faderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2010

skøjte-prinsessen

Baagøe skriver:

Det lyder da super godt.

SFV=Statsforvaltningen Der er ikke noget der hedder Statsamtet mere, selvom mange stadig bruger ordet.

ah okay, ja dem har jeg også snakket en del med... jeg har bare hørt det navn hele dagen så det sidder lidt fast

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

Noneother

Rogue skriver:

hvis der sidder en (myndig) sammen med os så kommer han ikke, han vil ikke engang snakke med en psykolog alene... han føler sig af magted hvis han ikke skriver sms'er for face to face så tør han ikke være ond, der er han bare sød og forstående men idet han er smuttet komme det han virkelig ikke turde sige

min veninde sagde hun gerne ville have lov at skrive til ham, men jeg sagde at jeg syntes at det var noget mellem ham og mig og gad ikke synke på hans level og lade mine veninder kæmpe min sag, hun blev skuffet, og det forstår jeg ikke, for det jo ikke en nydelse det her (hvis du forstår hvad jeg mener) jeg vil så gerne gå det sidste af min graviditet og glæde mig, men syntes hele tiden noget ødelægger det

jeg gemmer både beskeder fra ham og dem fra hans veninde

Jamen det lyder godt det du gør, men bare lad ham vide at hvis ikke han kan tale pænt, bliver der ikke svaret tilbage. -og så flyt hjem til en anden i en periode, hvis du er bange for, at han så vil opsøge dig.

Mht. veninden er det godt at du stoppede det. Det var det rigtige at gøre.
Men havde det været et af mine veninder han havde trukket igennem det der, havde jeg nok osse nydt at pille ham ned på den grimme måde. Det er en temperamentsag  Så forstår hende godt lidt, men det gør ikke noget bedre for dig.

Anmeld

17. november 2010

Louise mortil4

Rogue skriver:

kærlighed gør blind, men fortalte de mennesker jeg taler med om hvad han har gjordt... 

Har kommer ikke til at få tid alene med den lille og lige pt står han slet ikke som faderen og det kommer han heller ikke til pt.

du ved godt det er strafbart at lade være at skrive faren på når du godt ved hvem han er ikke??

Anmeld

17. november 2010

thildemus

Med det du skriver, så lyder han godt nok ikke særligt rar.

Jeg synes du skal stoppe alt kontakt til ham og hans omgangskreds. Få dig et nyt telefonnummer og en ny email adresse. Det påvirker dig jo helt åbenlyst at han skriver grimme ting. Hvis jeg var dig ville jeg meddele ham, at han har ret til at se sit barn, men at al kontakt fra nu af foregår vis statsforvaltningen eller kommunen. Du skal naturligvis gemme alt du modtager fra ham, men du skal ikke give ham ret til at forstyrre din og barnets hverdag mere - når han opfører sig på den måde.

Du skal vide, at samvær, forældremyndighed og bidrag ikke har noget som helst med hinanden at gøre. Du skriver, at statsforvaltningen har fortalt dig, at hvis han ønsker at tage del i barnets liv, så må han betale med tilbagevirkende kraft. DETTE ER SIMPELTHEN FORKERT - og det er under al kritik, at der er en i statsforvaltningen der har fortalt dig dette (med mindre I har misforstået hinanden). Han skal betale under alle omstændigheder - med tilbagevirkende kraft fra den dato du søger, idet han er faderen. Men det har INTET at gøre med om han deltager eller ej. Hvis han vælger ikke at betale, så har han stadig krav på at se jeres barn i det omfang statsforvaltningen fastsætter. Hvis han ikke betaler, kan kommunen i øvrigt betale dig og kræve penge ind af ham.

Men som flere andre skriver gå i statsforvaltningen. Det kan føles meget skræmmende, men det er virkeligt det bedste for barnet i disse situationer, at der kommer styr på aftalerne. Og at disse aftaler administreres af andre end jer selv. På den måde vil du også kunne høre om samvær kunne være overvåget eller på anden måde hjælpe dit barn.

