Betaler I licens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

Anonym trådstarter

lauras*mor* skriver:

de skal ha en retskendelse til at komme ind hos dig.. INGEN må kigge ind af andres vinduer faktisk...

Desuden er det sådan i danmark (minus hundeloven) at du er uskyldig til det modsatte er bevist... dvs. du kan sige til licens manden at du ikke ejer noget af det han siger du sikekrt har...

"har du en mobil" svar: nej kun fastnet

"har du en computer" svar: nej jeg går altid på biblioteket

"haar du heller ikke tv" svar: nej jeg spiller spil og er social med min familie i stedet for!

"hvad med en radio" svar: nej, vi spiller selv

dermed skal du ikke betale licens... Manden ved godt at du sikkert lyver men han kan ikke bevise det... medmindre han får en kendelse til at komme ind i dit hjem... og kommer han med sådan en (hvilket de ikke gør) så har du lige købt det hele men har desuden ikke tænkt dig at betale det da du spare et par hundrede hvis det er skat der opkræver det... bingo.. 1-0 til sortseeren...

Vi kan prøve at vende den om for dem der betaler licens.. Er der nogen af jer der brænder/downloader musik??? for det er faktisk det samme.. i bruger noget UDEN at betale.. og DET er strafbart.. det er det ikke at droppe licensen.. man kommer ikke engang i RKI da det vil blive taget over ens skat hvis det kommer dertil... hihi...

trådstarter: gå ind på facebook og søg på licens lars' kamp mod DR licens... :-) super fed gruppe...

til alle: husk på hvem det er der betaler Plummer's aftrædelsesløn på 7? millioner kr!!!

Jeg er træt af vi betaler licens, men min samvittighed er desværre ikke til at ændre det lige pludselig når der er betalt i så lang tid... inden jeg mødte min mand betalte jeg kun radiolicens.. men der havde jeg også KUN en radio.....

desuden er reglerne faktisk så dumme at hvis du har et tv skal du betale licens... OGSÅ hvis det ikke virker, eller du kun bruger det til at se film på fra din playstation eller lign.. hvor dumt er det lige?? eller hvis du har en pc... men ikke noget internet... Det er ikke programmet du betaler for, men MULIGHEDEN.. Og det er ikke lige?! ALLE nyere mobil tlf kan gå på nettet, det er ikke sikkert man kan finde ud af hvordan, men du har muligheden... og så skal du jo betale... det er da logisk ikk?!

jeg tror grunden til at de ikke smider et loginkrav på deres hjemmesider og deres tv kanaler som friviligge tillægsprodukter i tvpakkerne er fordi de godt ved at indkomsten bliver det lavere, og så holder det ikke længe det fine D(D)R firma...

Tusind tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Shibby

Anonym skriver:

Det vil jeg kigge på ved lejlighed, for det er bestemt værd at støtte kampen mod licens - for alle.

Og mange tak for de pæne ord...... det er rart at høre, men det er bestemt heller ikke let at sidde og blive svinet til på den måde, og at folk bare formoder alle mulige andre ting om én ud fra at man ikke vil betale licens, det synes jeg er modbydeligt og rigtig ondt, for sådan er virkeligheden overhovedet ikke, i hvert fald ikke i mit tilfælde. Jeg har aldrig stjålet så meget som et bolsche (staves?), og synes ikke det er fedt at sidde og blive anklaget for alt muligt som ikke har noget som helst med licens at gøre.

Og jeg er anonym fordi jeg ikke har lyst til at folk på baby fremover skal tænke på mig som "Hende der snyder og ikke betaler licens"  Og guuuud hvor kan nogle brugere herinde være rigtig lede og grove!

Så tusind tak for dine pæne ord 

Forstår godt din anonymitet,-der er blevet skrevet på godt og ondt,men det er en debat som denne der gjorde baby mere interessant end hellboy2 på tv3 for mit vedkommene

Anmeld

3. december 2010

ESV

louiseandersen85 skriver:

hha, ja det er rigtigt.

tror jeg vil smile næste gang jeg skal betale opkrævningsgebyr fra en lejebolgforening, som jeg stadig mangler 23 års ventetid på a få en bolig hos. De regninger plejer a irritere mig lidt

tak for smilet

Nej præcis og nogle ting er bare ØV ØV ØV ØV ØV ØV at betale til, men det gør man jo fordi man skal.

Jeg synte da bestem også mine penge kunne bruges bedre end  på licens MEN jeg vil gerne kunne gå på nettet, se tv og høre radio og så er det jo det der følger med.

Anmeld

3. december 2010

lauras*mor*

Shibby skriver:

Forstår godt din anonymitet,-der er blevet skrevet på godt og ondt,men det er en debat som denne der gjorde baby mere interessant end hellboy2 på tv3 for mit vedkommene

hehe... Min mand mente også at det var det der skulle ske i aften.. Men så er man sq taknemmelig for at baby findes, med så fine debbatter.. :-) happy me... 1-0 til baby.dk

Anmeld

3. december 2010

Anonym trådstarter

louiseandersen85 skriver:

Fuldstændig enig.

Ved ikke hvorfor trådstarter overhoved har opretten det her emne. Går hun mon også ug og handler ind uden a betale for det??

Hold da op..... lige nu er jeg så skuffet og gal at jeg har lyst til at kalde dig alle mulige lede skældsord, for det der er noget af det ondeste jeg har været udsat for at folk har sagt til mig. Men jeg holder det i mig, for jeg har ikke lyst til at synke til det niveau denne der kommentar var på.

