Min fornemmelse er at børn ikke ligger mærke til hudfarven. Der var en sød lille adopteret afrikansk pige i Kirstines børnehave. Hun var sort som natten. Men da Kirstine skulle fortælle hvem hun havde leget med (inden hun kunne navnene) så fortalte hun bare om hende "med det sorte hår". Altså Kirstine havde det slet ikke som en faktor at hun var mørk i huden, det var slet ikke noget hun havde bidt mærke i!Og det synes jeg da egenligt var super dejligt! 
I dag hvor hun er snart 7 år, så tror jeg at hun ville have fortalt at det var hende fra Afrika, men nok mere for at vi bedre kunne fatte hvem det var, og ikke fordi at hun var anderledes af den grund.
Jeg er ikke racist og kan kun tage afstand fra det. Racist er jo at være modstander af nogen udelukkende på grund af hudfarve/religion osv. og det er da for dumt!!
Jeg kan godt synes at nogen udlændinge er dumme i deres opførsel og udtalelser, men ikke på nogen anderledes måde end at jeg synes mange etniske danskere er dumme i deres opførsel og udtalelser!!
Anmeld