Du er velkommen til at sende PB, hvis du har spørgsmål i forhold til samvær eller statsforvaltningen. Havde selv rigtigt mange spørgsmål og valgte i sidste ende at rådgive mig med professionelle, så jeg kan da videregive nogle af de ting jeg hørte.

Anmeld

17. november 2010

N&J

Rogue skriver:

kærlighed gør blind, men fortalte de mennesker jeg taler med om hvad han har gjordt... 

Har kommer ikke til at få tid alene med den lille og lige pt står han slet ikke som faderen og det kommer han heller ikke til pt.

Det med at han ikke står som faderen, det kan du ikke undgå, DU SKAL oplyse om hvem der kan være faderen til dit barn, om han så er en voldtægtsmand, så står der i loven at det skal du oplyse, det undre mig at de ikke har oplyst dig om det, så snart dit barn er født skal du indsende en blanket om faderskabet, den bliver så behandlet og de kontakte den eller de man har oplyst som mulig far, han skal så enten svare at han acceptere faderskabet eller gå igennem en faderskabstest, I skal have taget to test med en uges mellemrum, derefter går der noget behandlingstid, hvor I så får sendt resultaterne, som han så skal vælge at acceptere eller ej, gør han det skal han FØRST her begynde at betale til jeres barn, dog med tilbagevirkende kraft, men igen, du kan få de godt 1100 fra to mdr. før, og et enkeltbeløb som jeg ikke kan huske, men måske 2000, et enkelt beløb til barnedåben og det er det, så modtager du herefter de 1100 hvert mdr. men hvis han ikke acceptere afgørelsen, så skal I en tur i retten, hvor han så vil blive dømt til at være far. 

I nogle kommuner vil du kunne få udbetalt bidraget fra faderen fra dem, som han så skal betale til kommunen, når han er accepteret som far, men det gælder ikke alle kommuner. 

Anmeld

17. november 2010

karina pigen

Rogue skriver:

han bliver ved med at give mig skylden, jeg syntes jo vi har været to voksne mennesker om at lave denne fejl... men for bare ja få dage tilbage skrev hans veninde og svinede mig til om hvordan eg havde ødelagt hans liv og løjet for ham og valgt at få et barn han slet ikke var klar til... og ja tager afstand når man sender sine veninder til at svine en til på den måde

det også mega barnligt at få veninder til at skrive til en, og der er ingen grund til det ..

kan da godt forstå hvis han ik synes det fedt og ik ved hvad der er i vente for ham ( det ved du sådan set heller ik) men som det er sket så mange gange før i verden så er det Kvindens beslutning om hun vil beholde barnet, og det er så hans valg om han vil være en del af det barns liv eller ej...

tror bare du skal ryste på hovedet af de beskeder og prøve at lade vær med at forholde dig tl dem..  det er hans måde at reagere på, ik fordi jeg synes det er den mest hensigtmæssige men han kan intet gøre ved det beslutning og føler sig sikkert magtesløs.. men det giver ham ik ret tl at svine dig til

bare vær sikker på at det ik er din skyld noget af det.. i har været 2 til at knalde 2 til at vælge at ha sex uden beskyttelse..

Anmeld

17. november 2010

karina pigen

Rogue skriver:

han vil ikke blive vuderet egnet som far.

men det bedste for barnet er faktisk ikke at vokse op med sin rigtige far. Jeg vil altid fortælle mit barn om dens far, men baby ville være ulykkelig hvis vi forholdt kontakten... jeg ved at han vil forsømme barnet på hårde måder, hvis barnet en dag spurgte mig om det måtte møde sin far, ville jeg som noget af det første prøve at opsøge ham og sige at hans barn ønsker at snakke med ham, men så længe han ikke vil se i øjnene at han er syg og har brug for hjælp, syntes jeg ikke han skal være i nærheden af et spædbarn og jeg er selv ked af det over det for, for bare 2 mdr siden glædede jeg mig til at se hvordan han så ud med vores lille skat, og har bedt til at han ville prøve at forandre sig og tage ved lære af alt det der er sket, men han er desværre kun blevet værre og jeg holder da af ham og derfor gør det ondt, men han har gjort så mange smertefulde ting mod mig og jeg vil ikke lukke ham ind for at han kan få mig ned med nakken igen, levede med det i 4 mdr. orker det ikke resten af livet det er det sgu for kort til og jeg tager ingen chancer med hensyn til mit barn,. jeg skal nok klare den, men barnet husker det og ender med at gå med det.

