Betaler I licens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

ekzunz

lauras*mor* skriver:

den ændring var jeg så ikke klar over... men derfor skal de stadig bevise det hvis man stille sig op imod det... Og det er der de ikke kan være med længere da de ikke gider at bruge ressourcer på at få en retskendelse...

Desuden er det bare at lade være med at betale sin regning, ringe in dtil dem og sige at han må da ha set forkert for vi har ikke noget tv... så er det ord mod ord, og så står de tilbage og skal bevise at det er dem der har ret...

Men desværre er det ikke i praksis så nemt... Men lader man regningen være og lader den gå over til skat er der penge at spare..

Nej de skal nemlig ikke bevise noget - det er DIG (altså ikke dig, men dem der snyder) der skal bevise at du ikke er sortseer!!!!

Så du har altså helt galt fat i det her......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Brams

Mie A skriver:

Ja  - synes ikke om at snyde - og heller ikke andre der gør det!!!

Så enig, så enig

Anmeld

3. december 2010

lauras*mor*

Znuzke skriver:

Nej de skal nemlig ikke bevise noget - det er DIG (altså ikke dig, men dem der snyder) der skal bevise at du ikke er sortseer!!!!

Så du har altså helt galt fat i det her......

altså så vidt jeg er informeret så kører vi i danmark efter den regel der hedder at du er uskyldig til andet er bevidst... dvs det er DR dder skal bevise jeg er skyldig... det er det samme hvos man overfalder en... DE (altså ikke DR ) skal bevise det var mig der gjorde det og ikke mig der skal bevise jeg ikke gjorde det...

ellers er der virkelig noget jeg har overhørt må jeg sige.. men det skulle da ikke undre mig hvis de kører samme temagrundlag som de gør ved hundeloven

Anmeld

3. december 2010

ekzunz

lauras*mor* skriver:

altså så vidt jeg er informeret så kører vi i danmark efter den regel der hedder at du er uskyldig til andet er bevidst... dvs det er DR dder skal bevise jeg er skyldig... det er det samme hvos man overfalder en... DE (altså ikke DR ) skal bevise det var mig der gjorde det og ikke mig der skal bevise jeg ikke gjorde det...

ellers er der virkelig noget jeg har overhørt må jeg sige.. men det skulle da ikke undre mig hvis de kører samme temagrundlag som de gør ved hundeloven

Jamen så er du igen ikke korrekt informeret. Når det drejer sig om licens, gælder en så kaldt formodningsregel - dvs. at du skal bevise at du ikke er sortseer.

Jeg kender ikke noget til hundeloven.

Anmeld

4. december 2010

Ranarupta

Ja, vi betaler licens.
Vi ser ikke særligt meget DR1, ser oftere DR2 selvom det er sjældent.
Jeg ville dog ønske, at der var færre programmer á la X-factor, Talent, utallige genudsendelser af åndssvage programmer.

MEN selvom jeg ikke bryder mig om de programmer, så må der jo sidde en del i befolkningen, der kan lide dem, siden de stadig laver dem.

Jeg ville heller have en eller anden form for brugerbetaling. Altså et eller andet med X-antal kr. pr. kanal og så vælger man selv, præcis hvilke man ønsker.

Og ellers synes jeg, at den skal trækkes over skatten - som jeg også betaler. Med glæde...

Er så træt af at folk snyder/stjæler (for det er faktisk det, man gør, når man ikke betaler) - det går ud over os andre. 

Anmeld

4. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg er meget nysgerrig om, om I betaler licens hjemme ved jer? Hvorfor, hvorfor ikke?

Herhjeme betaler vi ikke licens, da vi synes det er noget pis (for at sige det lige ud) de har fundet på for at tjene ekstra penge ind på befolkningen, og hvis vi ser noget betaler vi for parabol, kabeltv, sputnik, nutv osv. osv., så vil vi sq ikke også betale licens.

