Problematik omkring (Sviger)mor og første scanning - hjæælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2010

TbCp

Noneother skriver:

Der havde jeg nok valgt at skære igennem, og fortælle manden at det var mig der var gravid, ergo var det mig der bestemte hvem der skulle med til diverse scanninger/fødsel.
men ok. Jeg er osse et af dem der, der ikke kan klare at høre folk komme og sige: Vi er gravide!  nej, nej. Hun er gravid, det er DU ikke mester! -Det er ikke det samme, og jeres arbejdsfordeling er laaangt fra 50/50 her.

med andre ord. Så har jeg det sådan at føler du at det ville gøre dig glad at ha´din mor med, så synes jeg at han bør respektere din beslutning.

Aj det synes jeg altså ikke man kan sige.... manden har jo ikke en chance! Selvfølgelig er det hende der er gravid, men hvorfor skal han så sættes udenfor beslutninger omkring dette?
Selvom hun bærer barnet er han da, forhåbentlig, ligeså meget med i det!
Det er da også hans barn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2010

ZamanogDania

Jeg vil personlig ikke have noget imod hvis min mor kom til vores første scaning. Hun var med til fødsel og det gjorde min svigermor også. De var en stor hjælp. Fordi min mand skulle også slappe lidt af, så kunne de andre tage sig af mig hvis jeg skulle bruge for det. Jeg tror din Mor vil blive meget skuffet hvis du siger nej igen. Men self. det er din valg. Du skal bestemme.

Anmeld

20. november 2010

Bruus

Molly8 skriver:

Måske er det på tide at give lidt slip på din mor, og vænne dig til at læne dig mere op ad din  mand? - Eller også er det mig selv, jeg snakker om

Jeg tror, vi skal lytte alvorligt til vores mænd og tage del i den udvikling, der sker, når man danner ny familie og helt naturligt skaber lidt afstand til sine egne forældre.

Kh Molly

Men problemet er ikke at jeg ikke kan slippe hende. Det er mere dét at jeg ikke kan give hende den 'gave' at hun må være tilstede i den store begivenhed i mit liv. Det ville hun elske at få lov at være en del af, og føler jeg skuffer hende ved at hun ikke må.
Men igen LIGE PRÆCIS som du skriver, så er det vores families begyndelse, og jeg har valgt at lytte til min mand i denne sammenhæng

Kh, Mette

Anmeld

20. november 2010

AnneBJ

Hm, nu har jeg læst de andres svar... Jeg havde forstået det sådan, at du og kæresten var uenige om mor med eller ej. Hvis I ikke er det, så mener jeg ikke du skal "ændre mening" blot for at glæde mor.... Så hvis I er enige om, at det er mellem Jer to (hvilket jeg personligt er enig i) så synes jeg I skal holde fast i det..

Anmeld

20. november 2010

Silas&Mille

goodiedk skriver:

Jeg er HELT uenig med dig!!

Det er JERES barn og ikke bare dit barn, så selvfølgelig er det noget I skal have sammen. Også uden mor/svigermor

Jeg ville helt sikkert respektere farens holdning, og jeg håber på at den kommende mormor også vil forstå

Anmeld

20. november 2010

Bruus

MoriSverige skriver:

Der er slet ikke noget forkert i jeres beslutning. Jeg/vi har valgt på samme måde.

Det er KUN os to ved fødslen (altså og selvfølgelig sygehuspersonalet) men ingen mødre, veninder eller noget. Bare OS.
Det er vores oplevelse og sådan er det bare.

Kan dog godt følge dig i at det er lidt hårdt at skulle afvise din mor igen, men hun må (og skal) også forstå at dette er jeres begyndelse til at opbygge en familie og det vil i gerne opleve sammen, bare jer to. Som du selv skrive kan jo (måske) være med når nummer to melder sin ankomst.

Håber din mor vil forstå.

og stort tillykke med graviditeten

Lige præcis Det sgade jeg faktisk også.. At hun må jo også som min mor respektere vores beslutning, hvad enten hun er enig i den eller ej. Og det er jeg nu også sikker på hun vil gøre. Synes bare det er svært ikke at kunne give hende den oplevelse, når hun giver udtryk for at det ville betyde så meget for hende. Men igen, det kan hun jo nok opleve med barn nr. 2. Nu er det første gang, og det vil vi gerne dele, kun ham og jeg

Anmeld

20. november 2010

Kit

Jeg må indrømme, at jeg er enig med din Morten.

Vi var kun os to til NF-scanningen og det er jeg rigtig glad for. Det var en meget særlig oplevelse og den deler vi. Vi valgte efterfølgende, at få en kønsscanning, hvor vi havde lidt familie med. Det synes jeg var rigtig hyggeligt og mere afslappet.

Til fødslen er vi enige om, at de er os to. Og jeg er slet ikke i tvivl om, at min mand (også en Morten) vil være der for mig 100 %. Og det skal have også have lov til at vise. Kan godt forstå din Morten, at han ikke vil "få lov" til at støtte dig på samme måde, hvis din mor er der. Dynamikken er bare anderledes.

Bare et indspark fra mig. Det er da dejligt og en positiv ting, at din Morten ønsker at dele oplevelsen med dig alene, så det er jeres. Og at han vil være der for dig under fødslen. Jeg tror det er faren i ham, der kommer op til overfladen

Kit 29+6

Anmeld

20. november 2010

Bruus

TbCp skriver:

Jeg synes det er i orden at din mand siger fra og ønsker at det skal være kun for jer....

Jeg forstår ham fuldt ud og synes han har ligeså meget at skulle have sagt i dette som du har.

Her var vi begge enige om at det kun var os, min mand og jeg, der var til scanninger og til fødslen.

Tak for godt svar

Det er jo i bund og grund også sådan jeg har det! Jeg vil inddrage ham så meget i beslutningerne som overhovedet muligt, da han også skal føle at vi er TO om det her. det håber jeg også kom til udtryk i mit indlæg!? Jeg forstår og respekterer ham, og det værdsætter han. Hun får jo nok også lov næste gang, men denne gang er det vores oplevelse.

Anmeld

20. november 2010

TbCp

Mette:)) skriver:

Tak for godt svar

Det er jo i bund og grund også sådan jeg har det! Jeg vil inddrage ham så meget i beslutningerne som overhovedet muligt, da han også skal føle at vi er TO om det her. det håber jeg også kom til udtryk i mit indlæg!? Jeg forstår og respekterer ham, og det værdsætter han. Hun får jo nok også lov næste gang, men denne gang er det vores oplevelse.

Jo jo det gjorde det skam

Og som en anden foreslår kunne i jo evt. få en scanning på privatklinik hvor din mor så kunne komme med

Anmeld

20. november 2010

Mormilla

Jeg har det på sammen måde som han har det! Vil ikke ha andre end min mand med til vores fødsel. Hvad der angår scanning så må jeg kun ha en med og det er min mand som skal med. Men i kunne jo tage hende med til jordmoder. Så kan hun høre barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.