Mødregruppe: 30 års aldersforskel!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

Musen85

MetteDN skriver:

Hmm .. Jeg vil slet ikke give min mening til kende.. Men sidder og undre mig over at det er okay at være fordomsfuld over for unge mødre, men det må man så sandelig ikke når det er "ældre" mødre det handler om!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

det er jeg også - synes det er for gammelt...

Igen søde ven..det må du gerne sige..men ville du tage livet af et barn, blot fordi moderen måske, set på hendes dåbsattest og med dine øjne er for "gammel"??
Ville du også gå ind for abort pga af alder hvis det var en 32-årig..eller er hun ung nok?
Jeg tror, at du i denne her sag måske skal tænke dybere end som så. Og så må du overveje om ikke du alligevel skulle gøre op med dig selv at en dåbsattest ikke er det afgørende, men at det er helt andre ting.
Hvad så med faderen..er det også galt hvis en far er 50 og moderen er 30??
Skal den "unge" mor så også få en abort??
Hvad nu hvis denne her "gamle" mor, har fundet sig en ung mand?
Ja, det var blot nogle tanker jeg lige måtte ud med

Anmeld

25. november 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Igen søde ven..det må du gerne sige..men ville du tage livet af et barn, blot fordi moderen måske, set på hendes dåbsattest og med dine øjne er for "gammel"??
Ville du også gå ind for abort pga af alder hvis det var en 32-årig..eller er hun ung nok?
Jeg tror, at du i denne her sag måske skal tænke dybere end som så. Og så må du overveje om ikke du alligevel skulle gøre op med dig selv at en dåbsattest ikke er det afgørende, men at det er helt andre ting.
Hvad så med faderen..er det også galt hvis en far er 50 og moderen er 30??
Skal den "unge" mor så også få en abort??
Hvad nu hvis denne her "gamle" mor, har fundet sig en ung mand?
Ja, det var blot nogle tanker jeg lige måtte ud med

Jeg vil ikke diktere hvornår andre skal få foretaget abort - men ville selv få foretaget een hvis jeg blev gravid som 45+ ...

Som jeg skrev til en anden så ved jeg ikke rigtigt noget om hende andet end det jeg har skrevet - så om hun har en yngre mand kan jeg ikke sige...

Fortsat god torsdag

Anmeld

25. november 2010

Frøken J.

Rikke&Liam skriver:

Trist du har den holdning. Du trænger da tydligvis selv til lidt modenhed, måske du kan låne lidt af hende?

Jeg ville da synes det var skønt med en pensioneret mor, så ville der være masser af tid til shopping og cafeture. Skønt!

Både unge og "gamle" mødre kan være lige gode. Det er så sandelig ikke alderen det kommer an på.

Uha, lad os nu alle sørge for, at det her bliver en debat, der blive ført i en venlig og sober tone. Vi er allesammen mere eller mindre voksne mennesker, ikke?

Jeg er selv ikke ellevild med tanken om, at nogen i min familie skulle få børn i 50'erne. Men det er der altså en grund til. Dels er der stor tendens til demens i min familie, og allerede i 60'erne får kvinderne i min familie problemer med hukommelse og andre aldersrelaterede ting. Så hvis en på 50 i min familie fik børn, så når børnene var i deres prime-time og virkelig begyndt at leve livet som 20-25 årige, så ville hun allerede være på vej til 80'erne, og formentlig være begyndt at stå mentalt af. Og det ville jeg, som barn, være rigtig ked af.

Derfor kan jeg godt sætte mig ind i det! Men omstændighederne er jo forskellige for os alle, og jeg synes, der skal være plads til uenigheder på en pæn måde 

Anmeld

25. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg vil ikke diktere hvornår andre skal få foretaget abort - men ville selv få foretaget een hvis jeg blev gravid som 45+ ...

Som jeg skrev til en anden så ved jeg ikke rigtigt noget om hende andet end det jeg har skrevet - så om hun har en yngre mand kan jeg ikke sige...

Fortsat god torsdag

Hmmm...men du svarede ikke på mine spørgsmål

Anmeld

25. november 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Hmmm...men du svarede ikke på mine spørgsmål

Har jo ikke en "skillelinie" der siger fra lige præcist dén alder synes jeg ikke "man" bør få børn. Men hvis begge er "sidst i 40'erne" synes jeg det må være slut med det Men nu er jeg jo også vokset op i en ung familie - da jeg blev født var min bedstemor 45 og min egen mor blev det som 46-årig og jeg kunne da overhovedet ikke forestille mig de skulle have fået en til i den alder! Synes du virkelig det er helt fint at få barn uanset alder? Hvad med de der helt (for mig) ekstreme tilfælde med en mor over 60 (mener der bl.a. var en i bladene fra ITalien for nogle år siden) og hvor far så OVENI købet er ældre end hende?

Jeg har altid sagt at jeg selv ikkevil have nogen efter jeg bliver 30 - og det får jeg heller ikke - har dem jeg gerne vil have allerede!

mangler jeg at svare på mere ?