Ja selvfølgelig gør vi det.
Selvom jeg sjældent ser DR, så betaler jeg gerne til en tvstation der ikke viser reklamer, og når der kommer noget vigtigt på landsplan, så er det jo alligevel altid DR jeg ser på.
DR er dansk til marv og ben..og for mig er det af betydning at støtte den eneste virkeligt danske tvkanal, der, som sagt, er reklamefri.
Ud over det, så betaler jeg jo også til radioen via min licens og da jeg altid har radioen på P4-Fyn, fordi det bare er den bedste kanal i hele landet, ja så er det en grund mere.
Og endelig så går jeg ikke ind for løgn, bedrag og snyderi. Lov er lov og har man tv og radio, så betaler man licens. Sådan er loovgivningen skruet sammen. Man betaler jo også sin skat og sine andre mangeartede afgifter og følger loven, så der er ingen undskyldning for ikke at betale sin licens. Endelig rammer man jo alle de der betaler, ved at bryde loven.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg synes det er helt fair det i gør....  Jeg synes virkelig det er snyd fra DR's side. At man skal betale til nogle ting, man ikke bruger. Det ville være noget andet, hvis det var til kanaler man så og radio stationer man hørte....

Det er altså ikke DR der bestemmer, men regeringen.
DR er statsejet og dermed ejet af dig og mig, ligesom hospitaler, biblioteker, sygehuse, skoler og meget andet.
Går ud fra du ikke brokker dig over at skulle betale til disse ting, selvom du ikke læser alle bøgerne på biblioteket eller måske ikke går i skole mere??
Du betaler til disse ting via skatten og du betaler til Brugen af radio, tv, m.v. via det man kalder licens.

Anmeld

4. december 2010

SussieThyssen

albertesmor skriver:

Ja selvfølgelig gør vi det.

TV-licensen er blevet erstattet af en medielicens. Medielicensen betyder, at du skal betale licens, hvis du ejer et apparat, der kan modtage billeder. Det gælder bl.a. hvis du har:

• computer med internetadgang
  • mobiltelefon med internetadgang
  • tv
  • lommecomputer (PDA)

Licensen er blevet lavet om fordi man undgår, at nogle seere - Billede af et fjernsyn. (Modelfoto: colourbox.com)altså dem som ser tv på et traditionelt fjernsyn - skal betale licens, imens andre, der ser tv-programmer via internettet eller mobiltelefon, ikke skal betale.

Man sikrer også, at licensen ikke bliver udhulet, fordi færre bruger fjernsyn og flere bruger fx computere.

Licens er forudsætningen for at holde DRs programmer og tjenester fri af politisk indblanding, og fri af reklamer og kommercielle interesser.
Og uden licensen, havde vi ikke vores orkestre, danske drama serier og børneudsendelser i verdensklasse. Vi kunne ikke udvikle undervisningsprogrammer; og vi kunne ikke sikre uafhængige nyheder i radioen, på TV, Tekst-TV og dr.dk hver dag året rundt.

Reglerne for licens kan læses i Bekendtgørelsen om licens. Den udarbejdes af Folketinget for en 4-årig periode, og deraf fremgår blandt andet hvem der skal betale licens, for hvilke apparater og hvor meget der skal betales.

Bekendtgørelsen er tilgængelig online på retsinformation.dk:

Hvor er det bare godt skrevet...sådan.

Anmeld

4. december 2010

Thereseh

Min kæreste er tilmeldt licens, så der er ikk meget at rafle om. Mht. Medielicens, så skal man op at ha en hvis nethastighed eller en smartphone for at rigtigt kunne "nyde" DR's online tilbud. Jeg synes ærlig talt det er noget bæ at DR skal ha penge fra alle med en computer. Jeg bruger aldrig deres Web tv. Kommer licensmanden, har han ikke lov til at bede om at få lov at se telefon, tv og computer. Når man køber mobil og computer, bliver det ikke meldt til DR. DR må heller ikke tjekke din nethastighed eller din mobiltype. Vi betaler alm tv licens. Jeg kunne ikke drømme om at betale medie licens.

Anmeld

4. december 2010

Thereseh

Nå. Nu ser jeg så lige at tv licens er fjernet og at det enten hedder medie eller radio. Så er der ikk meget fornuft i mit indlæg. Desværre. Anyway. Skulle jeg en dag være uden tv men stadig ha internet, ville jeg skifte til radiolicens :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.