Mon ikke man bare skulle melde sit barn ud af bh...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

A.

det er bare noget møg

her lukker de den institution min dreng går i lige inden han skal til bh der så nu er jeg nødt til finde en anden bh til ham og det synes jeg bare ikke om for jeg ved hvilken problemer følger med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Svei

SSL skriver:

Jamen, jeg kan vitterligt godt forstå dig!!!! Jeg har selv tænkt DP, hvis jeg blev gravid inden længe og hvis omstændighederne er som nu, men men, da fandt jeg da ud af at en DP ikke altid er udd. pæd..  Dét skræmte mig - det har gået mig på også, og min mor tilbød, efter hun er skåret en dag fra osv, at så vil hun gerne passe, men det er jo heller ikke en holdbar løsning i længden.. Hun har jo 2-5 aaftenvagter.. Men det er en midlertidig løsning herhjemme, hvis ikke tingene ændre sig..

Ja, spørgsmålet er selvf. bare, hvad er dine muligheder? Hvad med selv at blive DP? Som sagt, behøver man jo ikk udd. for det? men så er spørgsmålet om man må have børn 3-6 år hjemme hos sig, der kender jeg så ikke reglerne :s

Jeg synes du skal undersøge muligheden for en privat dagplejer, hvis ikke det kan gå det med din mor...og ved sygdom og ferie kan din mor jo tage barnet...men altså, mange private dagplejer er uddannet.

Jeg er selv uddannet om et halvt år, og så er der kun et år til Konrad skal i skole, så det handler bare om at få 1½ år til at gå, inden det er skoletid.. DEt med at blive dp har jeg overvejet, tror bare ikke jeg vil have mit hus invaderet.... så det må blive lejede lokaler og så 0-6 år, mangler der hernede...min søster bliver pæd. samtidig med mig og så har jeg en mor og en moster der også er, vi kunne nok banke noget sammen..

Anmeld

24. november 2010

Kløver

Jbk skriver:

Jeg er godt nok rystet over vores kommunes nedskæringer....der er lukket fire institutioner i kommunen og fyret ikke mindre end 59 pædagoger, det er hver femte der er røget,....beslutningen blev taget for en uge siden og i dag er det en realitet....I min søns børnehave blev lederen fyret og nu skal den bh lægges sammen med en anden bh. Udover det er der så lige fyret 4 i dag...to af dem som min meget stille og forsigtige søn var så glade for, de to han havde knyttet sig mest til. Til januar ansættes så to nye fra de bh der er lukkede, de har valgt den her måde for at ramme alle.

KOnrad er hjemme fra bh i dag da stemningen dernede er virkelig skidt....og lige nu sidder jeg og tænker at det pædagogiske vidst snart helt forsvinder og det bare er pasning og det tror jeg faktisk andre kunen gøre lige så godt....jeg er rystet over hvad der bydes vores børn og endnu mere over at langt de fleste forældre bare finder sig i det uden kamp og råben højt??

Jeg er lykkelig for mit barn ikke behøver en til en kontakt med en voksen når han nu kun er der få timer for at lege, men der er godt nok ikke ressourcer til at støtte ham i hans specielle behov og få ham integreret, hvor er det skidt......og hvad med de børn der er der mange timer, de får bare et sted hvor der er opsyn og ikke meget andet...hvor er det sørgeligt....

Flyt ikke til Vordingborg hvis I har børn...det der bydes børnene ville man end ikke byde dyr...

Hvordan ser det ud I jeres kommuner....?

Bor heldigvis i fredericia, som er en børnekommune, de gør meget her i kommunen, så er glad for at jeg bor her

Anmeld

24. november 2010

SSL

Jbk skriver:

Jeg synes du skal undersøge muligheden for en privat dagplejer, hvis ikke det kan gå det med din mor...og ved sygdom og ferie kan din mor jo tage barnet...men altså, mange private dagplejer er uddannet.

Jeg er selv uddannet om et halvt år, og så er der kun et år til Konrad skal i skole, så det handler bare om at få 1½ år til at gå, inden det er skoletid.. DEt med at blive dp har jeg overvejet, tror bare ikke jeg vil have mit hus invaderet.... så det må blive lejede lokaler og så 0-6 år, mangler der hernede...min søster bliver pæd. samtidig med mig og så har jeg en mor og en moster der også er, vi kunne nok banke noget sammen..

Ja, man må jo undersøge mulighederne den dag det er en realitet, men jeg er allerede nu godt bekymret, da jeg ikke regnede med det blev værre - så frygter da situationen til den tid

Eeeej, så er I jo mange pædagoger i din familie - ja, I må da klart undersøge mulighederne  Jeg er også igang med pæd. udd., men regner dog ikke med at have med småbørn at gøre, andet end tila at samle erfaring, jeg har været meget i inst. men vil gerne ind for specialområdet, men nu må vi se, om ikke også jeg åbner en privat inst. - ej, men er det en mulighed, bør I gøre det  Det er da værd at undersøge mulighederne indenfor det, og især når I er så mange pædagok'ker

Min kæreste var også sååå klog at forslå at jeg sku være Dp, men nej - jeg synes heller ikke om dét med at få overrumlet huset hver dag  Men det er jo efterhånden ikke til at vide hvad der er bedst, i de tider..

