hvis du kunne gøre en forskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2010

mor-til-vanessa

Shibby skriver:

Katherina&Peters Julebrød koster 30 kr,-af de 30 går 5 kr til røde kors. Brødet kan kun købes i Helsingør. Foruden det støtter jeg wspa og mødrehjælpen

wspa, det skal jeg også snart støtte. det gjorde vi da jeg var barn. det er grufuld som nogle dyr bliver behandlet og lever.

altså nu spørger jeg måske dumt, men er det et brød du selv har bagt???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

Muffinmus

Nu kender jeg 2 der har været i Afrika, den ene skal derned igen her i midten af december:-9

Og prisen?? jamen det afhænger jo sådan set af ens indkomst, for man får ikke løn mens man er dernede. Så prisen er jo ofte det man mister mens man er væk fra sit arbejde.

Den ene skal nu være væk i 2 mdr, på en pigeskole som idrætslærer, og han mister ikke sin løn da han har sparet ferie og timer op til at være væk. Eller i hvert fald er det meget lidt han mister på det. Så han betaler sin tur og meget lidt dernede. Så for ham koster det slet ikke i nærheden af de 60.000 du nævner???

Min kusine var på SU, så det hun mister er jo ikke ret meget alt i alt. Så det kom heller ikke i retning af bare 20.000 kr??

Så synes liiige du skulle undersøge igen om der ikke er andre muligheder for dig:-)

Og som svar, jeg har selv arbejdet som frivillig på et krise hjem, men med 2 små børn nu er der slet ikke tid til at lægge de timer i det desværre.

Anmeld

4. december 2010

serinasmor

mor-til-vanessa skriver:

den gav jeg også til. og til næste år skal jeg også ud at samle ind til så mange som jeg kan.

synes min datter har været for lille i år til at blive passet hver gang

hende kan man da tage med

hvis du da ikke bor et sted med rigtig mange trapper ...

ville have samlet ind for røde kors i år .. det plejer jeg at gøre .. men sidste år var jeg gravid og havde alt for mange plukkeveer og i år var vi syge ... så det må blive næste år at prinsessen skal charmere penge ud af alle i de døre der bliver åbnet

Anmeld

4. december 2010

mor-til-vanessa

MariaE skriver:

Nu kender jeg 2 der har været i Afrika, den ene skal derned igen her i midten af december:-9

Og prisen?? jamen det afhænger jo sådan set af ens indkomst, for man får ikke løn mens man er dernede. Så prisen er jo ofte det man mister mens man er væk fra sit arbejde.

Den ene skal nu være væk i 2 mdr, på en pigeskole som idrætslærer, og han mister ikke sin løn da han har sparet ferie og timer op til at være væk. Eller i hvert fald er det meget lidt han mister på det. Så han betaler sin tur og meget lidt dernede. Så for ham koster det slet ikke i nærheden af de 60.000 du nævner???

Min kusine var på SU, så det hun mister er jo ikke ret meget alt i alt. Så det kom heller ikke i retning af bare 20.000 kr??

Så synes liiige du skulle undersøge igen om der ikke er andre muligheder for dig:-)

Og som svar, jeg har selv arbejdet som frivillig på et krise hjem, men med 2 små børn nu er der slet ikke tid til at lægge de timer i det desværre.

det har min veninde som er sygeplejerske fortalt mig det koster. hun har selv lige være dernede i pratik og hun får det gratis. hun sagde til mig det kostede 60000 da jeg sagde det kunne jeg også godt tænke mig

har intet undersøgt, da det ligger lidt ude i fremtiden.

Anmeld

4. december 2010

mor-til-vanessa

serinasmor skriver:

hende kan man da tage med

hvis du da ikke bor et sted med rigtig mange trapper ...

ville have samlet ind for røde kors i år .. det plejer jeg at gøre .. men sidste år var jeg gravid og havde alt for mange plukkeveer og i år var vi syge ... så det må blive næste år at prinsessen skal charmere penge ud af alle i de døre der bliver åbnet

hvis man skal samle ind der hvor man bor, så er her rigtig mange trapper og rigtig mange blokke.

men vi skal næste gang

Anmeld

4. december 2010

Jordbærpigen

Jeg ville være frivillig et sted for demente

Anmeld

4. december 2010

SussieThyssen

mor-til-vanessa skriver:

hvad skulle det så være?????

jeg vil gerne til afrika som frivilligt og arbejde på et børnehjem eller hospital. det koster ca 60000 når man ikke er under udd som sygeplejerske. så når jeg engang har de penge, så har jeg lovet mig selv at det skal jeg.

