hvis du kunne gøre en forskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.227 visninger
53 svar
0 synes godt om
3. december 2010

mor-til-vanessa

hvad skulle det så være?????

jeg vil gerne til afrika som frivilligt og arbejde på et børnehjem eller hospital. det koster ca 60000 når man ikke er under udd som sygeplejerske. så når jeg engang har de penge, så har jeg lovet mig selv at det skal jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Jyden

Når mine egne børn er lidt ældre vil jeg gerne, at vi bliver aflastningsfamilie for børn, der trænger til et løft i hverdagen.

Anmeld

3. december 2010

Isabeau2206

mor-til-vanessa skriver:

hvad skulle det så være?????

jeg vil gerne til afrika som frivilligt og arbejde på et børnehjem eller hospital. det koster ca 60000 når man ikke er under udd som sygeplejerske. så når jeg engang har de penge, så har jeg lovet mig selv at det skal jeg.

Jeg starter lidt i det små - jeg har meldt mig som frivillig hele næste år i en varmestue

Anmeld

3. december 2010

mor-til-vanessa

Jyden skriver:

Når mine egne børn er lidt ældre vil jeg gerne, at vi bliver aflastningsfamilie for børn, der trænger til et løft i hverdagen.

det lyder også som en rigtig god ide :-)

dem kan man sikkert også bruge nogle flere af

Anmeld

3. december 2010

B&J

jeg vil gerne gøre en forskeld med hvis en dag jeg får råd rejse ned til et fattigt land oprette en konto eller en forbindelse med en familie og sende dem tøj osv... så vil jeg gøre en familie galde...

ellers er jeg ved min lille forskeld og det er af tabe mig så jeg ved min kæreste og søn kan have mig i flere år

Anmeld

3. december 2010

Lullaby

Når ungerne er større vil jeg gerne være aflastningsfamilie

Anmeld

3. december 2010

mor-til-vanessa

Isabeau2206 skriver:

Jeg starter lidt i det små - jeg har meldt mig som frivillig hele næste år i en varmestue

hvad er en varmestue???

det har jeg aldrig hørt om.

men jo man beholder jo heller ikke "go big" hvis man er indsamler så gør man jo også en forskel

Anmeld

3. december 2010

mor-til-vanessa

B&J skriver:

jeg vil gerne gøre en forskeld med hvis en dag jeg får råd rejse ned til et fattigt land oprette en konto eller en forbindelse med en familie og sende dem tøj osv... så vil jeg gøre en familie galde...

ellers er jeg ved min lille forskeld og det er af tabe mig så jeg ved min kæreste og søn kan have mig i flere år

det er en god ting

Anmeld

3. december 2010

mor-til-vanessa

Lullaby skriver:

Når ungerne er større vil jeg gerne være aflastningsfamilie

også en god ting at være... det kunne være man også selv skulle være det, når jeg er færdig med udd og har penge og plads

Anmeld

3. december 2010

Isabeau2206

hvad er en varmestue???

det har jeg aldrig hørt om.

men jo man beholder jo heller ikke "go big" hvis man er indsamler så gør man jo også en forskel

Jamen, en varmestue er en stue, hvor du kan gå hen og varme dig  

Der kommer ældre mennesker, hvis kone eller mand er død, og de mangler selskab, alkoholikere (samt tidligere), narkomaner (samt tidligere) og vagabonder.

Der kan de købe et par skiver rugbrød med pålæg for en 10´er, tilhørende en kop kaffe.

Der sælges dog ingen alkohol - det foregår udenfor, hvis det er.  

Har en veninde som bruger hver juleaftensdag på og være frivillig sådan et sted - det er hende som har givet mig ide´en. Spurgte dem om de manglede nogen og fik at vide, jeg kunne hjælpe næste år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.