Mon ikke man bare skulle melde sit barn ud af bh...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg bor i Ringsted, hvor der lige er lavet følgende besparelser:

1. Tvungen ferie i uge 27-28-29 (eller var det 28-29-30) for alle institutioner,samt tvungen ferie i SFO i uge 42 eller 7 (her skal institutionerne i fællesskab vælge en uge). Dvs. at medarbejderne i SFO INGEN selvbestemmelse har over ferie, da der udover de nye lukkeuger også er 10 lukkedage (de normale mellem jul og nytår, ved påske etc).

2. Børnene bliver børnehavebørn, når de er 2 år og 10 mdr. mod 3 år før. Men der medfølger ikke flere ressourcer til børnehaverne.

3. Der skal spares en rum sum penge på børn med specielle behov.

De havde endvidere planlagt at SFO-børn skulle starte 1. april mod nu 1. august. Skulle barnet i privatskole/privat SFO, måtte barnet ikke fortsætte i børnehaven til 1. august, hvor de private kunne tage imod, men starte i offentlig SFO 1. april og efter 4 mdr. starte forfra 1. august. Den blev dog taget væk igen, pga. forælderprotester.

Alt i alt medfører det nu, at normeringen i Ringsted Kommunes børnehaver er 12,1 barn pr. voksen! Vi ligger helt i top hvad angår normering. Sidste år lå vi på ca. 8,xx og læste dengang en artikel af en forsker ved DPU, der sagde, at børn kunne tage skade, når normeringen røg over 8 børn. pr. voksen. Så får man altså rigtig ondt i maven ved tanken om, at det skal være min datters hverdag i de næste 2½ år, og derefter min søns i 3 år

I min datters børnehave er de 25 børn på hendes stue. De skal efter nytår være 2 voksne. Jeg får det fysisk dårligt ved tanken. Jeg overvejer privat børnehave, men så vidt jeg ved findes der kun 2 i Ringsted, og begge ligger så langt udenfor byen at bil er påkrævet. Og det er ikke en mulighed for os pt.

Jeg har forståelse for, at det er vanskeligt at finde de penge, som regeringen pålægger kommunerne at spare (her i byen 50 mio), men forstår ikke at der er råd til ny idrætshal, nye gymnastiksal, renovering af et 10 år gammelt torv og endnu mere udvikling af landområderne, når vores børn og ældre så skal behandles som dyr! Prioriteringen er så elendig i min verden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Kristina V

Jbk skriver:

Jeg er godt nok rystet over vores kommunes nedskæringer....der er lukket fire institutioner i kommunen og fyret ikke mindre end 59 pædagoger, det er hver femte der er røget,....beslutningen blev taget for en uge siden og i dag er det en realitet....I min søns børnehave blev lederen fyret og nu skal den bh lægges sammen med en anden bh. Udover det er der så lige fyret 4 i dag...to af dem som min meget stille og forsigtige søn var så glade for, de to han havde knyttet sig mest til. Til januar ansættes så to nye fra de bh der er lukkede, de har valgt den her måde for at ramme alle.

KOnrad er hjemme fra bh i dag da stemningen dernede er virkelig skidt....og lige nu sidder jeg og tænker at det pædagogiske vidst snart helt forsvinder og det bare er pasning og det tror jeg faktisk andre kunen gøre lige så godt....jeg er rystet over hvad der bydes vores børn og endnu mere over at langt de fleste forældre bare finder sig i det uden kamp og råben højt??

Jeg er lykkelig for mit barn ikke behøver en til en kontakt med en voksen når han nu kun er der få timer for at lege, men der er godt nok ikke ressourcer til at støtte ham i hans specielle behov og få ham integreret, hvor er det skidt......og hvad med de børn der er der mange timer, de får bare et sted hvor der er opsyn og ikke meget andet...hvor er det sørgeligt....

Flyt ikke til Vordingborg hvis I har børn...det der bydes børnene ville man end ikke byde dyr...

Hvordan ser det ud I jeres kommuner....?

Det var da helt vildt! Og jeg synes at Kolding var slemme..

Ja jeg må indrømme at mit valg med at have vores i privat vuggestue/børnehave, er det bedste valg jeg har taget!! Her er flere pædagoger til børnene end i kommunale, de slagter høns, grise og laver alverden sjove ting (det er en frilands vuggestue/børnehave)..

ÆLSKER den! Derude går de op i at personalet har det godt, for har de det godt, har børnene det godt. Og man kan virkelig se at børn som voksne derude bare nyder det!!

Anmeld

24. november 2010

Muffinmus

Jamen vores børnehave er lukket jo, men der er lavet en fri børnehave hvor William går og Victoria skal gå om 1 års tid.

Der er kun 27 børn og det er meget passende for en børnehave synes jeg. Måske op til 45 men så heller ikke erme. Det er jo lige som at lukke en flok grise  sammen på lidt plads, der skal jo for filan lidt ro til i børnenes hoveder og med mere end 45 så er det sgu umuligt.

MEn vi er så altså fint tilfredse da der som sådan jo ikke er sparet og vi synes de får god mad derhenne, hjemmelavet i børnehaven, kold mad normalt og varm mad 1 gang om ugen. + morgenmad og frugt og friskbagte boller

Anmeld

24. november 2010

Maja_4000

Nu har jeg jo ikke barn i børnehave eller noget endnu .. Men min mor arbejder i en vuggestue .. Og tro mig , det er ikke bedre i Roskilde .. :/ Frygter sgu når vi engang får en vuggestueplads ..

