tanke efter tv2 dok...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Zafir

Maise skriver:

Har aldrig været udsat for vold og heller ikke min kæreste.

Men jeg banker da gerne selv en voldelig forældre eller pædofil hvis jeg nogensinde skulle opdage det.Det er noget jeg siger fordi jeg kan været lidt hidsig i temperement til tider. ville nok nærmere give kommunen besked, samt tale MEGET alvorligt med disse mennsker som jeg slet ikke forstår.

Ja... Sådan tænker jeg også. Jeg sad faktisk og tænkte på det, fordi der var en 70 årig mand og en 18 årig mand der havde misbrugt en del børn, her ved fårevejle ikke så langt fra mig. Så tænkte jeg: Hvad hvsi det var nogena f mine piger. Tom ville jo slå dem ihjel - altså de skyldige... Også stod de der uden far...

Men det er virkelgi frygtelig. Den slags mennsker skulle bare HA!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Dinna88

bette skriver:

jeg ved ikke om man kan kalde det psykisk vold det jeg har været udsat for.. men det er ihvertfald psykisk terror.. 

min far tvang min mor til ting og sager i sengen.. og forgreb sig på min storesøster (som han ikke er far til) 

jeg husker ikke om han har gjort mig noget, men det han gjorde mod min mor... det sidder så dybt i mig.. han slog hende kun en gang hvor hun fik et blåt øje.. resten var psykisk terror.. 

jeg husker det som var det igår.. jeg var 2½ år og ledte efter min mor.. fandt hende på toilettet hvor der var blod over det hele.. op of vægge og på hende. hun havde skåret begge håndled op.. jeg fandt noget snor og bandt om hendes arme for at stoppe blodtilførelsen.. aner ikke hvor jeg viste det fra.. men jeg reddede hendes liv.. og husker jeg stod der i døren og så på da ambulancen kom og hentede hende. 

flere gange løb hun hjemmefra med en kniv for at stikke den gennem hjertet.... hver gang min mor løb gik jeg i total panik. 

vi flygtede på krisecenter mig og min mor... og hver gang min mor skulle rende efter telefonen så gik der total panik i mig.. og i mange år frem måtte hun ikke gå på toilettet selv. så jeg fik i en rigtig tidlig alder af vide hvad menstration var for noget. 

det lykkedes så min far at kidnappe mig.... men jeg græd og var så bange at han ikke kunne holde mig ud... og min onkel fandt frem til mig og hentede mig.. ! 

min far har også kastet et tungt askebære i hovedet på min stedbror... 

jeg frygter ham.... og hader ham.. 

min mor endte som førtids pantionist idet hun ikke kunne bruge hendes hænder.. min mor har siden den gang altid være deprimeret.... idag har hun fået fred.. hun døde af kræft i 2005, hun kæmpede altid så bravt... men denne kamp kunne hun ikke vinde.. 

jeg takker min mor for at redde mig fra den skæbne jeg kunne have endt i... hvis det ik havde været for hendes mod og vilje var jeg nok ikke her i landet mere.. elsker hende

Åh, jeg sad med tårer i øjnene.

Anmeld

1. december 2010

quar20

Zafir skriver:

Nej statistisk set er der jo 2 der blir seksuelt misbrugt i hver eneste klasse i folkeskolen... mmm. Nogen af dem er nok de samme jo (kan man også se i denne tråd), der bliver udsat for vold...

Men alt for mange børn der skal leve et liv i frygt og vold... Og dobbelt liv...

Jep de er højst sansynlig de samme. ( det gælder ihvertfald i samme tilfælde her )...!!

Det er uhyggeligt hvad det gør ved en, og jeg håber inderligt at nogle indser efter det program at det er SÅ forkert at gøre det - ja det er blot et håb for jeg VED at det måske kun er 1 ud af 1000 der tænker sig om efter det program.. ( altså af dem som udøver vold og seksuel krænkelse på børn ). Men hvis den ene ud af 1000 kan blive reddet ved at sende det program - så burde der sendes sådan et program flere gange om ugen..! !

