hvis du kunne gøre en forskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Noneother

Jeg har "arbejdet" og siddet i bestyrelsen for en frivillig musikforening. 
Jeg har osse været pro. storesøster på en side der primært henvender sig til unge piger.

-og jeg har altid gerne være frivillig på at kattehjem , eller noget lignende, men der er simpelthen ikke tid til det pt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

mor-til-vanessa

SussieThyssen skriver:

Jeg har intet mod at arbejde som frivillig. Det har jeg gjort i mange år, bl.a. i Skt. Nikolai-tjenesten inde i København.
Jeg har også været aktiv i Natteravnene og lavet meget andet frivilligt igennem årene.
Men jeg vil ikke betale for at skulle rejse ud for at arbejde for en eller anden organisation, der trækker jeg grænsen.
Jeg arbejder gerne gratis, men så vil jeg have min transport samt kost og logi betalt, hvis jeg skulle arbejde udenlands.
Mit eget bagland skal være i orden, før jeg kaster mig ud i den slags.
Var jeg læge, tog jeg gerne ud for læger uden grænser, men ville ikke gøre det uden der var et sted jeg kunne bo og mad, samt transporten betalt. Måske vil man kalde mig egoist, men det handler også om, at hvis man klæder sig selv helt af, så har man intet overskud til at hjælpe andre på lang sigt.
Har du 2 skjorter, kan du godt give den ene væk, men har du kun en og giver den væk, så har du ingen selv. Du vil fryse og derved ikke have energi til at skaffe dig endnu en skjorte, som så endnu et menneske kan få glæde af.
Jeg deler hjertens gerne af det jeg har, men alt med måde. Klæder jeg mig selv helt af, har jeg intet at gøre godt med næste gang.
Det samme gælder alt andet i livet.
Det er godt at bruge af sin energi til andre, men man skal ikke misbruge den.

Nu er jeg nået dertil i livet, hvor jeg skal passe mere på mig selv end for blot 20 år siden, men jeg hjælper i det små hvor jeg kan.
Måske er mine valg små og gør ikke den store forskel, men for mig betyder det mindst lige så meget at kunne hjælpe pindsvin i Danmark. som at hjælpe hjemløse hunde i Indien...måske mere.
Til gengæld hjælper jeg hellere et barn i Afrika end et barn i Danmark. Et barn i Afrika kan let dø af sult, den fare er der ikke for et barn i Danmark.
Jeg prioriterer og vurderer den enkelte situation, og tager så et velovervejet valg efter bedste evne.

Men havde jeg en drøm om at hjælpe, og jeg var yngre med et bedre helbred, ingen børn og overskud...hmmm????
Nej, mærkeligt nok trækker udlandet ikke spor i mig. Jeg tror jeg altid ville vælge at lægge mine kræfter inden for landets grænser.

Kærligst
Sussie

der er vi jo så forskellige, jeg vil hellere hjælpe uden for landets grænser fordi jeg synes vi har rigtig mange muligheder her hjemme, og i det store og hele så har vi det godt i dk.

jeg forstå ikke det du skriver med at man ikke skal klæde sig helt af???? det synes jeg bestemt ikke jeg gør ved at betale for at rejse ud. det er jo ikke sådan at jeg vil belåne mig for at gøre det. men hvis jeg fik 60000 ( lad os sige det ) så vil jeg hellere rejse ud end at betale min gæld af. 

Anmeld

5. december 2010

mor-til-vanessa

Maja84 skriver:

Jeg kan sagtens forstå dig Jeg har dog ikke helbred til at kunne tage sådanne rejser, så ville jo bare være dejligt hvis jeg kunne starte et sted, og evt gøre lidt for nogle herhjemme

ja man skal jo også bare gøre hvor man kan og har lyst :-)

Anmeld

5. december 2010

Rosa

Det er sandt at man aldrig kan redde hele verden, men alle kan gøre lidt. Herhjemme har vi to planbørn, vi støtter alle indsamlinger når de ringer på døren, køber Hus Forbi, og hvis jeg kunne så ville jeg også rigti gerne hjælpe til på et værested i julen, men det bliver lidt svært i år, så det må lige vente

I stor skala ville jeg rigtig gerne være med til at bygge noget - en brønd, en skole, et børnehjem eller lignende, men det har lange udsigte lige nu.

Anmeld

5. december 2010

bette

jeg støtter wspa og kræftens bekæmpelse med et beløb hver måned.

og når ungerne bliver størrer kunne jeg godt tænke mig at hjælpe hunde der mangler et hjem. 

min store drøm er at blive dyrepoliti.. så jeg kan gøre en forskel sådan at dyrene derude i verden ikke skal lide under mishandling og udsultning.... 

ellers vil jeg adoptere en hund fra en kennel istedet for at få en ny hvalp. der er så mange hunde derude der mangler et hjem

Anmeld

5. december 2010

Stumpen

Så ville jeg støtte de danske julemærkehjem...

Anmeld

5. december 2010

mor-til-vanessa

er overrasket over hvor mange der støtter og gerne vil støtte

blev lige et svar til jer alle :-)

Anmeld

5. december 2010

SussieThyssen

mor-til-vanessa skriver:

der er vi jo så forskellige, jeg vil hellere hjælpe uden for landets grænser fordi jeg synes vi har rigtig mange muligheder her hjemme, og i det store og hele så har vi det godt i dk.

jeg forstå ikke det du skriver med at man ikke skal klæde sig helt af???? det synes jeg bestemt ikke jeg gør ved at betale for at rejse ud. det er jo ikke sådan at jeg vil belåne mig for at gøre det. men hvis jeg fik 60000 ( lad os sige det ) så vil jeg hellere rejse ud end at betale min gæld af. 

Jeg forstår godt hvad du mener, efter du forklarede at du ikke ville stifte gæld for at gøre det.
Så for såvidt er vi enige. Men havde jeg gæld, ville ville jeg først afklare den, og SÅ rejse ud.
Men jeg skal nu også gribe i egen barm, for da jeg var på din alder ville jeg nok have gjort det samme som du. Mange ting ændrer sig når man bliver ældre, tror jeg.

Anmeld

5. december 2010

Kløver

mor-til-vanessa skriver:

ja man skal jo også bare gøre hvor man kan og har lyst :-)

ja lidt har jo også ret

Anmeld

5. december 2010

BinaMor

når vi får vores gård om et års tid vil jeg opstarte et lille dyreinternat (Rainbow, skal den hedde)

dvs folk kan aflevere killinger eller evt nødlidende andre dyr. jeg vil også spotte de syge/"fortabte" ponyer/heste/kaniner? på markeder. hjælpe dem på rette kurs (forhåblig) og sende dem videre til gode familier samt sørge for at hvis de ikke klare den så de kommer væk på en ordentlig og human måde.. det blir møg dyrt men starter i det små og håber på sponsorater. og hvis jeg bare kan hjælpe få dyr til at have et godt liv så er jeg (og dyrene) glade.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.