "jeg vælger ks fordi hvis noget går galt, så kan jeg skyde skylden på en anden!"
Man må sgu da tage ansvar for sig selv, sine beslutninger og ikke mindst sit barn!

Nu vil jeg så lige pointere at jeg absolut ikke er imod ks - hverken planlagt eller akut!

Har du læst hvad jeg skrev inden ?
Har oplevet indtil flere som har mistet deres børn under fødselen .. Derfor er jeg bange for at noget går galt .. Har set HVOR galt det kan gå .. Og jeg skal helst ikke til flere begravelser med bittesmå kister ..  

Anmeld

13. december 2010

SaNiNa

Næsten gang jeg skal føde så tror jeg også jeg er nået til det skal være et pks.

Men det er ud fra hvordan det forløb med Nicklas

Da jeg ventede Nicklas skulle jeg bestemt heller ikke have et ks, men måtte alligevel have et. læge spurgte mig bare meget forkert så det var et ja nej spørgsmål og ikke du skal. Så jeg sagde jo nej tak mest fordi jeg var mega bange og min krop bare heller ikke kunne mere så vist jo nok heller ikke helt hvad jeg svarede på.

Så næste gang så ja bliver det nok et pks. så ved jeg da hvad jeg går ind til. og hvis det ikke er det jeg vælger så skal jeg bare have en blokade med det sammen så jeg ikke ender i fuld narkose.

Anmeld

13. december 2010

MamaLook

Det bliver svært at svare alle i denne tråd, men jeg vil prøve med et lidt overordnet svar;

Jeg har selv termin om 3 uger - og synes (selvfølgelig), at det er skræmmende at skulle føde, sådan tror jeg, alle har det. Jeg har hørt alle mulige grufulde historier om fødsler, der er gået galt, men jeg har alligevel valgt, at jeg vil prøve at føde vaginalt. Skulle der opstå komplikationer, skal sundhedspersonalet IKKE TØVE med akut kejsersnit, bare fordi jeg gerne vil føde naturligt. Men igen, det er heller ikke denne slags situationer, der undrer mig - og som er baggrund for oprettelsen af indlægget her. Heller ikke, at man før har gennemgået kejsersnit - og derfor ikke kan føde vaginalt (arret kan fx springe op ved hårdt tryk/pres osv)

Der er en, der har svaret på denne tråd, at hun før har gennemgået en traumatisk fødsel med sugekop osv. At denne har valgt pks denne gang (eller ude i fremtiden, husker det ik lige), kan jeg faktisk godt sætte mig ind i. Dejligt at få udvidet sin horisont.

Men som 1. gangsfødende er det mig stadig uforståeligt, at man vælger pks, fordi man er bange for at føde.. Kunne man så ikke vælge at gå til Fødselsforberedelse for at dæmpe angsten? Det gjorde jeg - og jeg synes, jeg er bedre klædt på nu - selvom jeg stadig frygter at skulle føde..

Men HEY, min krop er bygget til det - det skal nok gå, det er jeg sikker på. Men igen, opstår der komplikationer, har de bare at få ham ud ASAP!

Anmeld

13. december 2010

LISBETH:-)

Jeg fødte første gang vaginalt og anden gang ved pks på moderens ønske. Jeg valgte pks 2. gang da jeg havde en meget meget dårlig oplevelse første gang der gjorde at jeg var angst for at der skulle gå noget galt. Mit første barn var meget tæt på at dø pga. personalemangel og en lang række menneskelige fejl. Jeg havde derfor ikke tiltro til det pågældende hospital og da jeg bor i "udkants danmark" var det bare ikke lige til og vælge et andet sygehus da det ligger langt væk.

Jeg er lykkelig for mit pks som var verdens bedste oplevelse!!!!!!

Anmeld

13. december 2010

maria_wlt

Hvis det ikke var fordi Tristan lå forkert og at man ikke ville gøre et vendingsforsøg pga der faktisk la 2 derinde, så havde jeg alligevel valgt et KS. Rent egoistisk. Jeg skulle ikke nyde at føde et levende og et dødt barn, og ville gøre mit til at intet ku gå mere galt. Så derfor planlagt KS til mig dengang

Anmeld

13. december 2010

regalprime

MarianneSonne skriver:

Jeg mener ikke at sundhedssystemet skal tilbyde ks på moderen forlangen. Der kan selvfølgelig være situationer hos moderen som gør at en fødsel ikke er en mulighed selvom der umiddelbart ikke er nogen fysisk begrundelse, men der skal virkelig også være en god grund syntes jeg. Det skal i hvert fald ikke "bare" være fordi man er bange for at føde og ikke tror man kan klare det. Der findes jo gode muligheder for smertestillende behandling. Det er jo ikke ukompliceret at få ks, heller ikke for moderen, så jeg syntes at det er en stor risiko at løbe.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Du skriver ikk nogen fysisk begrundelse. Nu fik jeg så AKS i uge 35, men det var IKKE sikkert jeg fik lov at føde selv da jeg har meget smalt bækken og jeg havde så voldsom bækkenløsning, så de mente at det sku være et PLK. Men det blev jo så AKS. Der er jo andre der kan stå i det samme, hvis de feks også er meget smalle. Der er jo nogen der fysisk ÍKKE kan føde.

Anmeld

13. december 2010

Pige2009

Mirakel skriver:

Jaah, det er så noget, jeg har tænkt over et stykke tid. Hvad der får en kvinde til at vælge kejsersnit - udelukkende for sin egen skyld.

Man ved jo, at barnet har bedst af at blive født vaginalt - bl.a. fordi vandet skal presses ud af lungerne - og fordi barnet ved vaginal fødsel fremfor ks ikke bliver 'revet ud af sine omgivelser' (hvis man kan sige det sådan)

Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at man vælger at få PKS, hvis barnet vender forkert - eller der på anden måde er omstændigheder, der kan udgøre en risiko for barnet eller moderen ved 'normal' (vaginal) fødsel.

SÅ min undren omhandler  udelukkende kvinder, der har valgt PKS, fordi de ikke kan overskue en normal fødsel (og der ikke umiddelbart er risici for barn eller moder)..

Jeg håber ikke, jeg støder nogen ved dette indlæg - jeg er bare enormt nysgerrig, fordi jeg har svært ved at sætte mig ind i den tankegang.  

Jeg forstår det heller ikke, men der findes de kvinder som simpelthen er så bange for fødslen, at de er i fare for at udvikle en depression. Jeg ved, Eva herinde har fået lavet kejsersnit.

Anmeld

13. december 2010

MamaLook

maria_wt skriver:

Hvis det ikke var fordi Tristan lå forkert og at man ikke ville gøre et vendingsforsøg pga der faktisk la 2 derinde, så havde jeg alligevel valgt et KS. Rent egoistisk. Jeg skulle ikke nyde at føde et levende og et dødt barn, og ville gøre mit til at intet ku gå mere galt. Så derfor planlagt KS til mig dengang

Nøj, sikke en situation at stå - et levende, et dødt. Jeg kan godt sætte mig ind i dit valg..

Anmeld

13. december 2010

maria_wlt

Mirakel skriver:

Nøj, sikke en situation at stå - et levende, et dødt. Jeg kan godt sætte mig ind i dit valg..

Det var heldigvis en super oplevelse og vores søn kom ud med et godt skrig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.