Anmeld

24. november 2010

Pige2009

Hvor er det vanvittigt! Serviceniveauet bliver jo voldsomt forringet uden at de sætter priserne tilsvarende ned

Jeg ved ikke hvordan det ser ud i Odense Kommune endnu

Anmeld

24. november 2010

TinaPina

Jbk skriver:

Min gik i privat før men vi er flyttet nu....jeg overvejer selv at starte op som privat....men altså, jeg kan ikke flytte ham igen, så ville det være fjerde bh på to år, det går bare ikke....men altså, jeg tror virkelig bare han skal hjem og være og så have legekammerater med hjem, den store vil heller ikke sfo, men have venner med hjem når det er...

Jeg tror bare det er lige så usundt at gå hjemme ved mor.

Men jeg synes det lyder fantastisk at du overvejer at starte privat, det skulle der være flere der gjorde! Men det kræver bare enormt meget arbejde, og derfor tror jeg mange bliver skræmt.

Anmeld

24. november 2010

Svei

TinaPina skriver:

Jeg tror bare det er lige så usundt at gå hjemme ved mor.

Men jeg synes det lyder fantastisk at du overvejer at starte privat, det skulle der være flere der gjorde! Men det kræver bare enormt meget arbejde, og derfor tror jeg mange bliver skræmt.

Usundt? der er jeg slet ikke enig, jeg tror på det giver de optimale betingelser for udvikling, bare der er mulighed for at have socialt samvær med andre børn...men indtil videre er det som det er nu...tre timer i bh og en eller to fridage om ugen...

Anmeld

24. november 2010

Frøken J.

Jbk skriver:

Ja, men personalet kan dog vælge noget andet, børnene har intet valg... det er skidt...

Altså om personalet kan vælge noget andet, kan man diskutere. De har jo uddannet sig til pædagoger, og når der er nedskæringer over hele linjen, så er det jo ikke "Bare" at finde noget andet. Ja, så kan de gå ud og få et kassedamejob, fedt! De har jo en uddannelse bag sig, og de fleste brænder for deres job, så det er jo ikke bare lige at forlade den synkende skude, for hvad skal de så? Min far er pædagog, og han er da også træt af nedskæringerne og den manglende tid. Det er jo ikke pædagogernes skyld, det er jo deres liv, der også rodes med.

Anmeld

24. november 2010

Svei

Secrets skriver:

Altså om personalet kan vælge noget andet, kan man diskutere. De har jo uddannet sig til pædagoger, og når der er nedskæringer over hele linjen, så er det jo ikke "Bare" at finde noget andet. Ja, så kan de gå ud og få et kassedamejob, fedt! De har jo en uddannelse bag sig, og de fleste brænder for deres job, så det er jo ikke bare lige at forlade den synkende skude, for hvad skal de så? Min far er pædagog, og han er da også træt af nedskæringerne og den manglende tid. Det er jo ikke pædagogernes skyld, det er jo deres liv, der også rodes med.

Han er trods alt et voksent menneske som kan tage ansvar for sig selv og har et valg, det har børnene altså ikke...så jeg må sige det er børnene jeg har ondt af....

Anmeld

24. november 2010

Svei

SSL skriver:

Ja, man må jo undersøge mulighederne den dag det er en realitet, men jeg er allerede nu godt bekymret, da jeg ikke regnede med det blev værre - så frygter da situationen til den tid

Eeeej, så er I jo mange pædagoger i din familie - ja, I må da klart undersøge mulighederne  Jeg er også igang med pæd. udd., men regner dog ikke med at have med småbørn at gøre, andet end tila at samle erfaring, jeg har været meget i inst. men vil gerne ind for specialområdet, men nu må vi se, om ikke også jeg åbner en privat inst. - ej, men er det en mulighed, bør I gøre det  Det er da værd at undersøge mulighederne indenfor det, og især når I er så mange pædagok'ker

Min kæreste var også sååå klog at forslå at jeg sku være Dp, men nej - jeg synes heller ikke om dét med at få overrumlet huset hver dag  Men det er jo efterhånden ikke til at vide hvad der er bedst, i de tider..

Min mor har tre søstre der alle er pædagoger....og ud af de 25 kusiner og fætre vi er, er der 14 gogger og 2 lærere... og en del af mænd og koner er også lærere og gogger...så jo, vi er en del.

Egentlig brænder jeg heller ikke for børneområdet....eller for at arbejde som pædagog overhoved, men det er et godt fundament til det jeg vil..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.