hvis du kunne gøre en forskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

Kløver

mor-til-vanessa skriver:

hvad skulle det så være?????

jeg vil gerne til afrika som frivilligt og arbejde på et børnehjem eller hospital. det koster ca 60000 når man ikke er under udd som sygeplejerske. så når jeg engang har de penge, så har jeg lovet mig selv at det skal jeg.

uh den er svær, men hvis jeg selv skulle gøre noget, kunne jeg godt finde på, når min sag engang er afsluttet og jeg får ro på, at hvis jeg har overskud og mulighed, så ville jeg gerne være frivillig på et plejehjem, hygge med de ældre, eller blive besøgsven, og give nogle ældre borgere lidt omsorg og socialt i deres liv 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Frøken J.

mor-til-vanessa skriver:

jeg vil gerne til afrika som frivilligt og arbejde på et børnehjem eller hospital. det koster ca 60000 når man ikke er under udd som sygeplejerske. så når jeg engang har de penge, så har jeg lovet mig selv at det skal jeg.

Jeg ved det simpelthen ikke, fordi jeg ikke føler, jeg kan gøre en forskel. For hvis man hjælper ét sted, har man altid dårlig samvittighed over, at man ikke hjælper et andet sted. Vil så gerne støtte alle mulige organisationer, være frivillig osv., men må indse, at jeg ikke kan støtte alle og hjælpe alle. Og det er hårdt at vælge til og fra uden dårlig samvittighed. Nu ved jeg godt du spurgte, hvis man kunne gøre en forskel, men det føler jeg bare ikke, jeg kan

Anmeld

3. december 2010

mor-til-vanessa

wamse skriver:

Jeg ville gerne arbejde på at etablere børnehjem i fx Rumænien og Kina, som arbejdede med at dække børns behov ud fra vores vestlige synspunkter. Alle børn burde opleve nærvær, omsorg, at blive set og hørt, og opleve kærlighed

det er også en stor ting.

er også virkelig forfærdeligt at se hvordan nogle børn bare ligger og ikke får nogen som helt omsorg.

Anmeld

3. december 2010

mor-til-vanessa

Maja84 skriver:

uh den er svær, men hvis jeg selv skulle gøre noget, kunne jeg godt finde på, når min sag engang er afsluttet og jeg får ro på, at hvis jeg har overskud og mulighed, så ville jeg gerne være frivillig på et plejehjem, hygge med de ældre, eller blive besøgsven, og give nogle ældre borgere lidt omsorg og socialt i deres liv 

jeg tror også der er mange ældre der bliver overset.

og hvis man ikke selv har noget familie, så er det jo dejligt der er en der gider komme og snakke med en

Anmeld

3. december 2010

mor-til-vanessa

Secrets skriver:

Jeg ved det simpelthen ikke, fordi jeg ikke føler, jeg kan gøre en forskel. For hvis man hjælper ét sted, har man altid dårlig samvittighed over, at man ikke hjælper et andet sted. Vil så gerne støtte alle mulige organisationer, være frivillig osv., men må indse, at jeg ikke kan støtte alle og hjælpe alle. Og det er hårdt at vælge til og fra uden dårlig samvittighed. Nu ved jeg godt du spurgte, hvis man kunne gøre en forskel, men det føler jeg bare ikke, jeg kan

hmmm man kan altid gøre en forskel.

selv en lille ting gør en forskel.

hvis du smiler til en der ser trist ud, har det måske gjort en forskel

Anmeld

3. december 2010

Kløver

mor-til-vanessa skriver:

jeg tror også der er mange ældre der bliver overset.

og hvis man ikke selv har noget familie, så er det jo dejligt der er en der gider komme og snakke med en

Ja helt sikkert, derfor jeg netop kunne tænke mig den del, folk tænker tit på se sultne i africa, eller fattige i andre lande, men synes der er mange herhjemme som trænger til noget omsorg, bla de ældre, hvis folk vælger noget herhjemme bliver dte ofte til fordel for sygdomme eller børn på hospitalerne, så synes jo det kunne være hyggeligt at give de ældre lidt

Anmeld

3. december 2010

lisbethita

mor-til-vanessa skriver:

Rigtig god ide ;-) Især fordi jeg ikke stoler en dyt på at penge når frem, når man giver til nødhjælpsorganisationer. At hjælpe på din måde vil virkeligt gøre gavn. SEJT!!!

Jeg ville tage penge med ud på et børnehospital og give penge DIREKTE. Så ved jeg, at de ender det rigtige sted. Har engang gjort det i Vietnam. God fornemmelse i kroppen. IGEN adm. gebyr eller andet!!

Det er vist det bedste jeg kan gøre.... KRAM

Anmeld

3. december 2010

Shibby

Katherina&Peters Julebrød koster 30 kr,-af de 30 går 5 kr til røde kors. Brødet kan kun købes i Helsingør. Foruden det støtter jeg wspa og mødrehjælpen

Anmeld

4. december 2010

mor-til-vanessa

Maja84 skriver:

Ja helt sikkert, derfor jeg netop kunne tænke mig den del, folk tænker tit på se sultne i africa, eller fattige i andre lande, men synes der er mange herhjemme som trænger til noget omsorg, bla de ældre, hvis folk vælger noget herhjemme bliver dte ofte til fordel for sygdomme eller børn på hospitalerne, så synes jo det kunne være hyggeligt at give de ældre lidt

ja helt klart

men jeg synes nu bare vi har mange bedre muligheder for hjælp i dk, derfor jeg også gerne vil hjælpe i de andre lande

Anmeld

4. december 2010

mor-til-vanessa

lisbethita skriver:

Rigtig god ide ;-) Især fordi jeg ikke stoler en dyt på at penge når frem, når man giver til nødhjælpsorganisationer. At hjælpe på din måde vil virkeligt gøre gavn. SEJT!!!

Jeg ville tage penge med ud på et børnehospital og give penge DIREKTE. Så ved jeg, at de ender det rigtige sted. Har engang gjort det i Vietnam. God fornemmelse i kroppen. IGEN adm. gebyr eller andet!!

Det er vist det bedste jeg kan gøre.... KRAM

det lyder også som rigtig hjælpsomt og virkelig varmt gjort af dig.

nej man ved aldrig hvor pengene ender når det går gennem alle mulige folk, så hellere selv aflevere dem, det ville jeg også gøre.

det må virkelig give en, en rigtig god følese i kroppen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.