Vinterdæk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

NoName

Mor til Frederic skriver:

Vil ikke bonge dig med din mening, men det du skriver giver slet ingen mening i min verden... Og syntes du skulle prøve at tage en tur på glatbane med dine sommerhjul og tage en tur, derefter prøver du igen med vinterdæk. 

- sne og frost er da det samme uanset om det er her i dk eller sverige. Det er bare mængden og graderne.

- vinterdæk er lavet af en anden slags gummi som kan tåle og vedbliver deres 'blødhed' i kulde og frost. Hvor sommerdæk er af en hel anden blanding gummi og bliver hårdere/stivere jo koldere det er. Prøv bare at putte et sommerdæk og et vinterdæk i fryser, så kan du mærke forskellen i gummi'et. Dem der kører rally forsker en del i at have den rigtige gummi og mønster under deres biler.

Sætter du alm køre hjul under en hvilken som helst 4*4 sætter den sig jo fast bare på en græsplæne. Men giver du den m/s hjul under (mud and snow) kan den køre hvor som helst.

- dertil har vinterdæk nogle helt andre riller og flere af dem, end sommerdæk.

Derfor de råder folk til at skift når temp udenfor nærmer sig de 5 grader, for der virker vinterhjul allerede. 

SÅ meget enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

SussieThyssen

Mor til Frederic skriver:

Bare rolig tror der findes flere som dig, de tør bare ikke stå frem og sige deres mening...

LOL..næ det kan være
Vil da lige tilføje, at nu har jeg været elitebillist siden jeg var 26 år, og har aldrig haft et uheld siden jeg blev det..heller ikke selvom jeg i al min tid har kørt på helårsdæk og har oplevet mere vintervejr end de fleste.
(7, 9, 13) Man skal jo heller ikke blive fór kæphøj, det plejer de underjordiske ikke at bryde sig om.

Anmeld

24. november 2010

Pige2009

Kører på helårsdæk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.