Jeg har intet mod at arbejde som frivillig. Det har jeg gjort i mange år, bl.a. i Skt. Nikolai-tjenesten inde i København.
Jeg har også været aktiv i Natteravnene og lavet meget andet frivilligt igennem årene.
Men jeg vil ikke betale for at skulle rejse ud for at arbejde for en eller anden organisation, der trækker jeg grænsen.
Jeg arbejder gerne gratis, men så vil jeg have min transport samt kost og logi betalt, hvis jeg skulle arbejde udenlands.
Mit eget bagland skal være i orden, før jeg kaster mig ud i den slags.
Var jeg læge, tog jeg gerne ud for læger uden grænser, men ville ikke gøre det uden der var et sted jeg kunne bo og mad, samt transporten betalt. Måske vil man kalde mig egoist, men det handler også om, at hvis man klæder sig selv helt af, så har man intet overskud til at hjælpe andre på lang sigt.
Har du 2 skjorter, kan du godt give den ene væk, men har du kun en og giver den væk, så har du ingen selv. Du vil fryse og derved ikke have energi til at skaffe dig endnu en skjorte, som så endnu et menneske kan få glæde af.
Jeg deler hjertens gerne af det jeg har, men alt med måde. Klæder jeg mig selv helt af, har jeg intet at gøre godt med næste gang.
Det samme gælder alt andet i livet.
Det er godt at bruge af sin energi til andre, men man skal ikke misbruge den.

Nu er jeg nået dertil i livet, hvor jeg skal passe mere på mig selv end for blot 20 år siden, men jeg hjælper i det små hvor jeg kan.
Måske er mine valg små og gør ikke den store forskel, men for mig betyder det mindst lige så meget at kunne hjælpe pindsvin i Danmark. som at hjælpe hjemløse hunde i Indien...måske mere.
Til gengæld hjælper jeg hellere et barn i Afrika end et barn i Danmark. Et barn i Afrika kan let dø af sult, den fare er der ikke for et barn i Danmark.
Jeg prioriterer og vurderer den enkelte situation, og tager så et velovervejet valg efter bedste evne.

Men havde jeg en drøm om at hjælpe, og jeg var yngre med et bedre helbred, ingen børn og overskud...hmmm????
Nej, mærkeligt nok trækker udlandet ikke spor i mig. Jeg tror jeg altid ville vælge at lægge mine kræfter inden for landets grænser.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. december 2010

Pena

Ja nu ligger mit hjerte hos dyrene. Jeg har altid drømt meget om at komme til Borneo og passe orangutangerne. Jeg har undersøgt det nøje, da der ikke rigtig er noget der holder mig tilbage i DK, men de tager desværre ikke folk ind, bruger istedet lokale folk, og det er jo godt, for så udbredes respekten for de dejlige dyr.

Lige nu gør jeg en forskel i det små. Jeg har taget en hjemløs kat til mig. Ikke for at beholde den, for det kan jeg af praktiske grunde ikke. Men nu får den ly for kulden, og et nus bag øret. Så må jeg når jeg får overskud til det finde et nyt hjem til den. Åh bare at se den ligge på min seng og spinde. Istedet for at rende hvileløst rundt i sneen. Dét gør mig glad.

Jeg ved jeg ikke kan redde verden, men den lille verden JEG lever i vil jeg gøre meget for at redde.

Anmeld

4. december 2010

Lone Jakobsen

ville gerne være aflastnings/pleje familie, eller på anden måde støtte forældre der har brug for hjælp til deres børn.

støtter kræftens bekæmpelse og røde kors

Anmeld

5. december 2010

Kløver

mor-til-vanessa skriver:

ja helt klart

men jeg synes nu bare vi har mange bedre muligheder for hjælp i dk, derfor jeg også gerne vil hjælpe i de andre lande

Jeg kan sagtens forstå dig Jeg har dog ikke helbred til at kunne tage sådanne rejser, så ville jo bare være dejligt hvis jeg kunne starte et sted, og evt gøre lidt for nogle herhjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.