Alt det julehjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2010

Pige2009

lotchen skriver:

Tak skæbne søde, det var vist godt du fik det ud af systemet

Er nok enig med dig i noget af det med mentaliteten omkring økonomi og jul... Jeg sparer også op hver måned til julegaver. Men der er bare nogen, hvor livet tager rumpen på dem og så står de måske der uden bolig, uden job og det hele ser måske lidt håbløst ud et øjeblik. Derfor jeg har valgt at støtte Mødrehjælpen, fordi de giver i hvert fald til nogen, hvor børnene får glæde af det. Og så har jeg givet til Folkekirkens Nødhjælp, for jeg kan godt få lidt for meget af at høre klager over at man ikke hår råd til ekstra hygge, når der er forældreløse børn der sulter rundt omkring i verden.... De trænger virkelig også til en kærlig tanke et par gange om året, ikke kun i juletiden.

Hej Søde.

Samme her - men det kan vel ikke undre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

wamse

Pia. skriver:

hvor jeg glæder mig til decmber måned er slut her inde - for det er da til at kaste op over alt den ballade og undren...

Jeg er da glad for jeg klare MIG SELV og ikke har brug for hjælp... jeg er også enlig mor til 3 er bare så heldig at mine tre børn har den samme far og en intet mindre end fantasisk en af slagsen som hjælper hvor han kan så hans børn ikke mangler noget... ja eller mig for den sags skyld... !!!

Glædelig jul alle sammen - lige meget hvem I måtte være og hvor meget I har at gøre godt med... Bare glæd jer over I og jeres nærmeste er sunde og raske...

Anmeld

4. december 2010

eElak

Baagøe skriver:

Men det er jo ikke i kraft en ens civile status, da jeg også ville få bidrag fra Lauras far, såfremt jeg boede med min kæreste

Det der gav da overhovedet ingen mening.....

Når man IKKE bor sammen med faren til sit barn, får man SOM REGEL børnebidrag... Jeg gør som sagt ikke, da vi har prioriteret at finde en ny bopæl til faren hurtigt...

Anmeld

4. december 2010

Tulle28

isabellamor skriver:

jeg tror det er fordi at der er nogle mennesker der ikke lære at administrere deres økonomi ordenligt, der er så mange ting man kan gøre i det danske samfund for ikke at ende som fattig..

1 man har et job (og hvis ikke er punkt 2 måske gældende)

2 man får penge fra kommunen/eller dagpenge fra a kassen!

3 man kan få boligstøtte om man er på KH eller ej... 

4 (hvis man har barn/børn) man får børnepenge til hjælp med udgifter til tøj, bleer, hvad man nu bruger penge på til sit barn..

5 man kan tage sig sammen og få fingeren ud og komme i omdrejninger...! 

skal jeg være ærlig så BRÆKKER jeg mig i LÅRTYKKE stråler om de kvinder ( og jeg kender nogle stykker af dem og det er derfor jeg VED det eksistere) som siger, tænker og gør således... "når der kommer børnepenge, så skal mor rigtig ud og shoppe tøj til mig selv.."  mums mums mums..!!   HVAD FOR NOGET... det hedder sgu da BØRNEPENGE ikke MOR PENGE..!! eller FAR PENGE... og så kan det være undskyldningen for den slags er "jaaamen, bleer er så dyre, institutionerne er så dyre, tøj til børnene er så dyrt" JA DET ER DET!!! men man har fanme fucking selv valgt at få det/de børn, og det har man ligesom haft med i beregningerne at der er nogle ting der koster så meget at mor IKKE lige har råd til hver måned at gå en tur op og ned af strøget med favnen fuld af poser fra de forskellige tøjbutikker, fordi at så er der ligesom en udgift som er langt vigtigere end at pleje ens shopaholisme.  derfor har vi JUL og Fødselsdage... til at få tøj og ting man ikke normalt selv ville gå ud og købe...  