Anmeld

1. december 2010

Mi

loppen82 skriver:

Er ikke som sådan vokset op med vold. Men blev tvangsfjernet da jeg var 6 mdr pga vold. Havde 2 brækkede ben og en brækket arm.

Det var da godt at myndighederne fik taget hånd om dig, inden det gik helt galt (selvom en 6 mdr pige med brækkede lemmer vel er så slem som det kan blive)

Håber du kom et godt sted hen

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

1. december 2010

SoffiLine

Jeg er vokset op med vold! Er blevet slået mange gange & det fulgte mig desværre... Så langt til jeg fik to domme for vold... Men har taget min straf & har lagt det bag & er kommer videre... Ved ihvertfald hvordan det ikke skal foregå når min datter kommer til verden... Forstår ikke man kan slå, på nogen

Anmeld

1. december 2010

Zafir

SoffiLine skriver:

Jeg er vokset op med vold! Er blevet slået mange gange & det fulgte mig desværre... Så langt til jeg fik to domme for vold... Men har taget min straf & har lagt det bag & er kommer videre... Ved ihvertfald hvordan det ikke skal foregå når min datter kommer til verden... Forstår ikke man kan slå, på nogen

Hvad har du gjort for at komme videre? Straffen i sig selv, gør jo ikke at man kommer videre? Fik du noget hjælp, eller hvad har du gjort?

Anmeld

1. december 2010

SoffiLine

Zafir skriver:

Hvad har du gjort for at komme videre? Straffen i sig selv, gør jo ikke at man kommer videre? Fik du noget hjælp, eller hvad har du gjort?

Straffen i sig selv var nok til at jeg lærte hvordan man ikke skal begå sig. Det er ikke skide fedt at sidde i fængsel & enten lære man af det ellers gør man ikke. Og jeg lærte af det. 

Anmeld

1. december 2010

Mi

Er aldrig blevet slået, fået røvfuld eller lignende. Min far sagde altid, at man skulle sætte grænsen et sted, og at man ikke skulle slå. For hvad hvis det ikke hjalp at slå, hvad ville man så "toppe" det med.

Jeg har gennem arbejdet set mange børn som lever i familier med svigt/vold/manglende omsorg, og det er desværre ikke altid nemt at råde myndighederne op. Det kan bare tage uendeligt lang tid fra en underretning til handling, og syntes at forældrene får ALT for mange chancer. Plejer at sige at i DK har forældrene ret til deres børn fremfor at børnene har ret til en tryg barndom.

Jeg ville ønske at en mor/far som fik fjernet et barn blev sterialiseret og at mange flere blev fjernet ved fødslen og tvangs bortadopteret. Selv hvis børnene bliver fjernet skal de ofte bo i uvished om deres fremtid, og leve med samværd, svigt, bekymringer og lignende. De får aldrig en chance.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

1. december 2010

Zafir

SoffiLine skriver:

Straffen i sig selv var nok til at jeg lærte hvordan man ikke skal begå sig. Det er ikke skide fedt at sidde i fængsel & enten lære man af det ellers gør man ikke. Og jeg lærte af det. 

Godt at høre!! Det er bestemt ikke alle der kommer den rigtige vej ud af fængslet...

Anmeld

1. december 2010

Zafir

MarianneSonne skriver:

Jeg har gennem arbejdet set mange børn som lever i familier med svigt/vold/manglende omsorg, og det er desværre ikke altid nemt at råde myndighederne op. Det kan bare tage uendeligt lang tid fra en underretning til handling, og syntes at forældrene får ALT for mange chancer. Plejer at sige at i DK har forældrene ret til deres børn fremfor at børnene har ret til en tryg barndom.

Jeg ville ønske at en mor/far som fik fjernet et barn blev sterialiseret og at mange flere blev fjernet ved fødslen og tvangs bortadopteret. Selv hvis børnene bliver fjernet skal de ofte bo i uvished om deres fremtid, og leve med samværd, svigt, bekymringer og lignende. De får aldrig en chance.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Jæp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.