Hvad ER det dog for noget at sidde og sige?

SELVFØLGELIG handler jeg ikke uden at betale for det! 

Og jeg har oprettet emnet fordi jeg kender mange som IKKE betaler licens ligesom os selv, så var nysgerrig efter at se hvormange herinde der gør eller ikke gør. Så simpelt var det. Og du kunne jo lade vær at svare, hvis du ikke har et almindeligt svar at komme med.

Har anmeldt dig vil jeg lige tilføje!

Anmeld

3. december 2010

Anonym trådstarter

Shibby skriver:

Hehe, dejligt 

Anmeld

3. december 2010

Anonym trådstarter

lauras*mor* skriver:

hehe... Min mand mente også at det var det der skulle ske i aften.. Men så er man sq taknemmelig for at baby findes, med så fine debbatter.. :-) happy me... 1-0 til baby.dk

Anmeld

3. december 2010

ekzunz

lauras*mor* skriver:

de skal ha en retskendelse til at komme ind hos dig.. INGEN må kigge ind af andres vinduer faktisk...

Desuden er det sådan i danmark (minus hundeloven) at du er uskyldig til det modsatte er bevist... dvs. du kan sige til licens manden at du ikke ejer noget af det han siger du sikekrt har...

"har du en mobil" svar: nej kun fastnet

"har du en computer" svar: nej jeg går altid på biblioteket

"haar du heller ikke tv" svar: nej jeg spiller spil og er social med min familie i stedet for!

"hvad med en radio" svar: nej, vi spiller selv

dermed skal du ikke betale licens... Manden ved godt at du sikkert lyver men han kan ikke bevise det... medmindre han får en kendelse til at komme ind i dit hjem... og kommer han med sådan en (hvilket de ikke gør) så har du lige købt det hele men har desuden ikke tænkt dig at betale det da du spare et par hundrede hvis det er skat der opkræver det... bingo.. 1-0 til sortseeren...

Vi kan prøve at vende den om for dem der betaler licens.. Er der nogen af jer der brænder/downloader musik??? for det er faktisk det samme.. i bruger noget UDEN at betale.. og DET er strafbart.. det er det ikke at droppe licensen.. man kommer ikke engang i RKI da det vil blive taget over ens skat hvis det kommer dertil... hihi...

trådstarter: gå ind på facebook og søg på licens lars' kamp mod DR licens... :-) super fed gruppe...

til alle: husk på hvem det er der betaler Plummer's aftrædelsesløn på 7? millioner kr!!!

Jeg er træt af vi betaler licens, men min samvittighed er desværre ikke til at ændre det lige pludselig når der er betalt i så lang tid... inden jeg mødte min mand betalte jeg kun radiolicens.. men der havde jeg også KUN en radio.....

desuden er reglerne faktisk så dumme at hvis du har et tv skal du betale licens... OGSÅ hvis det ikke virker, eller du kun bruger det til at se film på fra din playstation eller lign.. hvor dumt er det lige?? eller hvis du har en pc... men ikke noget internet... Det er ikke programmet du betaler for, men MULIGHEDEN.. Og det er ikke lige?! ALLE nyere mobil tlf kan gå på nettet, det er ikke sikkert man kan finde ud af hvordan, men du har muligheden... og så skal du jo betale... det er da logisk ikk?!

jeg tror grunden til at de ikke smider et loginkrav på deres hjemmesider og deres tv kanaler som friviligge tillægsprodukter i tvpakkerne er fordi de godt ved at indkomsten bliver det lavere, og så holder det ikke længe det fine D(D)R firma...

De må altså godt kigge ind af dine vinduer!!!! Hvis de fra vejen eller havegangen kan se at du har et fjernsyn der er tændt, kan de sende dig en regning. Det hedder formodningsreglen og den trådte i kraft i juni sidste år. Selvfølgelig må de ikke stå klods op af dine vinduer og kigge ind, men prøv at gå en tur en mørk aften, så kan man jo se store fladskærme allevegne. Det kan Licens-Lars også - og så kan han tvangstilmelde dem der bor på adressen.

Det samme gælder hvis de kan høre en radio eller se en computer med levende billeder på skærmen.

Anmeld

3. december 2010

Silvermist

Ja det gør vi

Anmeld

3. december 2010

lauras*mor*

Znuzke skriver:

De må altså godt kigge ind af dine vinduer!!!! Hvis de fra vejen eller havegangen kan se at du har et fjernsyn der er tændt, kan de sende dig en regning. Det hedder formodningsreglen og den trådte i kraft i juni sidste år. Selvfølgelig må de ikke stå klods op af dine vinduer og kigge ind, men prøv at gå en tur en mørk aften, så kan man jo se store fladskærme allevegne. Det kan Licens-Lars også - og så kan han tvangstilmelde dem der bor på adressen.

Det samme gælder hvis de kan høre en radio eller se en computer med levende billeder på skærmen.

den ændring var jeg så ikke klar over... men derfor skal de stadig bevise det hvis man stille sig op imod det... Og det er der de ikke kan være med længere da de ikke gider at bruge ressourcer på at få en retskendelse...

Desuden er det bare at lade være med at betale sin regning, ringe in dtil dem og sige at han må da ha set forkert for vi har ikke noget tv... så er det ord mod ord, og så står de tilbage og skal bevise at det er dem der har ret...

Men desværre er det ikke i praksis så nemt... Men lader man regningen være og lader den gå over til skat er der penge at spare..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.