man går ikke lige ud og køber nyt tøj til SIG SELV for børnepenge og så klager over at man har en rådden økonomi... HVOR HÆNGER DET LIGE SAMMEN.!!!!

man kan jo også lade være med at bruge sine penge på DYRE mærkevarer som molo og katvig og hvad de ellers hedder de skide moderne tøjmærker som næsten alle unger render rundt i nu til dags...

hvad skete der for at gå lidt på tilbudsjagt, og gå en tur i genbrug. at holde sig hjemme når shoppelysten melder sig.. bryg din egen kaffe i stedet for at tage på café med vennerne... brug dog året på at spare op til julen... hvis den er SÅ VIGTIG... 

undskyld mit sure opstød, slå mig over nallerne og kald mig for en møgso!! men jeg er virkelig træt af at folk nærmest står og føler sig tvunget af selvmelidenhed til at skulle tigge og bede fremmede folk om hjælp, og når man så som fremmed er blevet bedt om hjælp tilbyder hjælpen, så hører man INTET fra den/dem som har bedt om hjælpen  og så TILLADER nogle der får sure opstød over at folk ikke hjælper nok. og skriver grimme og latterlige tråde om at folk går i små sko og folk er nærrige og folk er sure og tvære.. så er det sgu KLART at man ikke gider hjælpe når man får den sviner da den menes som en general sviner mod dem som måske ikke lige deler den samme entusiasme for at lege Mother Theresa og glædeligt giver over halvdelen af sine egne surt optjente penge fra et job som hårdtarbejdende eks. kontordame, kassedame, pædagog, jordemoder, mekaniker, malermester, ect. for måske at glæde folk som ikke har så meget og så modtage den form for sviner i et forum hvor jeg oplever folk nærmest ikke kan HIVE nok ud af folk, for så snart der bliver givet en lillefinger så tager man hele hånden eller hvad...!  

man har et ÅR til at samle penge sammen til julen.. og man har et år til at planlægge julen.. man VED at til december får man gaver og folk giver også en gaver, og ens børn måske skal prøve at opleve julen.. 

en forbandet tradition som coca cola og alle i industrien buisness har fundet på med julemand og gaver, flæskesteg og artige børn og jeg skal komme efter dig, traditioner og helvede i butikkerne.. 

sådan så de kan tjæne penge på os mennesker som slaver på arbejde dag ud og dag ind, betaler diverse regninger og lever livet i luxus for lånte penge, og så står man gudhjælpemig og rækker hånden ud til dem som har lidt bedre styr på økonomien og som har råd og mulighed for at fejre den forbannede traditionelle lortejul med hele familien samlet selvom man hader det halve af den, fordi at nu er det jo jul og det er børnenes fest og det er kærlighedernes og hjerternes fest og det er synd for dem der ikke har noget... julen er noget vi pådutter os selv år efter år, OG det er noget vi selv holder i hævd år efter år... og julen er en endagsforestilling som år efter år gør at folk næsten begår selvmord hvis ikke de kan give ungerne den perfekte gave.. eller bare mord i køen i butikken hvis ekspidienten kommer til at hygge sig lidt med kunden der står foran en selv..

julen er ikke en givende festivitas, det er et helvede...

VÆR KREATIVE. giv massage, giv snerydning, skriv et eventyr til mor og far, undersøg ting man kan gøre gratis (sådan en hjemmeside findes) giv manden et Blow job, vask bilen for naboen.. 

der findes sågar en hjemmeside der hedder noget så flot som www.storskrald.dk hvor folk FORÆRE møbler, legetøj you name it, væk over hele landet... GRATIST...

jeg ved ikke hvorfor men jeg er både irriteret på dem der tigger om hjælp og dem der som den gode samaritaner kommer hoppende og dansende for den "fattige" og hjælper med julegaver og julemad fordi at de skal få en bedre følelse med dem selv.. (nu er det jo kun jul en gang om året) 

MAN ER SIN EGEN LYKKES SMED.

man vælger selv...  

