Vinterdæk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

Diana...

SussieThyssen skriver:

Nu har jeg kørt bil i hmm lad mig se 51-8=43 år og er også gammel rallykører. Men ja..hvis ikke det var fordi jeg er så gammel en rotte ud i faget, så ville jeg, hvis jeg ikke var så rutineret som jeg er, nok også vælge det.
Men for mig er det ingen nødvendighed. Men forstår glimrende hvis andre bruger det.

Ahh den holder altså ikke! Bare fordi man har kørt bil i så og så mange år og fordi man har kørt rally osv det er bare ikke en sikring for at der ikke skulle ske noget. 

Jeg synes det er DYBT uansvarligt at køre uden vinterdæk om vinteren. især når man har børn og der er andre i trafikken også. Men skal ikke kun tænke på sig selv. 

Knus Diana hvis ekskæreste er tidligere formel 1 køre og HAR kørt galt i sneen og han kunne intet gøre selv om han absolut har styr på bilen og nok mere end andre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Mor til L&S

SussieThyssen skriver:

Nu har jeg kørt bil i hmm lad mig se 51-8=43 år og er også gammel rallykører. Men ja..hvis ikke det var fordi jeg er så gammel en rotte ud i faget, så ville jeg, hvis jeg ikke var så rutineret som jeg er, nok også vælge det.
Men for mig er det ingen nødvendighed. Men forstår glimrende hvis andre bruger det.

Så du kan altså ikke blive overrasket ude på vejen og lige pludselig ikke ha kontrol over bilen ved feks isslag????

Anmeld

23. november 2010

Mor til L&S

Diana... skriver:

Ahh den holder altså ikke! Bare fordi man har kørt bil i så og så mange år og fordi man har kørt rally osv det er bare ikke en sikring for at der ikke skulle ske noget. 

Jeg synes det er DYBT uansvarligt at køre uden vinterdæk om vinteren. især når man har børn og der er andre i trafikken også. Men skal ikke kun tænke på sig selv. 

Knus Diana hvis ekskæreste er tidligere formel 1 køre og HAR kørt galt i sneen og han kunne intet gøre selv om han absolut har styr på bilen og nok mere end andre. 

HELT ENIG

Anmeld

23. november 2010

SussieThyssen

Diana... skriver:

Jamen det må du da gerne synes.
Jeg ridder bare ikke på den kæphest.

Anmeld

23. november 2010

JonTri

I aften kl 20 sker det... mekanikeren aflyste den første tid... så i aften skal alle gutterne mødes til dækskifte. Vores ene dyt kører på helårsdæk, mens den anden (min) kører på sommer og vinterdæk. Ja egentlig burde være lovpligtig.

Anmeld

23. november 2010

SussieThyssen

Mor til Liva skriver:

Så du kan altså ikke blive overrasket ude på vejen og lige pludselig ikke ha kontrol over bilen ved feks isslag????

Har aldrig oplevet det sødeste, kører helt efter forholdene 100%.
Vel kan det være glat, og man kan mærke at nu kan et hjul smutte, men så sætter man farten ned og passer godt på. Hellere komme for sent end slet ikke at komme frem.
Og har oplevet mange, mange situationer igennem alle mine år, hvor folk er skøjtet af vejene, fordi de ikke har brugt den øverste etage. Regner det, skal man være klar over, der kan være aquaplanning. Er det småkoldt, kan det pludseligt være glat. Ergo, passer man på og holder øje med vejr, vind og vej.

Anmeld

23. november 2010

saxa

Ja selvfølgelig kører vi med vinterdæk.. Tør ikke andet og slet ikke med børn i bilen i sådan et vejr - ellers er de jo ikke ret meget bedre end sommerdæk.. Husbonni skiftede dem for et stykke tid siden (primært også fordi hans Alu-sutter ikke må køre når der bliver saltet osvHaha..)

Anmeld

23. november 2010

Jibbe

Jeg har vinterdæk på og tør ikke andet. Dem der kører uden er fjolser!

Anmeld

23. november 2010

9510

Fik vintersutterne på allerede i oktober,, man ved jo aldrig med det danske vejr,,, og min bil skal bare være i tip tpo orden ellers kører jeg ikke i den,,,

får nye vintersutter på hvert 2 år..

Har siddet og kigget ud af vinduet her i eftermiddags og det er f..... mange der ikke kan komme frem

i mine øjne er det dybt godnat ikke at have styr på bilen og dens udstyr

Anmeld

23. november 2010

mortilflere

Jeg har lige fået , men er oxo blevet hjemme i dag pga der kun var sommer dæk på

Sussie : den der holder bare ikke i retten ............

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.