Jbk skriver:
Vi er nok ret langt fra den normale pædagogiske tankegang, alle os fætre og kusiner har været hjemme indtil vi skulle i skole og vi mener alle det er bedre for børn end at proppes ind og passes af andre i mange timer....tror vi har vores egen jensen-pædagogik....
Ja, dét er meget individuelt synes jeg, hvad der er 'sundt' for hvert enkelte barn.. Min mor havde min ældste bror hjemme, og hun siger det var nok det værste hun kunne gøre med netop ham, han var hendes første, hendes veninder havde ikke børn osv, så han var ret asocial da han startede skole!
De var meget på legeplads, og hun troede det var rigelig socialt til ham, men hun ved godt, det var alt for lidt - men man lære jo også af sine fejl og han er jo idag, sund, rask og forholdsvis normal 
Men omvendt, jeg vil da hellere have mine børn hjemme, lave 5 playdates om ugen, end at mit barn skal proppes i inst. med 1 udd. pæd. og én medhj. og med 30 på en stue
Hvis man gør sit hjemmegående job rigtig, og får et socialt netværk med andre børn, og lærer ens børn at mor alligevel ikke er der 24/7 kan det sagtens være det bedste
Anmeld