OG jo gu fanden har jeg da skide mega meget ondt af de familier som virkelig IKKE er særlig godt stillede, uden familie og venner til at komme og hjælpe og måske med en børneflok hvor faren for længst er daffet af med en eller anden tilfældig kvinde han mente hans liv ville blive bedre sammen med end med sin egne børn og kæreste/kone..  og jeg vil da også gerne støtte og give og åbne mit hjem for dem der virkelig trænger.. men danmark ER et af de lande i verden hvor vi har et af de laveste procenter for fattigdom, men et stort procenttal for dovenskab og ugidelighed.. så hvorfor skulle jeg bruge MINE recsourser (staveplade)!? på at fodre folks dovenskab og ugidelighed med penge jeg har knoklet i MANGE år for at kunne bruge på at holde jul for min familie og være den der åbner sit hjem for dem tæt på mig der ikke har andre at holde jul med, og der bare gerne vil have en hyggelig aften uden det vilde gaveræs, og uden et kæmpe juletræ der går helt op til loftet når det alligevel bare skal kastes ud over altanen og ligge og rådne i forhaven til når man nu engang gider fjerne det og køre det på lossepladsen.!!! 

sorry venner, men det gider jeg simpelthen bare ikke så længe jeg bor i Danmark... 

men glædelig jul, trods alt 

He he kan altså ikke lade være med at fnise lidt over dit indlæg

GODT du kom ud med det!!

Men jeg må erklære mig meget enig med dig!

Knus Tulle

Anmeld

4. december 2010

Pige2009

KaLee skriver:

Det der gav da overhovedet ingen mening.....

Når man IKKE bor sammen med faren til sit barn, får man SOM REGEL børnebidrag... Jeg gør som sagt ikke, da vi har prioriteret at finde en ny bopæl til faren hurtigt...

Det giver da i høj grad mening. Lauras far og jeg er ikke sammen. Men hvis jeg boede sammen med en anden, ville jeg stadig få bidrag fra Lauras far, da han har forsørgerpligt over for sit barn

Jeg synes netop ikke din sidste bemærkning giver nogen mening - vil du uddybe

Anmeld

4. december 2010

betski

hoooold nu op hvor er det da opslidende

I stedet for at undre jer tøser, så vær dog glad for I ikke selv har problemer med, at få økonomien til at løbe rundt.

Anmeld

4. december 2010

Lunae

Nu har jeg ikke læst hele tråden, men kan se, at der er flere der har skrevet, at hvis det vurderes, at man er berettiget til julehjælp, så er man det også! Der er jeg lidt uenig! Min kæreste og jeg er begge studerende og vi ville sagtens kunne få julehjælp! Vi har valgt ikke at søge fordi vi ikke vil tage pladsen for andre! Vi har en stram økonomi, men vi mangler absolut intet! Jeg kender flere som har søgt julehjælp og fået det, på trods af at de ikke mangler noget - ungerne går i mærketøj og kommer på skiferier osv! Jeg tænker lidt, at hvis jeg hører til den fattige del af befolkningen, så er der ingen som er rigtig fattige!

Okay, nu lyder jeg helt sur! Jeg siger bare, at selvom at vi sidder stramt i det, så kan jeg sagtens hjælpe andre! Jeg har lidt tøj til den lille pige i str 56-62, som jeg vil forære væk, hvis nogen mangler

Glædelig jul til alle

Anmeld

4. december 2010

eElak

Det giver da i høj grad mening. Lauras far og jeg er ikke sammen. Men hvis jeg boede sammen med en anden, ville jeg stadig få bidrag fra Lauras far, da han har forsørgerpligt over for sit barn

Jeg synes netop ikke din sidste bemærkning giver nogen mening - vil du uddybe

Ok... det kræver bare at du skriver på almindeligt dansk, så slipper du for misforståelser... 

