faderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2010

skøjte-prinsessen

N&J skriver:

Det med at han ikke står som faderen, det kan du ikke undgå, DU SKAL oplyse om hvem der kan være faderen til dit barn, om han så er en voldtægtsmand, så står der i loven at det skal du oplyse, det undre mig at de ikke har oplyst dig om det, så snart dit barn er født skal du indsende en blanket om faderskabet, den bliver så behandlet og de kontakte den eller de man har oplyst som mulig far, han skal så enten svare at han acceptere faderskabet eller gå igennem en faderskabstest, I skal have taget to test med en uges mellemrum, derefter går der noget behandlingstid, hvor I så får sendt resultaterne, som han så skal vælge at acceptere eller ej, gør han det skal han FØRST her begynde at betale til jeres barn, dog med tilbagevirkende kraft, men igen, du kan få de godt 1100 fra to mdr. før, og et enkeltbeløb som jeg ikke kan huske, men måske 2000, et enkelt beløb til barnedåben og det er det, så modtager du herefter de 1100 hvert mdr. men hvis han ikke acceptere afgørelsen, så skal I en tur i retten, hvor han så vil blive dømt til at være far. 

I nogle kommuner vil du kunne få udbetalt bidraget fra faderen fra dem, som han så skal betale til kommunen, når han er accepteret som far, men det gælder ikke alle kommuner. 

jeg ved godt man skal oplyse det... det har jeg vidst i mange år... men nu da jeg har fået en blanket for søgning om fjernelse af faren fra faderskabet så søger jeg der først... for hvis jeg kan få den godkendt ville det være super dejligt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

skøjte-prinsessen

karina pigen skriver:

det er din beslutning og vurdering om han er egnet..

jeg kender ik manden men synes bestemt man skal ha en chance for at være den far man alle håber barnet har brug for.. om du vil det eller ej.. folk kan også ændre sig og mange gør det, jeres interne problemer skal jo ik blive barnet problemer, og så må man finde en løsning så i intet har kontakt udover hvad der omhandler barnet..

synes det er en trist historie for barnet.

både mig og dem der har en højre magt kan man vel sige, mener ikke han er egnet som far. Kan sige nu at jeg har ønsket at han blev voksen og kunne tage vare bare på sig selv, men det kan han ikke engang, da han skrev i torsdags, åndede jeg lettet lidt op for det var første gang vi skrev sammen uden at skændes, hvilket er stort. og ja jeg tænkte jo med det samme "måske har han ændret sig" netop fordi han ville snakke, men som hans eks bedste ven sagde, du skal ikke tro på ham, det er hvad han gør, og vennen fik ret, det er hvad han gør, får en til at hoppe i med begge ben, det var også derfor jeg blev så længe hos ham, han kan et eller andet der fordrejer hoved på piger... 

selv hvis vi kun snakkede om barnet så ville vi skændes, tro  mig og det er ikke godt for barnet, jeg vd godt mange syntes at det er bedst for barnet at have en far, det får barnet også, bare ikke den bio. far. men det er ikke altid det er bedst for barnet at have en far eller i nogen tilfælde en mor...

men som sagt han kommer idag og henter de ting han har her og ja jeg er bange og har også valgt alligevel at søge væk fra denne lejlighed, for jeg ville ikke få fred fra ham så længe han kender min adresse, jeg tør knap nok ikke gå i seng før kl. 23 af den frygt, kun hvis min ven overnatter her...