Anmeld

25. november 2010

Pena

Jbk skriver:

Jeg synes du skal undersøge muligheden for en privat dagplejer, hvis ikke det kan gå det med din mor...og ved sygdom og ferie kan din mor jo tage barnet...men altså, mange private dagplejer er uddannet.

Jeg er selv uddannet om et halvt år, og så er der kun et år til Konrad skal i skole, så det handler bare om at få 1½ år til at gå, inden det er skoletid.. DEt med at blive dp har jeg overvejet, tror bare ikke jeg vil have mit hus invaderet.... så det må blive lejede lokaler og så 0-6 år, mangler der hernede...min søster bliver pæd. samtidig med mig og så har jeg en mor og en moster der også er, vi kunne nok banke noget sammen..

Nu er jeg måske uvidende, men må man godt bare starte sådan noget selv, og kan det overhovedet løbe rundt? Er bare nysgerrig, for har ikke hørt om det før.

Anmeld

25. november 2010

Ranarupta

Jbk skriver:

Jeg er godt nok rystet over vores kommunes nedskæringer....der er lukket fire institutioner i kommunen og fyret ikke mindre end 59 pædagoger, det er hver femte der er røget,....beslutningen blev taget for en uge siden og i dag er det en realitet....I min søns børnehave blev lederen fyret og nu skal den bh lægges sammen med en anden bh. Udover det er der så lige fyret 4 i dag...to af dem som min meget stille og forsigtige søn var så glade for, de to han havde knyttet sig mest til. Til januar ansættes så to nye fra de bh der er lukkede, de har valgt den her måde for at ramme alle.

KOnrad er hjemme fra bh i dag da stemningen dernede er virkelig skidt....og lige nu sidder jeg og tænker at det pædagogiske vidst snart helt forsvinder og det bare er pasning og det tror jeg faktisk andre kunen gøre lige så godt....jeg er rystet over hvad der bydes vores børn og endnu mere over at langt de fleste forældre bare finder sig i det uden kamp og råben højt??

Jeg er lykkelig for mit barn ikke behøver en til en kontakt med en voksen når han nu kun er der få timer for at lege, men der er godt nok ikke ressourcer til at støtte ham i hans specielle behov og få ham integreret, hvor er det skidt......og hvad med de børn der er der mange timer, de får bare et sted hvor der er opsyn og ikke meget andet...hvor er det sørgeligt....

Flyt ikke til Vordingborg hvis I har børn...det der bydes børnene ville man end ikke byde dyr...

Hvordan ser det ud I jeres kommuner....?

Gud, hvor er det bare rystende læsning!

Helt ærligt, tror de selv, at det medfører noget godt? Altså udover, at der frigøres nogle omkostninger?

Hvad har du af pasningsalternativer?

Anmeld

25. november 2010

..

I Middelfart kommune har der også været en masse nedskæringer og nogen bh er lagt sammen og ledere rykket rundt. I vores vh og bh har vi heldigvis ikke mærket noget til det, de er fantastiske og der er så meget styr på det og kærlighed til ungerne

Anmeld

25. november 2010

Svei

Ranarupta skriver:

Gud, hvor er det bare rystende læsning!

Helt ærligt, tror de selv, at det medfører noget godt? Altså udover, at der frigøres nogle omkostninger?

Hvad har du af pasningsalternativer?

Det er dybr dybt frustrerende og han har store sprogvanskeligheder og har let ved at blive isoleret fordi han ikke snakker med nogen eller søger nogen..men jeg kan holde ham hjemme, og så finde legekammerater til ham..

Anmeld

25. november 2010

Svei

Macrolf skriver:

I Middelfart kommune har der også været en masse nedskæringer og nogen bh er lagt sammen og ledere rykket rundt. I vores vh og bh har vi heldigvis ikke mærket noget til det, de er fantastiske og der er så meget styr på det og kærlighed til ungerne

Jeg er helt sikker på pædagogerne kan mærke det, de er desværre bare så pligtopfyldende at de gør det de skal og så vidt muligt ikke skader ungerne...men det kommer til at gå ud over børnene også...

Anmeld

25. november 2010

Mi

TinaPina skriver:

Jeg tror bare det er lige så usundt at gå hjemme ved mor.

Men jeg synes det lyder fantastisk at du overvejer at starte privat, det skulle der være flere der gjorde! Men det kræver bare enormt meget arbejde, og derfor tror jeg mange bliver skræmt.

Lige en kommentar, til det med at det er usundt at gå hjemme ved mor. Syntes det kommer meget an på barnet, alder og forældrenes evne til at lave legeaftaler, om der er større søskende og jævnaldrene børn i nærheden. Min den yngste på snart 2 går hjemme ved mig og er så i legestue 2-3 formiddage om ugen. Hun har det altså godt. Jeg syntes helt sikkert at hun skal i børnehave, men kan måske godt vente til hun er 4 år.

80 børn i en forholdvis lille institution er ikke noget vi gør for vores børns skyld. Det gør vi for at kunne komme på arbejde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.