Det er da ligesånemt at skrive: "De fleste får børnebidrag fra faren, ligemeget om de bor alene eller med en ny kæreste" 

og nej, jeg uddyber ikke mit yderligere... Det var blot et eksempel på prioriteringer, hvilket var grund til at min situation er som den er... 

Men jeg klynker skam ikke.. eller synger klagesang, som nogle mener at enlige mødre - som ikke har så mange penge - gør 

Anmeld

4. december 2010

Sakris

isabellamor skriver:

jeg tror det er fordi at der er nogle mennesker der ikke lære at administrere deres økonomi ordenligt, der er så mange ting man kan gøre i det danske samfund for ikke at ende som fattig..

1 man har et job (og hvis ikke er punkt 2 måske gældende)

2 man får penge fra kommunen/eller dagpenge fra a kassen!

3 man kan få boligstøtte om man er på KH eller ej... 

4 (hvis man har barn/børn) man får børnepenge til hjælp med udgifter til tøj, bleer, hvad man nu bruger penge på til sit barn..

5 man kan tage sig sammen og få fingeren ud og komme i omdrejninger...! 

skal jeg være ærlig så BRÆKKER jeg mig i LÅRTYKKE stråler om de kvinder ( og jeg kender nogle stykker af dem og det er derfor jeg VED det eksistere) som siger, tænker og gør således... "når der kommer børnepenge, så skal mor rigtig ud og shoppe tøj til mig selv.."  mums mums mums..!!   HVAD FOR NOGET... det hedder sgu da BØRNEPENGE ikke MOR PENGE..!! eller FAR PENGE... og så kan det være undskyldningen for den slags er "jaaamen, bleer er så dyre, institutionerne er så dyre, tøj til børnene er så dyrt" JA DET ER DET!!! men man har fanme fucking selv valgt at få det/de børn, og det har man ligesom haft med i beregningerne at der er nogle ting der koster så meget at mor IKKE lige har råd til hver måned at gå en tur op og ned af strøget med favnen fuld af poser fra de forskellige tøjbutikker, fordi at så er der ligesom en udgift som er langt vigtigere end at pleje ens shopaholisme.  derfor har vi JUL og Fødselsdage... til at få tøj og ting man ikke normalt selv ville gå ud og købe...  

man går ikke lige ud og køber nyt tøj til SIG SELV for børnepenge og så klager over at man har en rådden økonomi... HVOR HÆNGER DET LIGE SAMMEN.!!!!

man kan jo også lade være med at bruge sine penge på DYRE mærkevarer som molo og katvig og hvad de ellers hedder de skide moderne tøjmærker som næsten alle unger render rundt i nu til dags...

hvad skete der for at gå lidt på tilbudsjagt, og gå en tur i genbrug. at holde sig hjemme når shoppelysten melder sig.. bryg din egen kaffe i stedet for at tage på café med vennerne... brug dog året på at spare op til julen... hvis den er SÅ VIGTIG... 

undskyld mit sure opstød, slå mig over nallerne og kald mig for en møgso!! men jeg er virkelig træt af at folk nærmest står og føler sig tvunget af selvmelidenhed til at skulle tigge og bede fremmede folk om hjælp, og når man så som fremmed er blevet bedt om hjælp tilbyder hjælpen, så hører man INTET fra den/dem som har bedt om hjælpen  og så TILLADER nogle der får sure opstød over at folk ikke hjælper nok. og skriver grimme og latterlige tråde om at folk går i små sko og folk er nærrige og folk er sure og tvære.. så er det sgu KLART at man ikke gider hjælpe når man får den sviner da den menes som en general sviner mod dem som måske ikke lige deler den samme entusiasme for at lege Mother Theresa og glædeligt giver over halvdelen af sine egne surt optjente penge fra et job som hårdtarbejdende eks. kontordame, kassedame, pædagog, jordemoder, mekaniker, malermester, ect. for måske at glæde folk som ikke har så meget og så modtage den form for sviner i et forum hvor jeg oplever folk nærmest ikke kan HIVE nok ud af folk, for så snart der bliver givet en lillefinger så tager man hele hånden eller hvad...!  

