Pisser mig faktisk af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Snefnug1984

Jeg kigger også ofte på tråde, som jeg ikke kommenterer, for så kunne jeg jo ikke lave andet Nogle debatter kigger jeg blot af ren nysgerrighed, uden at jeg vil give min mening til kende, og det synes jeg man er i sin fulde ret til.

Selvfølgelig er det ærgeligt, at der ikke er mange der svarer på ens indlæg, hvis det er dét man forventer. Jeg synes der er forskel på et indlæg med en masse billeder, hvor alle kommentarerne blot bliver ala "nåhh sikke nogle søde unger du har" og så et indlæg, hvor man søger råd eller har spørgsmål om konkrete ting.

Jeg svarer på det jeg har lyst til og oplever da også selv, at mine indlæg ikke bliver besvaret. Men sådan er det jo. Folk kommenterer det de synes er interessant

Og nogle gange undlader jeg simpelthen at svare på indlæg, som jeg ved, vil udvikle sig til ren mundhuggeri..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

2721

Secrets skriver:

Ja, nu tør man jo næsten ikke andet end at svare Jeg synes ikke, du skal blive sur. Og jeg har heller ikke indtryk af, at det handler om popularitet. Jeg er ganske ny herinde, og selvom jeg ikke har fortalt ret meget om mig selv, så får jeg fint med svar.

Jeg har det sådan, at jeg ikke bare svarer for at svare. Tit så ligger jeg i sofaen på siden, med pcen på sofabordet og sidder bare og surfer og læser, og sidder således ikke i en "skriveposition". Så hygger jeg bare med at læse rundt omkring i forum og samle mig en masse indtryk og meninger omkring alt det med graviditet og børn. Hvis man bare sidder og hyggelæser, og absolut SKAL svare på en tråd, bare fordi man er inde at lure på den, så bliver det jo pludselig en ekstrem tidsrøver.

Nu har jeg ikke lige set de debatter du omtaler, men lad os nu sige, at jeg tilfældigvis klikkede mig ind på dit emne, og det tager 30 sekunder at læse. Så tager det 30 sek, og jeg kan klikke mig videre til et andet indlæg, som også tager 30 sekunder. Sådan kan jeg lige hyggelæse 10 tråde, før jeg går væk fra baby og igang med noget konstruktivt, så som eksamenslæsning. Det har taget 5 minutter! Hvis jeg så pludselig SKAL svare på de 10 emner, jeg har hyggeluret på, så tager det pludselig tid. Oprette svaret, skrive det, gennemlæse det. I hvert fald 2 minutter. Så har vi lige pludselig de 30 sek det tager at læse hver tråd + MINIMUM 2 minutter til at besvare pr. tråd. Så har det pludselig taget 25 minutter i stedet for 5, og det er altså noget der batter, når man bare lige er i humør til at hyggelæse.

Hvis jeg sidder op med computeren og har bedre tid til at surfe, så svarer jeg da. Men jeg synes altså, at det er lidt mærkeligt at blive så skide sur, bare fordi folk lige ligger i sengen og surfer med lidt læsning, men ikke lige har tid eller overskud til at svare på alt.

Jeg nægter at tro på, at du svarer på ALLE emner, som du læser her på forum. Så smil nu  Det er jo ikke noget personligt. Det er da bare for manges vedkommende et spørgsmål om, om man bare lige er på baby.dk for at få en lille update, osv. 

Jeg må erklære mig enig

Anmeld

5. december 2010

oerbaek

Secrets skriver:

Kunne det tænkes, at folk har stemt uden at tilkendegive det? Jeg har da i dag stemt på en familie herinde mht. noget rejseværk, men jeg synes simpelthen det er så meningsløst at skrive "Stemt!", så det gider jeg altså ikke bruge tid på. Går ud fra at det er selve stemmen, folk vil have, og ikke tilkendegivelsen af, at jeg har stemt

det kan jo godt være

Anmeld

5. december 2010

Snefnug1984

oerbaek skriver:

jeg ved lige hvad du mener

Jeg oprettede et emne i går om der var nogle der ville hjælpe med at stemme på min dreng Mathias og 45 havde i gå været inde og kigge men ingen svar

I sådan en tråd vil de fleste jo nok også bare svare "ja.. så er der stemt".. Jeg har selv læst sådanne indlæg og stemt, uden at kommenterer det pågældende indlæg.

Anmeld

5. december 2010

otlitrom

Jeg plejer ikke at svare i de her tråde, men nu gør jeg det alligevel.

Jeg tænker, at der er SÅ mange brugere af baby.dk, hvor der er MANGE der kun er med på en kigger. Vi er en brøkdel der er aktive deltagere....

Og som nisse-mor siger, så kigger jeg også tit rundt, uden lige at få svaret. Det kommer virkelig an på, hvad humør jeg er i.

