faderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2010

karina pigen

SaraLM skriver:

Ja!
Lad os flænse den stakkes mand som ingen indflydelse har på at hun vælger at få et barn....
Ikke nok med at han ikke har noget valg, skal betale børnepenge hele 18 år men han skal så også ha ekstra udgifter oveni...

Jo han burde ha tænkt sig om og brugt gummi for at undgå at komme i den situation i første omgang, men mange ting kan faktisk gå galt i den process.... jeg er tilhænger af at man lever op til det ansvar man nu engang har, men alt med måde

enig.. og der skal 2 til at danseknalde.. og kvinder bærer sgu lige så stort et ansvar som manden  med hensyn til brug af gummi eller anden beskyttelse..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

Topp

du kan søge underhold 2 måneder FØR fødsel og 1 måned efter samt få bidrag til fødsel og dåb....

Det er med at søge i go tid....

Andet skal han ikke betale FØR barnet er født ifg. reglerne

Anmeld

16. november 2010

N&J

Rogue skriver:

inden jeg slog op med ham, truede han med at hove mig i retten, ikke fordi han ville have barnet, men for at volde mig den smerte i at tro at mit barn blev taget fra mig... 

han skal faktisk betale med tilbagevirkende hvis han pludselig ønsker at være en del af det, snakkede med statsamtet i sidste uge om det, og det er nye regler der er sat i kraft for at hjælpe unge mødre med ventetøj og sådan, mødre kan selv vælge det bidrag fra hvis de ikke ønsker ydelsen...

det var ihvertfald det jeg fik af vide af dem...

Det er kun 2 mdr. før fødslen du kan få penge til, ikke resten af graviditeten.. det ville også være mere undfair, mange fyre siger ting når de står i den situation i afmagt, måske er han faktisk kommet på bedre tanker, jeg ville da have ønsket det var mig, der pludselig var blevet kontaktet af Nikitas far under graviditeten fordi han ville have del i vores barns liv, så hvad med at se det som noget positivt for jeres barns skyld, han kan ikke få dig til at miste forældremyndigheden over det barn du bærer bare sådan... og du kan heller ikke forhindre ham i at få del i jeres barns liv, og medmindre han er skadelig for jeres barn, så er det jo også det bedste for barnet.. 

Anmeld

16. november 2010

skøjte-prinsessen

karina pigen skriver:

som jeg har forstået det, så kan du søge om at få hjælp fra kommune hvis faderen ik er der eller har hjulpet økonomisk gennem graviditeten.. men det er jo dit valg at du vil ha dette barn, og hvis han fra start ik har ville ha noget med barnet at gøre har du vel være klar over at du måtte gøre det alene..

jeg forst¨å at man gerne vil ha faderen interesseret sig for barnet og synes det forkert at forvente han betaler for tinegen når han ik har ville det her..  selvfølgelig skal han betale når barnet er født..

men synes du skal være glad for at han er kommet til fornuft og vil være en del af beslutningerne omkring hans navnegivning, det er da en start..

kan godt forstå at det er lidt underligt og ubehageligt hvis han har truet dig men der skal altså stadig en del til at nogen fjerner dit barn.. men det er da helt forkert af ham at true med sådan noget.. men det skal du fortælle ham en dag i kan sætte jer ned og snakke om forløbet..

men  vær glad for at han viser lidt interesse.. det er måske først gået op for ham nu hvad det hele handler om.. ( nogen mænd er bare lidt langsommere end andre til at fatte det)

men tænk på dit barn og ik pengepungen..

Jeg ønsker ikke at have noget med manden at gøre, af flere grunde og dem vil jeg ikke nævne her, da verden er lille og det er noget der er mellem mig og ham... 

faren siger jeg skal døbe barnet efter mig selv så det bare selv kan skifte navn og det må ikke døbes, men nu har jeg snakket med en masse mennesker og det er mig der bestemmer der. 

skal sige jeg har aldrig bedt den mand om penge, for jeg vil ikke have noget af ham... jeg siger blot hvad statsamtet har fortalt mig ang. pengene. 

