Jeg kan godt nikke genkendede til noget af det du skriver - det ligger ligesom lidt i luften, at det "skal" være hårdt at blive forældre, men jeg må faktisk indrømme at jeg her 2.gang ikke synes det er hårdt.
Min fødsel med Mathilde var lidt kompliceret, hjertelyden dykkede flere gange, og hun skulle bare UD!!! Hun havde kolik de første 4 mdr, hvor hun skreg fra kl. 16-24/01 om natten HVER dag!
og ikke nok med det, så sov hun aldrig om dagen.... Hun powernappede 10-15 min. af gangen, og ellers var hun pyldret det meste af tiden.
Det var BENHÅRDT og jeg kunne ikke lade være med at have SÅ ondt af mig tilsidst, efter at have levet i flere måneder i TOTALT søvnunderskud og gå med følelsen af magteløshed over ikke at have et "tilpas" barn. Det gjorde mig ked af det og trist. Jeg magtede ikke at klæde mig på, det var ligegyldigt, og det var først da hun var omkring 1 år at jeg begyndte at have overskud til mig selv igen. Shit det var en KÆMPE omvæltning, og jeg husker at jeg flere gange tænkte: "Er DET virkelig hvad det vil sige at have børn?!!!" For så skal jeg IKKE have flere!
Men men men..... Nu er der gået 6 år siden Mathilde blev født, og i sommers kom Frederikke til verden.
Jeg må ærligt sige, at jeg synes det er en 'dans på roser' med hende. Hun har været SÅ nem siden fødslen (som ovenikøbet gik super godt, og lige efter bogen). Hun sover godt om natten - kom på eget værelse at sove da hun var 1½ md, og stortrives generelt set altid! Klynker kun lidt hvis hun er sulten eller træt, ellers smiler hun og er glad! Det er SÅ skønt!
Mit overskud har heller ikke været nede i kulkælderen, som da Mathilde var lille.... Tværdigmod - synes det har været dejligt befriende at vi har haft overskud til en masse lige efter fødslen, og ikke været smadret hele dagen, og ikke orke at klæde mig i tøjet. Sådan har jeg slet ikke haft det denne gang.....
Jeg er sikker på, at det hænger sammen med, at jeg startede ud med at få "vanskeligt" barn.... Hvis det havde været omvendt, så tror jeg virkelig ikke vi ville få mere en 2 børn!!