Lulle25 skriver:
Altså det var ikke for at ødelægge din aften, synes bare slet ikke din synsvinkel er den rette. Og jeg mener virkelig at jeg synes sådan en kvinde skal prøve at smage sin egen medicin uanset om det hjælper hende eller ej. Sådan der er der da ingen der skal behandle børn. Når hun har været torturen igennem kan man snakke om hvad der så skal ske, men absolut skal ham den stakkels dreng og hans søskende fjernes fra det vanvid. Hun har ødelagt ham allerede og hun skal bøde for det meget langt ud i fremtiden hvis ikke resten af sit liv. Har intet ABSOLUT INTET til overs for mennesker der udsætter deres børn (andres børn) for overgreb. At du så synes kvinden skal hjælpes på den bedst mulige måde er jo din mening. Synes absolut hun skal have så meget dårlig samvittighed først og i henhold til de klip jeg har set har hun jo ikke det der ligner dårlig samvittighed. Hun skulle sættes i fængsel og bures inde længe efter min mening.
Kh Louise som er ked af at jeg kom til at skrive latterlig, for det var bare fordi jeg bliver så berørt over at nogle mennesker kan finde på at opføre sig sådan.Måske lidt hormonella pga graviditet
Alt forladt 
Men følg lidt med videre i debatten og mine indlæg, samt andres, men kan godt gentage mig selv.
Som jeg sagde, så hjælper det ikke at afstraffe et menneske, som måske slet ikke er i stand til at føle som vi andre føler. Det vil svare til at forsøge at lære en abe at tale russisk, det kan ikke lade sig gøre. Den kan måske nok høre og forstå ord fra sproget, men den kan ikke sætte sig ind i dets opbygning og slet ikke tale det.
Et menneske, der ikke føler som man normalt gør, vil intet lære af den form for straf, du vil udsætte hende for. Ja, hun vil måske føle det som en smerte, men hun vil i bund og grund ikke kunne drage paraleller fra sin lidelse til andres. Det er en brist i hendes natur, i hendes sind.
Og så er der lige en anden ting.
Det hun gør mod sit barn var faktisk helt normale afstraffelsesmetoder i 1800-tallet, også her i landet. Man brugte dem overfor børn, over for kriminelle og overfor sindssyge og evnesvage, og dengang, selvom det ikke er meget mere end godt 100 år siden, man gik bort fra den slags voldelige metoder, så er det desværre brugte metoder mange steder i verden stadigvæk. De der behandler deres børn på den måde er selv blevet opdraget på den måde. Tænk på kvinder der lader deres døtre omskære fordi det er en tradition. Og selvom de selv er blevet udsat for det, jamen så gør de det alligevel mod deres egne døtre, igen og igen generation efter generation.
Vi kan sagtens stille os op og råbe op om hævn og de skal prøve deres egen medicin, men det dur bare ikke...for det er jo netop hvad de selv har prøvet.
Det er så let at dømme og råbe på hævn, men det kan man bare ikke, hvis man tænker efter, for ingen ved hvordan de selv ville være og gøre, hvis de var i den persons sted.
DU ville måske aldrig gøre den slags mod dine børn, ville du nok sige...og det ville jeg med...men er du sikker??
Det kan du nemlig ikke være, for du aner intet om hvordan du ville have udviklet dig med den form for opdragelse og tradition.
Du er og jeg er, ligesom alle mennesker nu og her, summen af alt det du har oplevet frem til dette sekund, og hvordan de forskellige retninger ville have præget dig ved du ikke.
Derfor er det ikke latterligt med forståelse, hjælp og overbærenhed, samt tilgivelse, for du bliver selv et fattigere menneske af at hævne dig og udføre negative handlinger i hævn.
Dette er jo så min mening...du har en anden, og den respekterer jeg, men enig er jeg ikke og vil heller aldrig blive.
Jeg har haft plejebørn, der er blevet udsat for ting du ikke kan drømme om, men de har alle lært at livet bliver først smukt og godt når man forstår at hævn og had ingen vegne fører.
Kærligst
Sussie