Anmeld

25. november 2010

TinaPina

SussieThyssen skriver:

Jamen du skal da have lov at have din mening søde ven.
men tænk lige over dette....ville du få fjernet dit barn..HVIS du nu blev gravid med en smutter som lad os sige 48 eller 50 og du iøvrigt ellers var frisk og rask??

JEG ville helt bestemt få det fjernet hvis jeg havde den alder. Og jeg ville faktisk ikke tænke over det 2 gange. Jeg mener, at man i den alder kan risikere at have så få år tilbage, at det er direkte synd for barnet.

Jeg ved godt, at jeg også kan dø inden mit barn bliver særlig gammelt, men sandsynligheden er bare noget mindre.

Jeg gik i klasse med en hvis brødre var 28 og 30 år ældre, med tilsvarende gamle forældre. Hun hadede det for hendes forældre var for gamle og hun havde ingen søskende, fætre eller kusiner på sin egen alder. Det var nevøer og niecer det hele.

Jeg personligt ville ikke byde mit barn det, og jeg vil finde det DYBT pinligt hvis min mor blev gravid igen nu, 43 år gammel.

Men jeg siger ikke, at man ikke kan være en god forældre i den alder.

Anmeld

25. november 2010

Anonym trådstarter

TinaPina skriver:

JEG ville helt bestemt få det fjernet hvis jeg havde den alder. Og jeg ville faktisk ikke tænke over det 2 gange. Jeg mener, at man i den alder kan risikere at have så få år tilbage, at det er direkte synd for barnet.

Jeg ved godt, at jeg også kan dø inden mit barn bliver særlig gammelt, men sandsynligheden er bare noget mindre.

Jeg gik i klasse med en hvis brødre var 28 og 30 år ældre, med tilsvarende gamle forældre. Hun hadede det for hendes forældre var for gamle og hun havde ingen søskende, fætre eller kusiner på sin egen alder. Det var nevøer og niecer det hele.

Jeg personligt ville ikke byde mit barn det, og jeg vil finde det DYBT pinligt hvis min mor blev gravid igen nu, 43 år gammel.

Er fuldstændig enig

Anmeld

25. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Har jo ikke en "skillelinie" der siger fra lige præcist dén alder synes jeg ikke "man" bør få børn. Men hvis begge er "sidst i 40'erne" synes jeg det må være slut med det Men nu er jeg jo også vokset op i en ung familie - da jeg blev født var min bedstemor 45 og min egen mor blev det som 46-årig og jeg kunne da overhovedet ikke forestille mig de skulle have fået en til i den alder! Synes du virkelig det er helt fint at få barn uanset alder? Hvad med de der helt (for mig) ekstreme tilfælde med en mor over 60 (mener der bl.a. var en i bladene fra ITalien for nogle år siden) og hvor far så OVENI købet er ældre end hende?

Jeg har altid sagt at jeg selv ikkevil have nogen efter jeg bliver 30 - og det får jeg heller ikke - har dem jeg gerne vil have allerede!

mangler jeg at svare på mere ?

Tror nu nok at jeg i mit første indlæg i denne tråd skrev at jeg satte grænsen, når naturen siger stop. Dvs når kvinden har nået sin overgangsalder og ikke selv menstruerer mere...men ellers synes jeg da det er helt ok, hvis altså kvindes helbred og mentale friskhed er godt nok.
Nogle egner sig bare ikke til at få børn når de er blevet 40 medens andre som sagt er supermødre som 50, ligesom min farmor og kusine eller min datters legekammerats mor var.
Personligt har jeg altid gerne ville have 6 børn, men har kun fået det halve, spredt ud over mange år, fordi der har været ufatteligt mange der ikke blev til noget. Men da min krop sagde stop var jeg 43, og så måtte jeg erkende, at det ikke ville være godt for mig at prøve mere, for jeg ville ikke kunne holde til det fysisk.
Men jeg kan godt sige dig, at var min krop stadig lige så frisk som min farmor var i min alder..så havde jeg da gerne fået en til. For jeg er stadig lige så skruk, som da jeg var 16...og selvom jeg naturligvis er blevet ældre og knap så omkringfarende psykisk, som jeg var da jeg var 20, så er jeg stadig mentalt et ung pige i sindet, bare SÅ parat til flere børn.
Men...jeg er jo så så heldig at jeg har børnebørn og stadig en knægt hjemme på 13...så det går fint.
Men uuuhhh hvor ville jeg elske at opleve endnu engang at få spark i maven og opleve det fantastiske det er at få sit nyfødte barn i armene 

Anmeld

26. november 2010

SussieThyssen

TinaPina skriver:

Det er jo så op til den enkelte selv at vælge..jeg ved bare, at hvis min krop ellers ville kunne klare det, så ville jeg ikke betænke mig to gange for at få mit barn. Det andet er direkte mord, at få fjernet sit barn bare på grund af et stykke papir med et tal på.
Og jeg kan så give dig masser af eksempler på fantastiske gamle mødre, som børnene ikke ville bytte for guld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.