Anmeld

17. november 2010

Mette 28

Rogue skriver:

både mig og dem der har en højre magt kan man vel sige, mener ikke han er egnet som far. Kan sige nu at jeg har ønsket at han blev voksen og kunne tage vare bare på sig selv, men det kan han ikke engang, da han skrev i torsdags, åndede jeg lettet lidt op for det var første gang vi skrev sammen uden at skændes, hvilket er stort. og ja jeg tænkte jo med det samme "måske har han ændret sig" netop fordi han ville snakke, men som hans eks bedste ven sagde, du skal ikke tro på ham, det er hvad han gør, og vennen fik ret, det er hvad han gør, får en til at hoppe i med begge ben, det var også derfor jeg blev så længe hos ham, han kan et eller andet der fordrejer hoved på piger... 

selv hvis vi kun snakkede om barnet så ville vi skændes, tro  mig og det er ikke godt for barnet, jeg vd godt mange syntes at det er bedst for barnet at have en far, det får barnet også, bare ikke den bio. far. men det er ikke altid det er bedst for barnet at have en far eller i nogen tilfælde en mor...

men som sagt han kommer idag og henter de ting han har her og ja jeg er bange og har også valgt alligevel at søge væk fra denne lejlighed, for jeg ville ikke få fred fra ham så længe han kender min adresse, jeg tør knap nok ikke gå i seng før kl. 23 af den frygt, kun hvis min ven overnatter her...

Du har valgt at få et barn med denne mand, det har i begge to været skyld i. Synes bare lige du skal vide at man ikke bare kan få slettet et barns far, kender en hvis datter blev slået som 3 mdr. og hun ser sin far den dag i dag selv om der har kørt sag, så hvis du bare har tænkt dig at flytte for han ikke ved hvor du bor ja så er jeg ked af at sige det men så kan han hive dig i retten da han har krav på samvær med sit barn om du vil det eller ej. 

Det kan trods alt være han viser sig at være en super far, mange mænd bliver vildt bløde når de ser deres lille barn ligge der... 

Vil ikke tage nogen parti, men helt seriøst i er voksne nok til at lave det her barn så prøv dog at tale om det og kan i ikke finde ud af det bare jer to så må i hive andre på banen, fra f.eks. statsamtet... 

Anmeld

17. november 2010

thildemus

Rogue skriver:

skal lige siges jeg har masser af professionelle inde for det område jeg snakker med hver uge... og de har sagt det samme omkring det med tilbagebetaling, og det om hvor vidt han har ret til at se sit barn og sådan, jeg forhøre mig bare rund de forskellige steder stadig og læser på nettet, for at være sikker...

han skal hente de ting han har stående idag og må indrømme at jeg er bange for at se ham, men døren bliver dog ikke åbnet da jeg er bange for at se ham alene

Det er også korrekt at du kan få det med tilbagevirkende kraft - det er bare under ingen omstændigheder korrekt, at det skulle have noget at gøre med om faderen ser jeres barn eller på anden måder deltager.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

17. november 2010

N&J

Rogue skriver:

jeg ved godt man skal oplyse det... det har jeg vidst i mange år... men nu da jeg har fået en blanket for søgning om fjernelse af faren fra faderskabet så søger jeg der først... for hvis jeg kan få den godkendt ville det være super dejligt..

Du kan ikke fjerne ham som far, du kan forhindre at han får samvær, der er en betydelig forskel, og så vil du (hvis han ikke stod på) på ingen måde skulle have penge af ham, må ærligt talt sige, det lyder som nogle meget modstridende oplysninger du har modtaget, da loven er ret klar på det område. Og det at der i loven skal skrive ham på giver ham nogle rettigheder, det er dem du i sidste ende kan få rettens ord for at han ikke kan få... så måske det er sådan det hænger sammen... 

Men uanset hvad så håber jeg da at I finder en løsning, men der kommer jo ikke til at ske noget før barnet er født.. 

