Mødregruppe: 30 års aldersforskel!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

Anonym trådstarter

Multebær skriver:

Nej vi skal ikke allesammen mene det samme - og jeg har respekt for at du tænker anderledes. Jeg har så meget respekt for det at jeg vælger at kommentere på det i en tone jeg håber du finder respektfuld for sådan er det ment. 

Du siger ikke hun er en dårlig mor - det har jeg heller ikke skudt dig i skoene men jeg siger du tager en bekymring omkring hendes kommende barns fremtid op på en efter min mening upassende måde hvor du lægger vægt på shock effekten i at folk i skolen kan tro hun er bedstemor og at det er über crazy at der er 30 års forskel på hendes børn.

Jeg er selv farvet af at der er 20 år mellem mig og min bror. Min mor er stærk og skøn og 72 år. Hun har hele min barndom haft et fantastisk overskud og ja hun var gået på pension (efterløn) da jeg flyttede hjemmefra. Det var absolut intet problem. Ville med det sige at du ikke behøver at tage sorgerne (der måske aldrig kommer) på forskud for det lille nye liv.  

Døden kommer til os alle. Nogen gange hurtigere til dem der bekymre sig for meget om fremtiden og om andres situation. 

Jamen det kan da godt være der skulle have været en anden overskrift, men nu var jeg altså virkelig "i chok" over at der var så stor aldersforskel - og formentligt også over at komme i gruppe med en der er lige så gammel som min egen mor

Men jeg kender hende overhovedet ikke! Hun fortalte ikke så meget om sig selv - sagde bare at hun jo nok kunne være mor til nogle af os. Fortalte så at hun havde to børn på 30 og 22 og så hende den lille nye. SÅ var der så en der spurgte hvad de havde sagt til at hun var blevet mor igen; de var "blevet temmeligt flove", var hendes svar! Andet fortalte hun ikke...

Men jeg krydser da stærkt fingre for at hun få mange mange mange år med sine børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

Multebær

Nu vi er ved det: http://ekstrabladet.dk/flash/udlandkendte/article1458109.ece

Ønsker alle de modne held og lykke men forstår da godt hende den anonymes bekymring over meget gamle forældre. Min pointe er bare at den scene den anonyme har sat i sit indlæg ikke falder i god smag og så mener jeg ikke man behøver at være bekymret over en mor på 50 hvis hun ellers ikke er mere slidt end gennemsnittet.

Pyt med at de voksne børn er flove. Jeg er også tit flov over mine forældre fordi de vitterligt har fået deres anden ungdom her i deres tredje alder. Jeg ved dog at det er forkert af mig og jeg bare skal nyde deres livsgejst og energi. Griner lidt af mig selv når jeg forsøger at opdrage på dem - det er bare noget der ikke kan lade sig gøre hihi. 

Anmeld

25. november 2010

MetteDN

Hmm .. Jeg vil slet ikke give min mening til kende.. Men sidder og undre mig over at det er okay at være fordomsfuld over for unge mødre, men det må man så sandelig ikke når det er "ældre" mødre det handler om!

Anmeld

25. november 2010

Bondepigen

Anonym skriver:

ARGH! For pokker... Jeg har jo IKKE sagt hun ikke er en god mor! Hvor har jeg skrevet det?????

Nej, det ved jeg godt....og kan egentlig godt forstå din frustration over at vi skriver så det kan lyde som om du har sagt det. Men det virker i hvert fald ret klart, som om du er MEGET forarget over hendes alder i forhold til det at hun lige har fået barn. Det er så let at blive forarget og dømme folk på ydre omstændigheder og det synes jeg i hvert fald, du skal lade være med.... måske føler hun sig i forvejen lidt ved siden af....osse uden andres forargede blikke og tanker, så det tror jeg ikke hun har brug for.

Anmeld

25. november 2010

Bondepigen

MetteDN skriver:

Hmm .. Jeg vil slet ikke give min mening til kende.. Men sidder og undre mig over at det er okay at være fordomsfuld over for unge mødre, men det må man så sandelig ikke når det er "ældre" mødre det handler om!

Jeg synes bestemt ikke, man skal være fordomsfuld overfor nogen som helst!

Anmeld

25. november 2010

MetteDN

bondepigen skriver:

Jeg synes bestemt ikke, man skal være fordomsfuld overfor nogen som helst!

Nej , det mener jeg heller ikke Men jeg synes bare der er rigtig mange herinde der er dobbeltmoralske lige på det punkt

Anmeld

25. november 2010

Multebær

MetteDN skriver:

hehe det er godt set. Det havde jeg ikke lige spottet. 

Anmeld

25. november 2010

MetteDN

Multebær skriver:

hehe det er godt set. Det havde jeg ikke lige spottet. 

Anmeld

25. november 2010

Anonym trådstarter

bondepigen skriver:

Nej, det ved jeg godt....og kan egentlig godt forstå din frustration over at vi skriver så det kan lyde som om du har sagt det. Men det virker i hvert fald ret klart, som om du er MEGET forarget over hendes alder i forhold til det at hun lige har fået barn. Det er så let at blive forarget og dømme folk på ydre omstændigheder og det synes jeg i hvert fald, du skal lade være med.... måske føler hun sig i forvejen lidt ved siden af....osse uden andres forargede blikke og tanker, så det tror jeg ikke hun har brug for.

det er jeg også - synes det er for gammelt...

Anmeld

25. november 2010

Anonym trådstarter

- og kan godt forstå du ikke vil kommentere - jeg undgår også at svare i tråde hvor man bliver høvlet ned  + dem om "De unge mødre"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.