Vinterdæk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

Mi

noname skriver:

HA HA HA min mand er også mekaniker, men er også selv i branchen så jeg siger til ham hvis du ikke monterer så tar jeg det med på job og får en af mine egne mekanikere til det.... Så skal du se ham komme ud af start hullerne.... Han elsker sin bil og ingen andre skal pille ved den....

Jeg har også truet ham med at få hans bror som er mekaniker til det, men han ved jo at jeg ikke mener det

Jeg er pædagog, så plejer at sige at vi er den familie kommer kommer kørende i den gamle faldefærdige bil med det uordentlige unger

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

netdaddy

noname skriver:

Af ren nysgerrighed skal jeg lige høre om i alle kører på vinterdæk.

Selv gør jeg, jeg tør ikke andet.

Har en fornemmelse af at mange vælger vinterdæk på bilen fra hvilket er en MEGA dårlig idé. (men self op til folk selv)

Nu arbejder jeg i bilbranchen og ved at der ER forskel på dækkene.

NoName

Forstår dig godt, men forstår IKKE, at det ikke er lovpligtigt.

Sidste år (den 22 december) holdte jeg med god afstand til en bil foran på en bakke ned til et kryds i voldsomt snevejr og med glatte veje, men endte altså med at få skadet både bagerste kofanger og venstre lygtehus bagpå, samt forreste kofanger, da en kvinde i en Golf 5 ikke havde vinterdæk på og dermed endte i bagdelen på min bil.

Det betød så at jeg måtte undvære min bil i en uge, hvilket ikke var helt optimalt.

Skaderne på min bil løb op i 35.000 + arbejdsløn og moms, men det var heldigvis ikke mig der skulle betale det.

Men ovenstående kunne være undgået hvis hun havde haft vinterdæk på.

Anmeld

23. november 2010

NoName

netdaddy skriver:

Forstår dig godt, men forstår IKKE, at det ikke er lovpligtigt.

Sidste år (den 22 december) holdte jeg med god afstand til en bil foran på en bakke ned til et kryds i voldsomt snevejr og med glatte veje, men endte altså med at få skadet både bagerste kofanger og venstre lygtehus bagpå, samt forreste kofanger, da en kvinde i en Golf 5 ikke havde vinterdæk på og dermed endte i bagdelen på min bil.

Det betød så at jeg måtte undvære min bil i en uge, hvilket ikke var helt optimalt.

Skaderne på min bil løb op i 35.000 + arbejdsløn og moms, men det var heldigvis ikke mig der skulle betale det.

Men ovenstående kunne være undgået hvis hun havde haft vinterdæk på.

Jeg synes også det skal være lovpligtigt nøjagtig som det er i landene rundt om os. b.la. i Tyskland og Sverige

Anmeld

23. november 2010

Mor til Frederic og Freya

noname skriver:

nemlig - et stort los.

og folks undskyldning var garanteret: "det har vi ikke lige nået endnu" tsk tsk...

Jeg bliver helt sindsyg når jeg hører de lammeste forklaringer, men siger stille og rolig: godt være de koster penge, men har i råd til at køre jer selv ihjæl og tage andre med? 

Så i kan lige få mit nr, for så ved jeg hvor jeg ikke skal køre med min familie og ricikere at blive slået halv fordærvet. 

Anmeld

23. november 2010

NoName

MarianneSonne skriver:

Jeg har også truet ham med at få hans bror som er mekaniker til det, men han ved jo at jeg ikke mener det

Jeg er pædagog, så plejer at sige at vi er den familie kommer kommer kørende i den gamle faldefærdige bil med det uordentlige unger

Marianne

www.stjerneleg.dk

ha ha ha ha...

skomagerns børn historien om igen ikke

Anmeld

23. november 2010

NoName

Mor til Frederic skriver:

Jeg bliver helt sindsyg når jeg hører de lammeste forklaringer, men siger stille og rolig: godt være de koster penge, men har i råd til at køre jer selv ihjæl og tage andre med? 

Så i kan lige få mit nr, for så ved jeg hvor jeg ikke skal køre med min familie og ricikere at blive slået halv fordærvet. 

præsis...

det behøver jo ikke være de dyreste mærker der skal på bilen, men så ABSOLUT heller ikke de billigste... nu vil jeg ikke gøre reklame herinde. men ved godt hvad dækmærke jeg vil køre på.

Anmeld

23. november 2010

JulieE

Selvfølgelig... Tør slet ikke andet Vi skiftede til vinterdæk i sidste uge og nøj hvor er jeg glad for det

Anmeld

23. november 2010

NoName

JulieE skriver:

Selvfølgelig... Tør slet ikke andet Vi skiftede til vinterdæk i sidste uge og nøj hvor er jeg glad for det

man føler sig også lidt mere sikker bag rattet, når man ved bilen er iorden... jeg gør i alt fald...

Anmeld

23. november 2010

Bom

Jeg har stemt blankt, da jeg endnu ikke har fået vinter dæk på, men plejer og have det..

Min kæreste er mekaniker, og det er jo altid mekanikerens kone's bil, der er den sidste der bliver lavet...  Men hva, jeg kunne jo også bare selv lige gøre det...

Anmeld

23. november 2010

JulieE

noname skriver:

man føler sig også lidt mere sikker bag rattet, når man ved bilen er iorden... jeg gør i alt fald...

Nemlig... Når man ved man har gjort sit for at kunne køre sikkert Præcis som at børnene (og en selv) er korrekt fastspændt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.