Jeg er også opvokset med vold. Min var var meget agressiv når han drak, og han drak tit. Det var vold mod min mor, mig og min ældste lillebror, aldrig mod den yngste. Det værste var ikke den fysiske vold, det værste var den psykiske vold. Han blev så ondskabsfuld, og det har lavet dybe ar i mig.
Kan huske at vi skulle linies op foran ham os 3 børn. Så¨sad han i hans store lænestol foran os og stirrede ondt. Han begyndte at sige grimme og onde ting, om hvor grimme og fede vi var. Jeg fik af vide at jeg var en ulækker lille pis-kanin(tissede kronisk i sengen til jeg var 12), som ikke var værd at elske. Min ældste lillebror fik af vide at han var fed og han intet duede til. Vi skulle blive stående og måtte ikke bevæge os, til han var færdig med at nedgøre os.
Jeg har så mange gange prøvet at skulle løbe alt, hvad jeg kunne for at nå væk fra ham i hans vrede, og hvor han på opgangen skriger til mig, at jeg aldrig må komme hjem mere. Jeg kom først hjem igen når min mor fandt mig rundt omkring på området. Vi har overværet millioner af gange, hvordan han har raseret hele lejligheden, fordi han var fuld. Mine første minder er fra sådanne episoder.
Jeg ved, at det har sat dybe spor i mig, og inden i mig er der stadig et sted hvor jeg er i tvivl om jeg er værd at elske, det er helt klart det frø han har plantet for evigt i mig.
Anmeld