Jeg synes ikke denne slags indlæg hjælper på noget, ud over den dårlige stemning. Ja, undskyld. Men hold op, hvor synes jeg der har været meget hønseri på det sidste!

God søndag til alle!

Anmeld

5. december 2010

HopinWishin

hmm... jeg tænker ikke på om der er forskel på fisk... ofte så kigger jeg bare herinde af nysgerrighed... og så er det ikke altid jeg lige 'orker' at kommentere tråde...

jeg forventer heller ikke adskillige kommentarer til mine egne indlæg.. det er blot  en super bonus når det sker!

Smil og vær positiv og ik alt det der tøsefnidder... det er JUUUL =)

Anmeld

5. december 2010

LR85

Secrets skriver:

Synes egentlig ikke, at du forholder dig til den forklaring, jeg gav dig, eller de ting jeg skrev i det hele taget  Og nu gider jeg altså ikke gentage det. Jeg synes ikke man kan sige "Jeg tager mig tid til at smide et indlæg, så derfor skal folk tage sig tid til at svare". Når folk poster indlæg, går jeg bestemt ikke ud fra, at de poster dem for MIN skyld, men for deres EGEN, fordi de er stolte over deres børn, har et spørgsmål, som DE vil have svar på. Derfor er ingen på nogen måde forpligtet til at svare. Altså herre jemini, hvis man skulle svare på alle de tråde man læste, kunne man jo ikke lave andet! Igen: Kan du ærligt sige, at du har svaret på alle tråde, du nogensinde har læst her på forum? Det tror jeg ikke, at nogen kan sige.

Selvfølgelig foretrækker man at få svar. Det gør jeg da også. Og så kan man ærgre sig, hvis folk ikke svare, men at blive "tøsefornærmet" (for nu at blive i din egen terminologi), kan jeg altså ikke forholde mig til. Jeg synes, at det er forkert at bebrejde folk for ikke at svare. Som sagt kan det være, at man lige har 5 minutters afbræk i en hård stund på dagen, og bare lige har brug for lidt hyggelæsning, men ikke har overskud eller lyst til at komme med svar til hver enkelt tråd. Det ser jeg intet galt i.

Der kommer jo syyyygt mange tråde hver dag med "se mit søde barn", og jo, jeg kan da godt sidde og skrive til hver enkelt, at det er nogle herlige unger, men jeg har altså også en eksamen at læse til, og man kan jo ikke altid på overskriften se, at det tilfældigvis er en "se mit barn" tråd Håber du forstår. Prøver bare at understrege, at det ikke er personligt, og at folk bare nogen gange har andre ting at tage sig til.

Giver dig fuldstændig ret.

Svar er da rart, men a forvente det og blive sur over manglende svar.... ved nu ikke lige

Anmeld

5. december 2010

Plysbjørnen

Det må vi jo prøve at tage til os, da jeg da ofte er en af dem der ofte læser et indlæg uden at svare. det hænder også nogengange at jeg trykker forkert, så jeg kommer til gå ud af et indlæg når jeg vil svare. hvilket jo så tæller dobbelt fordi jeg så er nød til at gå ind igen.

Det kan også være at jeg har svaret i et indlæg og nogen gange går ind for at læse hvad andre svarer.

Men jo kender godt problematikken med at føle sig tilside sat fordi folk ikke svarer, foreksempel en jeg oprettede med billeder af mine 2 dejlige børn (synes jeg selv de er). 59 visninger og 1 svar. hvor fedt er det lige.

Anmeld

5. december 2010

HopinWishin

kitty skriver:

Jeg plejer ikke at svare i de her tråde, men nu gør jeg det alligevel.

Jeg tænker, at der er SÅ mange brugere af baby.dk, hvor der er MANGE der kun er med på en kigger. Vi er en brøkdel der er aktive deltagere....

Og som nisse-mor siger, så kigger jeg også tit rundt, uden lige at få svaret. Det kommer virkelig an på, hvad humør jeg er i.

Jeg synes ikke denne slags indlæg hjælper på noget, ud over den dårlige stemning. Ja, undskyld. Men hold op, hvor synes jeg der har været meget hønseri på det sidste!

God søndag til alle!

HØRT!

Anmeld

5. december 2010

Frøken J.

Og så vil jeg da i øvrigt sige, at jeg MEGET hellere vil bruge min tid på at svare på tråde, hvor folk beder om råd og hjælp, fordi de har BRUG for hjælp. Det er jo ikke lige så vigtigt at skrive til folk "Neeej, sikke en sød baby"! Det kan jeg godt nøjes med at tænke. Og det er jo alligevel det alle skriver. Tænk hvis der var en der vovede at sige: "Ej, jeg synes godt nok ikke din baby er den kønneste" Hehe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.