Din mening om racisme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

LotteGabriella

Inde på Peters væg har en kaldt Mikkel for en fejlfarve

Mikkel har bosnisk,italiensk og dansk blod i årerne!

Åhr jeg blir rasene når folk kommer med deres fucked up udtalelser omkring andet end fuldblodsdansk!

Hvad er din mening om racisme?

Hvad lære du dit barn om de forskellige "farver" mennesker (tyrkere,kinesere,asiatere,grønlændere,palistinænsere ect)?

Jeg kan ikke fordrage racisme!!!!

Jeg er selv en blanding og min bror har MANGE udenlandske venner, her i blandt tyrkere/somalere/phillipinere/kenyanere/kroatere.

Jamen Daniella lægger slet ikke mærke til at folk ser forskellige ud, i hvert fald ikke endnu, måske fordi at der ikke er forskel i den måde  jeg selv behandler/tiltaler dem på...og hun er helt vild med med min venindes børn, som er lækre chokoladebrune og blanding af gambianer/dansker/irer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Jeg har oplevet en midaldrene kvinde rynke på næsen af min bonus-datter i bussen. Hun er halv afrikaner.

Blev så rasende, men prinsessen lagde heldigvis ikke mærke til det.

En ting er, når der er racisme mellem voksne, men ligefrem ikke bryde sig om et barn fordi de har en lækker brun farve hele året, det er direkte sygt.!

Anmeld

3. december 2010

AA10

Shibby skriver:

Åhr jeg blir rasene når folk kommer med deres fucked up udtalelser omkring andet end fuldblodsdansk!

Hvad lære du dit barn om de forskellige "farver" mennesker (tyrkere,kinesere,asiatere,grønlændere,palistinænsere ect)?

det er så lavt sådan noget...

Anmeld

3. december 2010

Dinna88

Shibby skriver:

Racisme er for smålige folk der ikke ved bedre. Og det er sørgeligt.

Mine kommende børn lærer ikke noget om det, for jeg synes ikke der er noget at lære. Hvis de en dag spørger om hvorfor der er mennesker der ikke har samme farven hud, jamen, så vil jeg forklare dette, men jeg vil ikke bevidst sætte mig ned og forklare det, for så fremhæver man det jo blot for barnet. 

Anmeld

3. december 2010

Dinna88

Anneiris skriver:

Min datter er halv araber og halv dansk!
Og er selv slet ikke til danske fye. (Spørg mig ikke om hvorfor)

Jeg synes personligt at racisme er noget af det mest ussle der findes. Det er simpelthen så respektløst, og umenneskeligt at 'hade' andre mennesker for deres hudfarve og religion!

- Men det med at kalde din søn for fejlfarve er jo helt henne i vejret! GODT det ikke var om min datter! Så var jeg gået kold.

Knus Anne & Jasmina.

Jeg bliver altså nødt til at spørge: Kigger du så efter mænd i udlandet, eller hvad gør du?? (Jeg aner ikke hvad din status er egentlig....)

Anmeld

3. december 2010

Margorie

Mikkel er en rigtig dejlig dreng- ligesom alle andre børn uanset farve! Sikke en idiot der har skrevet det.. Fejlfarve må sku da være hvis man er grøn eller lilla eller en anden umulig farve.. Og selv der synes jeg jo ikke folk skal komme med skælsord.

Anmeld

3. december 2010

Loa

OMG læste lige det vedkommende havde skrevet!!!

Jeg er i chok! Hold kæft en gang mundgylle............. Men godt comeback, Kath.......

Jeg lærer min datter at når hun bliver stor skal hun gå en KÆMPE bue uden om sådan nogle typer, som den nar der skrev den kommentar......

Anmeld

3. december 2010

Mussen2

Jeg synes det er så lavt at dømme ud fra en hudfarve eller nationalitet. Tænk hvis man synes at alle blåøjede var idioter, så tror jeg nok folk ville ryste på hovedet af en og tænke man var en idiot.

desværre er det blevet acceptabelt at hade andre pga. deres hudfarve - hvor langt ude er man så????????

Jeg tænder helt af når folk generaliserer, og bruger vendinger som de sorte, perkerne osv.

Hvad helvede er det for noget- uintelligente mennesker. Jeg græmmes

Anmeld

3. december 2010

DK

Min fornemmelse er at børn ikke ligger mærke til hudfarven. Der var en sød lille adopteret afrikansk pige i Kirstines børnehave. Hun var sort som natten.  Men da Kirstine skulle fortælle hvem hun havde leget med (inden hun kunne navnene) så fortalte hun bare om hende "med det sorte hår". Altså Kirstine havde det slet ikke som en faktor at hun var mørk i huden, det var slet ikke noget hun havde bidt mærke i!Og det synes jeg da egenligt var super dejligt!

I dag hvor hun er snart 7 år, så tror jeg at hun ville have fortalt at det var hende fra Afrika, men nok mere for at vi bedre kunne fatte hvem det var, og ikke fordi at hun var anderledes af den grund.

Jeg er ikke racist og kan kun tage afstand fra det. Racist er jo at være modstander af nogen udelukkende på grund af hudfarve/religion osv. og det er da for dumt!! 

Jeg kan godt synes at nogen udlændinge er dumme i deres opførsel og udtalelser, men ikke på nogen anderledes måde end at jeg synes mange etniske danskere er dumme i deres opførsel og udtalelser!!

Anmeld

3. december 2010

Shibby

Han skrev noget jeg ikke vil skrive her! Holder mig til ordet Fejlfarve! Det er modbydeligt skrevet! Jeg fucking hader racister lige så meget som de sikkert hader mig og mikkel i og med vi ikke er danske nok!

Hvis ham simon som har skrevet på peters væg kommer ud for en ulykke så håber jeg at personalet på syghuset den aften udelukkene består af udlandske mænd og kvinder med tørklæder! Der er ingen foreskel! De kan det samme som en bleg lyshåret blåøjet dansker!

Jeg vil undgå emnet racisme overfor mikkel så lang tid som muligt. Om han leger med tyrkere,palistinænsere,arabere,tyskere,danskere,bosniere eller italianer..I dint care. Bare forældrene og ungerne er søde så e rjeg sgu ligeglad. Men come on. En fejlfarve??!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.