Vinterdæk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

Valle81

noname skriver:

I skal så være opmærksomme på at helårsdæk virker optimalt når temperaturen udenfor er på 0 hverken over eller under.

Kør forsigtigt.

Det skal vi gøre:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

NoName

Kay skriver:

min onkel er mekaniker... og siger:

"der er ingen grund til at køre med vinterdæk, HVIS man kan lade bilen stå bare det mindste sne falder!!"

så det holder jeg mig til... og min kan ik blive stående når jeg skal på job...

JA hvis man ikke kører/bruger bilen når det er glat/og sne så er der jo ingen grund til det. Men skal man ud og køre når det kan være glat/sne så vil jeg ikke undvære vinterdæk.

Anmeld

23. november 2010

NoName

Tulipan skriver:

Kørte ved siden af en, han slingrede helt vildt, var helt nervøs

Ja, det er vildt ubehageligt at møde en uden vinterdæk på...

Anmeld

23. november 2010

Mi

Havde ikke vinterdæk på sidste år, og det var medvirkende årsag til at jeg lavede en bule i en anden bil. 2500kr i selvrisiko  så i år er der vinterdæk på.

Min mand er mekaniker, så man skulle jo mene at min bil altid er i tip top stand med bl.a. vinterdæk, men fungere vist lige modsat

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

23. november 2010

Kildebakken

Ja, vi bor herude på landet, hvor alternativet er bæltekøretøj:-) 

Anmeld

23. november 2010

NoName

Diana... skriver:

Ja da det er da dybt dumt andet. 

Anmeld

23. november 2010

Mor til Frederic og Freya

noname skriver:

Af ren nysgerrighed skal jeg lige høre om i alle kører på vinterdæk.

Selv gør jeg, jeg tør ikke andet.

Har en fornemmelse af at mange vælger vinterdæk på bilen fra hvilket er en MEGA dårlig idé. (men self op til folk selv)

Nu arbejder jeg i bilbranchen og ved at der ER forskel på dækkene.

NoName

Dem der bevidst vælger at køre uden vinterdæk, skulle have sådan et los i numsen...

Det er jo ikke kun deres penge de mener det går ud over, men de sætter også os andres liv på spil ved at lege bambi på glatis.

Kører som autoredder og har gjort det i over 5 år. Selv sidste gang vi fik sne af flere omgange var jeg ude at hive biler op der stadig ikke havde vinterdæk på.

Anmeld

23. november 2010

NoName

MarianneSonne skriver:

Havde ikke vinterdæk på sidste år, og det var medvirkende årsag til at jeg lavede en bule i en anden bil. 2500kr i selvrisiko  så i år er der vinterdæk på.

Min mand er mekaniker, så man skulle jo mene at min bil altid er i tip top stand med bl.a. vinterdæk, men fungere vist lige modsat

Marianne

www.stjerneleg.dk

HA HA HA min mand er også mekaniker, men er også selv i branchen så jeg siger til ham hvis du ikke monterer så tar jeg det med på job og får en af mine egne mekanikere til det.... Så skal du se ham komme ud af start hullerne.... Han elsker sin bil og ingen andre skal pille ved den....

Anmeld

23. november 2010

Diana...

Mor til Frederic skriver:

Dem der bevidst vælger at køre uden vinterdæk, skulle have sådan et los i numsen...

Det er jo ikke kun deres penge de mener det går ud over, men de sætter også os andres liv på spil ved at lege bambi på glatis.

Kører som autoredder og har gjort det i over 5 år. Selv sidste gang vi fik sne af flere omgange var jeg ude at hive biler op der stadig ikke havde vinterdæk på.

Helt enig. Og jeg forstå slet ikke folk tør. 

Anmeld

23. november 2010

NoName

Mor til Frederic skriver:

nemlig - et stort los.

og folks undskyldning var garanteret: "det har vi ikke lige nået endnu" tsk tsk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.