man har et ÅR til at samle penge sammen til julen.. og man har et år til at planlægge julen.. man VED at til december får man gaver og folk giver også en gaver, og ens børn måske skal prøve at opleve julen.. 

en forbandet tradition som coca cola og alle i industrien buisness har fundet på med julemand og gaver, flæskesteg og artige børn og jeg skal komme efter dig, traditioner og helvede i butikkerne.. 

sådan så de kan tjæne penge på os mennesker som slaver på arbejde dag ud og dag ind, betaler diverse regninger og lever livet i luxus for lånte penge, og så står man gudhjælpemig og rækker hånden ud til dem som har lidt bedre styr på økonomien og som har råd og mulighed for at fejre den forbannede traditionelle lortejul med hele familien samlet selvom man hader det halve af den, fordi at nu er det jo jul og det er børnenes fest og det er kærlighedernes og hjerternes fest og det er synd for dem der ikke har noget... julen er noget vi pådutter os selv år efter år, OG det er noget vi selv holder i hævd år efter år... og julen er en endagsforestilling som år efter år gør at folk næsten begår selvmord hvis ikke de kan give ungerne den perfekte gave.. eller bare mord i køen i butikken hvis ekspidienten kommer til at hygge sig lidt med kunden der står foran en selv..

julen er ikke en givende festivitas, det er et helvede...

VÆR KREATIVE. giv massage, giv snerydning, skriv et eventyr til mor og far, undersøg ting man kan gøre gratis (sådan en hjemmeside findes) giv manden et Blow job, vask bilen for naboen.. 

der findes sågar en hjemmeside der hedder noget så flot som www.storskrald.dk hvor folk FORÆRE møbler, legetøj you name it, væk over hele landet... GRATIST...

jeg ved ikke hvorfor men jeg er både irriteret på dem der tigger om hjælp og dem der som den gode samaritaner kommer hoppende og dansende for den "fattige" og hjælper med julegaver og julemad fordi at de skal få en bedre følelse med dem selv.. (nu er det jo kun jul en gang om året) 

MAN ER SIN EGEN LYKKES SMED.

man vælger selv...  

OG jo gu fanden har jeg da skide mega meget ondt af de familier som virkelig IKKE er særlig godt stillede, uden familie og venner til at komme og hjælpe og måske med en børneflok hvor faren for længst er daffet af med en eller anden tilfældig kvinde han mente hans liv ville blive bedre sammen med end med sin egne børn og kæreste/kone..  og jeg vil da også gerne støtte og give og åbne mit hjem for dem der virkelig trænger.. men danmark ER et af de lande i verden hvor vi har et af de laveste procenter for fattigdom, men et stort procenttal for dovenskab og ugidelighed.. så hvorfor skulle jeg bruge MINE recsourser (staveplade)!? på at fodre folks dovenskab og ugidelighed med penge jeg har knoklet i MANGE år for at kunne bruge på at holde jul for min familie og være den der åbner sit hjem for dem tæt på mig der ikke har andre at holde jul med, og der bare gerne vil have en hyggelig aften uden det vilde gaveræs, og uden et kæmpe juletræ der går helt op til loftet når det alligevel bare skal kastes ud over altanen og ligge og rådne i forhaven til når man nu engang gider fjerne det og køre det på lossepladsen.!!! 

sorry venner, men det gider jeg simpelthen bare ikke så længe jeg bor i Danmark... 

men glædelig jul, trods alt 

Langt! hehe... Men  er så enig!

