Mon ikke man bare skulle melde sit barn ud af bh...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2010

Mi

MariaE skriver:

Jamen vores børnehave er lukket jo, men der er lavet en fri børnehave hvor William går og Victoria skal gå om 1 års tid.

Der er kun 27 børn og det er meget passende for en børnehave synes jeg. Måske op til 45 men så heller ikke erme. Det er jo lige som at lukke en flok grise  sammen på lidt plads, der skal jo for filan lidt ro til i børnenes hoveder og med mere end 45 så er det sgu umuligt.

MEn vi er så altså fint tilfredse da der som sådan jo ikke er sparet og vi synes de får god mad derhenne, hjemmelavet i børnehaven, kold mad normalt og varm mad 1 gang om ugen. + morgenmad og frugt og friskbagte boller

Jeg syntes også at 30-40 børn er meget passende. Men det er desværre alt for dyrt at drive børnehaver for det offentlige så.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2010

Svei

MarianneSonne skriver:

Lige en kommentar, til det med at det er usundt at gå hjemme ved mor. Syntes det kommer meget an på barnet, alder og forældrenes evne til at lave legeaftaler, om der er større søskende og jævnaldrene børn i nærheden. Min den yngste på snart 2 går hjemme ved mig og er så i legestue 2-3 formiddage om ugen. Hun har det altså godt. Jeg syntes helt sikkert at hun skal i børnehave, men kan måske godt vente til hun er 4 år.

80 børn i en forholdvis lille institution er ikke noget vi gør for vores børns skyld. Det gør vi for at kunne komme på arbejde!

Præcis og enig....

Ved godt mange ikek har et valg, men når jeg har det må jeg også overveje om det ikke ville være bedre at være hjemme...

Anmeld

25. november 2010

Mi

Jbk skriver:

Præcis og enig....

Ved godt mange ikek har et valg, men når jeg har det må jeg også overveje om det ikke ville være bedre at være hjemme...

Vi er i hvert fald lykkelige for beslutningen om at jeg skal gå hjemme. De store kommer hjem med bussen kl 13,15, går ikke i sfo, men så har de jo også haft en 6 timers arbejdsdag. Mere vil jeg ikke byde dem.

Anmeld

25. november 2010

SSL

MarianneSonne skriver:

Lige en kommentar, til det med at det er usundt at gå hjemme ved mor. Syntes det kommer meget an på barnet, alder og forældrenes evne til at lave legeaftaler, om der er større søskende og jævnaldrene børn i nærheden. Min den yngste på snart 2 går hjemme ved mig og er så i legestue 2-3 formiddage om ugen. Hun har det altså godt. Jeg syntes helt sikkert at hun skal i børnehave, men kan måske godt vente til hun er 4 år.

80 børn i en forholdvis lille institution er ikke noget vi gør for vores børns skyld. Det gør vi for at kunne komme på arbejde!

Anmeld

25. november 2010

Svei

MarianneSonne skriver:

Vi er i hvert fald lykkelige for beslutningen om at jeg skal gå hjemme. De store kommer hjem med bussen kl 13,15, går ikke i sfo, men så har de jo også haft en 6 timers arbejdsdag. Mere vil jeg ikke byde dem.

Kan jeg godt forstå...min den mellemste er tilmeldt sfo men bestemmer selv om han vil være der og for tiden vil han ikke, han har nemlig også nok i skoledagen...

For mig er det også meget unaturligt at smide børn ud og passes af andre...

Anmeld

25. november 2010

Mi

Jbk skriver:

Kan jeg godt forstå...min den mellemste er tilmeldt sfo men bestemmer selv om han vil være der og for tiden vil han ikke, han har nemlig også nok i skoledagen...

For mig er det også meget unaturligt at smide børn ud og passes af andre...

Syntes også at det var mærkeligt at jeg fik løn for at tage vare på andre folks børn, men jeg betale andre for at passe mine

Anmeld

25. november 2010

Svei

MarianneSonne skriver:

Syntes også at det var mærkeligt at jeg fik løn for at tage vare på andre folks børn, men jeg betale andre for at passe mine

Lige netop og det vil jeg bare heller ikke..jeg tror virkelig på det optimale er at være i et miljø hvor der er mulighed for fordybelse, kontakt en til en, ro, udfoldelse osv....det er ikke ligefrem det man kan tilbyde i institutioner i dagens danmark...

;Men tænker om et par timer nogle gange om ugen bare for at lege med nogle børn ville være optimalt...? hvad tænker du?

Anmeld

25. november 2010

Mi

Jbk skriver:

Lige netop og det vil jeg bare heller ikke..jeg tror virkelig på det optimale er at være i et miljø hvor der er mulighed for fordybelse, kontakt en til en, ro, udfoldelse osv....det er ikke ligefrem det man kan tilbyde i institutioner i dagens danmark...

;Men tænker om et par timer nogle gange om ugen bare for at lege med nogle børn ville være optimalt...? hvad tænker du?

Vi har en rigtig god legestue i byen, som er åben 3 formiddage fra 9-12. Der er vel ca 6-8 børn, primært 2-4 år og forældrene er ikke med. Det er rigeligt til Maja, i hvert fald ind til videre. Hun har gået i en fantastisk vuggestue fra hun var knapt et år til aug i år. Det var hun rigtig glad for, men det havde også den bivirkning at hun anså andre børn for konkurrenter. De var god nomeret men alligevel var der jo 12 børn man skulle dele med´, og Maja havde rundsave på albuerne.  Efter hun er kommet hjem til mig og være, er hun bare så kærlig og godmodig. En hel anden pige.

Men jo, jeg syntes de skal ud og lege med jævnaldrene, men  ikke hver dag og ikke fra 8-16

Anmeld

25. november 2010

Svei

MarianneSonne skriver:

Vi har en rigtig god legestue i byen, som er åben 3 formiddage fra 9-12. Der er vel ca 6-8 børn, primært 2-4 år og forældrene er ikke med. Det er rigeligt til Maja, i hvert fald ind til videre. Hun har gået i en fantastisk vuggestue fra hun var knapt et år til aug i år. Det var hun rigtig glad for, men det havde også den bivirkning at hun anså andre børn for konkurrenter. De var god nomeret men alligevel var der jo 12 børn man skulle dele med´, og Maja havde rundsave på albuerne.  Efter hun er kommet hjem til mig og være, er hun bare så kærlig og godmodig. En hel anden pige.

Men jo, jeg syntes de skal ud og lege med jævnaldrene, men  ikke hver dag og ikke fra 8-16

Mine børn er også de der rolige børn som godt vil kontakten i forhold til at snakke og mødes på den måde, der er bare mange børn der ikke er sådan...sjovt nok sagde goggerne at de meget gerne ville han kom noget mere for han udstråler så meget ro og balance at det kan smitte af til de andre...så han skal åbenbart bruges til at påvirke de andre positivt, men hvordan vil det påvirke ham? Han er ikke glad for det i hvert fald for han passer ikke ind til den måde de fleste børn er på i den kontekst...

Anmeld

25. november 2010

Ranarupta

Jbk skriver:

Det er dybr dybt frustrerende og han har store sprogvanskeligheder og har let ved at blive isoleret fordi han ikke snakker med nogen eller søger nogen..men jeg kan holde ham hjemme, og så finde legekammerater til ham..

Ej, det er sgu mere end synd, når det rammer børn, der har nogle andre behov end en bygning, voksne og børn.

Stakkels dreng! Godt at han har en mor, der magter opgaven og endda så oplyst, som du er!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.