isabellamor skriver:
jeg tror det er fordi at der er nogle mennesker der ikke lære at administrere deres økonomi ordenligt, der er så mange ting man kan gøre i det danske samfund for ikke at ende som fattig..
1 man har et job (og hvis ikke er punkt 2 måske gældende)
2 man får penge fra kommunen/eller dagpenge fra a kassen!
3 man kan få boligstøtte om man er på KH eller ej...
4 (hvis man har barn/børn) man får børnepenge til hjælp med udgifter til tøj, bleer, hvad man nu bruger penge på til sit barn..
5 man kan tage sig sammen og få fingeren ud og komme i omdrejninger...!
skal jeg være ærlig så BRÆKKER jeg mig i LÅRTYKKE stråler om de kvinder ( og jeg kender nogle stykker af dem og det er derfor jeg VED det eksistere) som siger, tænker og gør således... "når der kommer børnepenge, så skal mor rigtig ud og shoppe tøj til mig selv.." mums mums mums..!! HVAD FOR NOGET... det hedder sgu da BØRNEPENGE ikke MOR PENGE..!! eller FAR PENGE... og så kan det være undskyldningen for den slags er "jaaamen, bleer er så dyre, institutionerne er så dyre, tøj til børnene er så dyrt" JA DET ER DET!!! men man har fanme fucking selv valgt at få det/de børn, og det har man ligesom haft med i beregningerne at der er nogle ting der koster så meget at mor IKKE lige har råd til hver måned at gå en tur op og ned af strøget med favnen fuld af poser fra de forskellige tøjbutikker, fordi at så er der ligesom en udgift som er langt vigtigere end at pleje ens shopaholisme. derfor har vi JUL og Fødselsdage... til at få tøj og ting man ikke normalt selv ville gå ud og købe...
man går ikke lige ud og køber nyt tøj til SIG SELV for børnepenge og så klager over at man har en rådden økonomi... HVOR HÆNGER DET LIGE SAMMEN.!!!!
man kan jo også lade være med at bruge sine penge på DYRE mærkevarer som molo og katvig og hvad de ellers hedder de skide moderne tøjmærker som næsten alle unger render rundt i nu til dags...
hvad skete der for at gå lidt på tilbudsjagt, og gå en tur i genbrug. at holde sig hjemme når shoppelysten melder sig.. bryg din egen kaffe i stedet for at tage på café med vennerne... brug dog året på at spare op til julen... hvis den er SÅ VIGTIG...
undskyld mit sure opstød, slå mig over nallerne og kald mig for en møgso!! men jeg er virkelig træt af at folk nærmest står og føler sig tvunget af selvmelidenhed til at skulle tigge og bede fremmede folk om hjælp, og når man så som fremmed er blevet bedt om hjælp tilbyder hjælpen, så hører man INTET fra den/dem som har bedt om hjælpen
og så TILLADER nogle der får sure opstød over at folk ikke hjælper nok. og skriver grimme og latterlige tråde om at folk går i små sko og folk er nærrige og folk er sure og tvære.. så er det sgu KLART at man ikke gider hjælpe når man får den sviner da den menes som en general sviner mod dem som måske ikke lige deler den samme entusiasme for at lege Mother Theresa og glædeligt giver over halvdelen af sine egne surt optjente penge fra et job som hårdtarbejdende eks. kontordame, kassedame, pædagog, jordemoder, mekaniker, malermester, ect. for måske at glæde folk som ikke har så meget og så modtage den form for sviner i et forum hvor jeg oplever folk nærmest ikke kan HIVE nok ud af folk, for så snart der bliver givet en lillefinger så tager man hele hånden eller hvad...!
man har et ÅR til at samle penge sammen til julen.. og man har et år til at planlægge julen.. man VED at til december får man gaver og folk giver også en gaver, og ens børn måske skal prøve at opleve julen..
en forbandet tradition som coca cola og alle i industrien buisness har fundet på med julemand og gaver, flæskesteg og artige børn og jeg skal komme efter dig, traditioner og helvede i butikkerne..
sådan så de kan tjæne penge på os mennesker som slaver på arbejde dag ud og dag ind, betaler diverse regninger og lever livet i luxus for lånte penge, og så står man gudhjælpemig og rækker hånden ud til dem som har lidt bedre styr på økonomien og som har råd og mulighed for at fejre den forbannede traditionelle lortejul med hele familien samlet selvom man hader det halve af den, fordi at nu er det jo jul og det er børnenes fest og det er kærlighedernes og hjerternes fest og det er synd for dem der ikke har noget... julen er noget vi pådutter os selv år efter år, OG det er noget vi selv holder i hævd år efter år... og julen er en endagsforestilling som år efter år gør at folk næsten begår selvmord hvis ikke de kan give ungerne den perfekte gave.. eller bare mord i køen i butikken hvis ekspidienten kommer til at hygge sig lidt med kunden der står foran en selv..
julen er ikke en givende festivitas, det er et helvede...
VÆR KREATIVE. giv massage, giv snerydning, skriv et eventyr til mor og far, undersøg ting man kan gøre gratis (sådan en hjemmeside findes) giv manden et Blow job, vask bilen for naboen..
der findes sågar en hjemmeside der hedder noget så flot som www.storskrald.dk hvor folk FORÆRE møbler, legetøj you name it, væk over hele landet... GRATIST...
jeg ved ikke hvorfor men jeg er både irriteret på dem der tigger om hjælp og dem der som den gode samaritaner kommer hoppende og dansende for den "fattige" og hjælper med julegaver og julemad fordi at de skal få en bedre følelse med dem selv.. (nu er det jo kun jul en gang om året)
MAN ER SIN EGEN LYKKES SMED.
man vælger selv...
OG jo gu fanden har jeg da skide mega meget ondt af de familier som virkelig IKKE er særlig godt stillede, uden familie og venner til at komme og hjælpe og måske med en børneflok hvor faren for længst er daffet af med en eller anden tilfældig kvinde han mente hans liv ville blive bedre sammen med end med sin egne børn og kæreste/kone.. og jeg vil da også gerne støtte og give og åbne mit hjem for dem der virkelig trænger.. men danmark ER et af de lande i verden hvor vi har et af de laveste procenter for fattigdom, men et stort procenttal for dovenskab og ugidelighed.. så hvorfor skulle jeg bruge MINE recsourser (staveplade)!? på at fodre folks dovenskab og ugidelighed med penge jeg har knoklet i MANGE år for at kunne bruge på at holde jul for min familie og være den der åbner sit hjem for dem tæt på mig der ikke har andre at holde jul med, og der bare gerne vil have en hyggelig aften uden det vilde gaveræs, og uden et kæmpe juletræ der går helt op til loftet når det alligevel bare skal kastes ud over altanen og ligge og rådne i forhaven til når man nu engang gider fjerne det og køre det på lossepladsen.!!!
sorry venner, men det gider jeg simpelthen bare ikke så længe jeg bor i Danmark...
men glædelig jul, trods alt