Anmeld

17. november 2010

karina pigen

Rogue skriver:

kan da godt se det ik er fedt.. men du har selv valgt at får et barn med denne mand.. og du må har kendt ham inden du blev gravid..

der skal meget til at han bliver uegnet og selv der har han vist stadig nogen rettigheder, men kan være han ik må være alene med barnet.. me der skal være noget ting der gør ufaldet..

uanset hvad jeres ting er så vill ejeg mene et barn har bedst af at kende sine forældre dem begge... og viser det sig han ik giver barnet en svigt så kan man tage den derfra..

men det dig der hartaget beslutningen om at beholde barnet og ja der skal jo en far til at barnet bliver lavet

men håber der kommer styr på det

Anmeld

17. november 2010

skøjte-prinsessen

Mette 27 skriver:

Du har valgt at få et barn med denne mand, det har i begge to været skyld i. Synes bare lige du skal vide at man ikke bare kan få slettet et barns far, kender en hvis datter blev slået som 3 mdr. og hun ser sin far den dag i dag selv om der har kørt sag, så hvis du bare har tænkt dig at flytte for han ikke ved hvor du bor ja så er jeg ked af at sige det men så kan han hive dig i retten da han har krav på samvær med sit barn om du vil det eller ej. 

Det kan trods alt være han viser sig at være en super far, mange mænd bliver vildt bløde når de ser deres lille barn ligge der... 

Vil ikke tage nogen parti, men helt seriøst i er voksne nok til at lave det her barn så prøv dog at tale om det og kan i ikke finde ud af det bare jer to så må i hive andre på banen, fra f.eks. statsamtet... 

han ændre sig aldrig... igen af grunde jeg ikke vil lægge ud her da det er at krænke en andens privatliv... jeg flytter for at komme i sikkerhed, ikke for at slette ham, tror Du misforstod noget

men tror denne debat stopper nu. for jeg gider ikke blive hakket ned på, jeg siger hvad jeg har fået fortalt og i tror alle sammen at denne mand ændre sig og sådan, selvom jeg har sagt at jeg ved at han ikke ændre sig og jeg er ikke den eneste der siger det, selv hans tætte venner siger det

Anmeld

17. november 2010

skøjte-prinsessen

N&J skriver:

Du kan ikke fjerne ham som far, du kan forhindre at han får samvær, der er en betydelig forskel, og så vil du (hvis han ikke stod på) på ingen måde skulle have penge af ham, må ærligt talt sige, det lyder som nogle meget modstridende oplysninger du har modtaget, da loven er ret klar på det område. Og det at der i loven skal skrive ham på giver ham nogle rettigheder, det er dem du i sidste ende kan få rettens ord for at han ikke kan få... så måske det er sådan det hænger sammen... 

Men uanset hvad så håber jeg da at I finder en løsning, men der kommer jo ikke til at ske noget før barnet er født.. 

jeg siger bare hvad der står på de papier jeg har fået og der er det søgning om fjernelse af faren, samt begrundelse etc. Jeg stoler sgu meget stærkt på de papier jeg har fået fra statsforvaltningen. og hvad dem der arbejder med det her har sagt til mig

Anmeld

17. november 2010

skøjte-prinsessen

karina pigen skriver:

kan da godt se det ik er fedt.. men du har selv valgt at får et barn med denne mand.. og du må har kendt ham inden du blev gravid..

der skal meget til at han bliver uegnet og selv der har han vist stadig nogen rettigheder, men kan være han ik må være alene med barnet.. me der skal være noget ting der gør ufaldet..

uanset hvad jeres ting er så vill ejeg mene et barn har bedst af at kende sine forældre dem begge... og viser det sig han ik giver barnet en svigt så kan man tage den derfra..

men det dig der hartaget beslutningen om at beholde barnet og ja der skal jo en far til at barnet bliver lavet

men håber der kommer styr på det

ja kort tid, og der var jeg blind af kærlighed, jeg har først set nu hvad han er for en... jeg ville ønske jeg kunne fortælle hvorfor han er blevet taget som uegnet far, men da jeg ikke har lyst til at dele den historie eller krænke hans privatliv og hans familie så holder jeg det fra nettet...

jeg syntes nu ikke at det er bedst at barnet kender begge sine forældre, men sådan er vi forskellige (og nej det ikke kun fordi jeg står i denne situration) jeg har set hvad det har gjordt mod venner at der har ønsket sig væk fra den ene forældre eller dem der faktisk er glad for at de ikke har kendt deres ene forældre. Derfor er jeg af anden holdning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.