Vinterdæk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

SussieThyssen

noname skriver:

Af ren nysgerrighed skal jeg lige høre om i alle kører på vinterdæk.

Selv gør jeg, jeg tør ikke andet.

Har en fornemmelse af at mange vælger vinterdæk på bilen fra hvilket er en MEGA dårlig idé. (men self op til folk selv)

Nu arbejder jeg i bilbranchen og ved at der ER forskel på dækkene.

NoName

Nej..og jeg har aldrig brugt at gøre det.
Mener det er spild af penge, hvis man er en fornuftig og rutineret billist, og ellers har nogle gode solide helårsdæk.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

NoName

SussieThyssen skriver:

Mener det er spild af penge, hvis man er en fornuftig og rutineret billist, og ellers har nogle gode solide helårsdæk.

Kærligst
Sussie

Helårsdæk virker optimalt når temperaturen udenfor er på 0. Gummiblandingen i dækket gør at det bliver for hårdt når det er koldere og dermed ike står godt nok fast i sne, is og sjap. når temperaturen er højere er dækket for blødt og dermed slider man mere på dækket og forkorter dækkets levetid hvis man kan sige det sådan.

Det samme gør sig gældende med sommerdæk, de bliver alt alt for hårde når det er koldt og man har bare ikke en kinamands chance for at stå det mindste fast når det er glat. Vinterdæk har en anden gummiblanding som gør at de ikke bliver hårde på samme måde som de andre dæk gør + at vinterdæk er, som regel, smallere end de sommerdæk man har på hvilket gør at de skærer sig ned i gennem underlaget (sne og div) brede sommer dæk skøjter rundt ovenpå.

kærligst

NoName - der ALDRIG vil køre på sommer/helårsdæk om vinteren

Anmeld

23. november 2010

NoName

WiitrioeN skriver:

Ja da... vil jo være direkte dumt andet - Frank der er pladesmed tog her for 2-3 uger siden vores vinterdæk med på arbejde også skiftet han fra sommer til vinter i en pause... her hjemme slækker vi ikke på sikekrheden og især ikke nu hvor vi har Daniella vi har ikke råd til at lade vær.

Mvh. TrioeN

har det på samme måde....

kæresten har ellers et ekstra sæt hjul på sommerdæk som er mindre end dem vi ellers kører med, han kalder dem for "overgangshjul" og jeg bliver helt gal i skralden når han snakker om at de skal på... Men nu i år etfer vi har fået Caroline er de blevet solgt, de kommer ikke på mere nu hedder der vinterdæk om vinteren og sommerdæk om sommeren....

Anmeld

23. november 2010

NoName

Ploffer skriver:

Jeps....Kører altid med vinterdæk om vinteren.

I år har det dog knebet med pengene til at få skiftet om, men idag kl. 14.30 bliver de sat på 

Blev lige reddet af mormor og morfar 

Pyha... det er da vist også lige i sidste øjeblik 

LooooL det må man sige - lige i sidste øjeblik

Anmeld

23. november 2010

Mor til L&S

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Selvom man er en fornuftig og rutineret billist kan det altså sagtens gå galt hvis der kommer masser af sne eller isglat på helårsdæk. Og chancerne for det er MEGET større end på vinterhjul... Synes man også skal tænke på at det kan gå ud over andre

Se bare alt det sne sidste år.... Går bestemt ind for vinterdæk!!

Anmeld

23. november 2010

betiinsen

fik sat vinterdæk på bilen igår det passe jo lige med sne osv

Anmeld

23. november 2010

NoName

betiinsen skriver:

fik sat vinterdæk på bilen igår det passe jo lige med sne osv

perfekt timing

Anmeld

23. november 2010

NoName

Mor til Liva skriver:

Selvom man er en fornuftig og rutineret billist kan det altså sagtens gå galt hvis der kommer masser af sne eller isglat på helårsdæk. Og chancerne for det er MEGET større end på vinterhjul... Synes man også skal tænke på at det kan gå ud over andre

Enig

Anmeld

23. november 2010

Mathilde

JA det har vi. De kom på sidste weekend

Anmeld

23. november 2010

SussieThyssen

Mor til Liva skriver:

Nu har jeg kørt bil i hmm lad mig se 51-8=43 år og er også gammel rallykører. Men ja..hvis ikke det var fordi jeg er så gammel en rotte ud i faget, så ville jeg, hvis jeg ikke var så rutineret som jeg er, nok også vælge det.
Men for mig er det ingen nødvendighed. Men forstår glimrende hvis andre bruger det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.