det er din beslutning og vurdering om han er egnet..

jeg kender ik manden men synes bestemt man skal ha en chance for at være den far man alle håber barnet har brug for.. om du vil det eller ej.. folk kan også ændre sig og mange gør det, jeres interne problemer skal jo ik blive barnet problemer, og så må man finde en løsning så i intet har kontakt udover hvad der omhandler barnet..

synes det er en trist historie for barnet.

Anmeld

17. november 2010

Pige2009

Rogue skriver:

ah okay, ja dem har jeg også snakket en del med... jeg har bare hørt det navn hele dagen så det sidder lidt fast

Hi hi

Anmeld

17. november 2010

skøjte-prinsessen

Louise mortil4 skriver:

du ved godt det er strafbart at lade være at skrive faren på når du godt ved hvem han er ikke??

du kan søge om det inde i statsforvaltningen... og så vedtager de om hvad der er bedst for barnet

Anmeld

17. november 2010

skøjte-prinsessen

thildemus skriver:

Med det du skriver, så lyder han godt nok ikke særligt rar.

Jeg synes du skal stoppe alt kontakt til ham og hans omgangskreds. Få dig et nyt telefonnummer og en ny email adresse. Det påvirker dig jo helt åbenlyst at han skriver grimme ting. Hvis jeg var dig ville jeg meddele ham, at han har ret til at se sit barn, men at al kontakt fra nu af foregår vis statsforvaltningen eller kommunen. Du skal naturligvis gemme alt du modtager fra ham, men du skal ikke give ham ret til at forstyrre din og barnets hverdag mere - når han opfører sig på den måde.

Du skal vide, at samvær, forældremyndighed og bidrag ikke har noget som helst med hinanden at gøre. Du skriver, at statsforvaltningen har fortalt dig, at hvis han ønsker at tage del i barnets liv, så må han betale med tilbagevirkende kraft. DETTE ER SIMPELTHEN FORKERT - og det er under al kritik, at der er en i statsforvaltningen der har fortalt dig dette (med mindre I har misforstået hinanden). Han skal betale under alle omstændigheder - med tilbagevirkende kraft fra den dato du søger, idet han er faderen. Men det har INTET at gøre med om han deltager eller ej. Hvis han vælger ikke at betale, så har han stadig krav på at se jeres barn i det omfang statsforvaltningen fastsætter. Hvis han ikke betaler, kan kommunen i øvrigt betale dig og kræve penge ind af ham.

Men som flere andre skriver gå i statsforvaltningen. Det kan føles meget skræmmende, men det er virkeligt det bedste for barnet i disse situationer, at der kommer styr på aftalerne. Og at disse aftaler administreres af andre end jer selv. På den måde vil du også kunne høre om samvær kunne være overvåget eller på anden måde hjælpe dit barn.

Du er velkommen til at sende PB, hvis du har spørgsmål i forhold til samvær eller statsforvaltningen. Havde selv rigtigt mange spørgsmål og valgte i sidste ende at rådgive mig med professionelle, så jeg kan da videregive nogle af de ting jeg hørte.

skal lige siges jeg har masser af professionelle inde for det område jeg snakker med hver uge... og de har sagt det samme omkring det med tilbagebetaling, og det om hvor vidt han har ret til at se sit barn og sådan, jeg forhøre mig bare rund de forskellige steder stadig og læser på nettet, for at være sikker...

han skal hente de ting han har stående idag og må indrømme at jeg er bange for at se ham, men døren bliver dog ikke åbnet da jeg er bange for at se ham alene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.