Med det du skriver, så lyder han godt nok ikke særligt rar.
Jeg synes du skal stoppe alt kontakt til ham og hans omgangskreds. Få dig et nyt telefonnummer og en ny email adresse. Det påvirker dig jo helt åbenlyst at han skriver grimme ting. Hvis jeg var dig ville jeg meddele ham, at han har ret til at se sit barn, men at al kontakt fra nu af foregår vis statsforvaltningen eller kommunen. Du skal naturligvis gemme alt du modtager fra ham, men du skal ikke give ham ret til at forstyrre din og barnets hverdag mere - når han opfører sig på den måde.
Du skal vide, at samvær, forældremyndighed og bidrag ikke har noget som helst med hinanden at gøre. Du skriver, at statsforvaltningen har fortalt dig, at hvis han ønsker at tage del i barnets liv, så må han betale med tilbagevirkende kraft. DETTE ER SIMPELTHEN FORKERT - og det er under al kritik, at der er en i statsforvaltningen der har fortalt dig dette (med mindre I har misforstået hinanden). Han skal betale under alle omstændigheder - med tilbagevirkende kraft fra den dato du søger, idet han er faderen. Men det har INTET at gøre med om han deltager eller ej. Hvis han vælger ikke at betale, så har han stadig krav på at se jeres barn i det omfang statsforvaltningen fastsætter. Hvis han ikke betaler, kan kommunen i øvrigt betale dig og kræve penge ind af ham.
Men som flere andre skriver gå i statsforvaltningen. Det kan føles meget skræmmende, men det er virkeligt det bedste for barnet i disse situationer, at der kommer styr på aftalerne. Og at disse aftaler administreres af andre end jer selv. På den måde vil du også kunne høre om samvær kunne være overvåget eller på anden måde hjælpe dit barn.
Du er velkommen til at sende PB, hvis du har spørgsmål i forhold til samvær eller statsforvaltningen. Havde selv rigtigt mange spørgsmål og valgte i sidste ende at rådgive mig med professionelle, så jeg kan da videregive nogle af de ting jeg hørte.
Anmeld