Anmeld

4. december 2010

Isabella_mor

Baagøe skriver:

Nej her tager du såmænd grueligt fejl. Det hedder BØRNEFAMILIEYDELSE. Dvs. det er en hjælp til hele familien

Jeg har da ingen problemer med at skyde hele beløbet af på mig selv, hvis det var det, jeg ville. I sommer rejste Laura og jeg en uge sydpå for de penge... Hun får en masse lækkert nyt tøj i løbet af hele året og en masse andre fornødenheder, så jeg kan ikke se, at partout skal gå til noget direkte i forbindelse med barnet hver gang - sorry to say...

mente nu også at hvis man har den mentalitet at skyde børnefamilieydelsen af på sig selv hver gang den kommer, OG SÅ stille sig op og vrisse over at man har en lorteøkonomi og ikke tænke over hvor man smider sine penge hen måned efter måned og næsten hiver sig hårløs og går i tiggermode og fortæller at livet er ih og åhh så hårdt for en og man har ikke til hele december måned, så er det måske ikke det smarteste at gøre... det var hvertfald den mening det jeg skrev skulle have..

HAR man derimod STYR på sin økonomi og fordeler den børnefamilieydelse ud over hver måned så at sige at man bruger de penge til de fornødenheder der er i dagligdagen med at have et barn eller flere børn, så er det også i orden at når der så kommer lidt ekstra penge ind at man f.eks. bruger den ydelse på noget som glæder og gavner familien i løbet af året... som f.eks jer der valgte at tage ud og rejse for de penge.. man kan om man vil kalde det for en slags opsparing... men for at kunne gøre det på den måde kræver det også sin kvinde eller sin mand at have styr på hvad man bruger sine penge på i det lange løb for løber pengene hver måned til dyre indkøb impulsindkøb og tøjindkøb som måske ikke er nødvendigt og tror at nu kommer der børnepenge, og mor her mangler sgu lige et par bukser til samlingen jeg alligevel ikke bruger inde i skabet, og DEREFTER stiller sig frem og fortæller om sin situation at man ligepludselig ikke har nogle penge til december måned, så er der måske noget galt med den måde at tyde ordet "børnefamilieydelse" på.

og hvis de penge går til ting som IKKE er nødvendige for at få hverdagen i den lille børnefamilie så kommer de andre penge man selv tjener til at gå til nødvendigheder og børnefamilieydelsen går til gak og gøgl, og så står man der uden at have haft tænkt over at man jo kunne tage et par hundrede til side hver måned som så kunne gå til jul og gaver ect. så ens egen økonomi IKKE ville blive rørt af det... 

og nej nu kender jeg ikke alles historier herinde og jeg har egentlig heller ikke lyst til at skulle sidde og pine mig selv ved at sidde og læse den ene sørgelige historie efter den anden hvor folk Nærmest tigger efter PENGE...!!  

jeg kan give hvad jeg har af ting som jeg ikke får brugt, og jeg har SÅGAR, i julehjælpstråden hvor man kan donere ting til udsatte børnefamilier, skrevet at jeg har EN DEL SAGER stående som jeg ikke bruger og hvis der er nogen der er interesserede i det kan kigge på det.. ellers ryger det til mødrehjælpen som så mange af de ting jeg har som jeg ikke bruger, og kommer til at bruge.. Så det er ikke fordi at jeg ikke gider hjælpe for det gider jeg godt.. men hvis der så er folk der sviner en til fordi at man ikke donere nok, så må jeg satme sætte min fod ned og tegne en streg i sandet og sige HER GÅR MIN GRÆNSE... jeg vil sgu ikke finde mig i at blive kaldt en af de mennesker der går med for små sko når man gerne vil hjælpe.. sorry men det giver ikke ligefrem mig lyst til at skulle tage mig til at give en masse ting væk og så blive svinet til for det bagefter.. sådan leger vi ikke...! og en ting er sikker.. jeg giver IKKE nogen som helst privatpersoner som jeg har mødt over nettet nogen form for julehjælp i form af penge...  NIKS.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.