min moster har fået tilbagebetalt af faren fra den dag hun blev gravid, fordi han pludselig kom og ville være en del af barnets liv og han skulle betale en pæn stor sum af penge tilbage til hende for de første 9 mdr hun ventede sig og den lille er nu et år gammel... og jeg har fået det samme af vide.

men han kommer ikke til at bestemme hvad den skal hedde, han må gerne komme med forslag, men det er nyttesløst... og ved godt mange af jer vil syntes det er ondt fra min side, men igen jeg ved han kun gør det her fordi han vil såre mig, han har ingen interesse i barnet. 

han er godt nok langsom i at fatte ting, men nej han fattede det for længe siden, jeg tænker slet ikke med pengepungen, sådan noget er jeg pænt ligeglad med, jeg har alt hvad min baby skal bruge... jeg vil slet ikke have penge fra ham, jeg vil faktisk bare have ham ud af mit liv... jeg ville fortælle hvorfor, men ser det lidt som noget der er lidt for privat at dele med alle jer...

Anmeld

16. november 2010

skøjte-prinsessen

N&J skriver:

Det er kun 2 mdr. før fødslen du kan få penge til, ikke resten af graviditeten.. det ville også være mere undfair, mange fyre siger ting når de står i den situation i afmagt, måske er han faktisk kommet på bedre tanker, jeg ville da have ønsket det var mig, der pludselig var blevet kontaktet af Nikitas far under graviditeten fordi han ville have del i vores barns liv, så hvad med at se det som noget positivt for jeres barns skyld, han kan ikke få dig til at miste forældremyndigheden over det barn du bærer bare sådan... og du kan heller ikke forhindre ham i at få del i jeres barns liv, og medmindre han er skadelig for jeres barn, så er det jo også det bedste for barnet.. 

manden har slået mig i maven selvom han vidste jeg var gravid, jeg tør ikke mødes med ham i min lejlighed da jeg faktisk frygter hvad han kan finde på at gøre... 

det bedste for vores barn er faktisk at vi går hver til sit, da at det vi snakker sammen, kun er at skændes og det ikke godt for et barn, han er bare en af dem der aldrig bliver voksen desværre, for inderst inde er han en dejlig mand, men han er der meget sjældent man ser den person... nu ved jeg godt i sidder som fremmede mennesker og kender ikke hele historien... Men jeg er bare en af dem der er imod at faren kan gøre som det passer sig, og min eks ved godt at alt er købt til den lille og idet han har opdaget at jeg er kommet videre, det kun derfor han gør det og fordi han ved han ikke skal åbne sin pengepung... han udnytter sine venner for ikke at bruge sine egne penge, så det ikke bare noget jeg siger...

Anmeld

16. november 2010

skøjte-prinsessen

karina pigen skriver:

enig.. og der skal 2 til at danseknalde.. og kvinder bærer sgu lige så stort et ansvar som manden  med hensyn til brug af gummi eller anden beskyttelse..

nu vil jeg lige smide ind at min eks udemærket godt vidste at jeg  kunne blive gravid, da jeg havde informeret ham om at jeg ikke var beskyttet og at der ville gå noget tid før jeg var beskyttet igen, men han valgte at knalde mig alligevel og så give mig skylden når ulykken er sket.

Anmeld

16. november 2010

skøjte-prinsessen

jeg har kommunen til at hjælpe med alle de her ting og derfor alt hvad jeg ved har jeg for enten statsforvaltningen eller kommunen (børne afd.) og ja jeg vil da sige at de ved hvad de snakker om, samt siger min jordemoder det samme... 

Anmeld

16. november 2010

karina pigen

Rogue skriver:

Jeg ønsker ikke at have noget med manden at gøre, af flere grunde og dem vil jeg ikke nævne her, da verden er lille og det er noget der er mellem mig og ham... 

faren siger jeg skal døbe barnet efter mig selv så det bare selv kan skifte navn og det må ikke døbes, men nu har jeg snakket med en masse mennesker og det er mig der bestemmer der. 

skal sige jeg har aldrig bedt den mand om penge, for jeg vil ikke have noget af ham... jeg siger blot hvad statsamtet har fortalt mig ang. pengene. 

min moster har fået tilbagebetalt af faren fra den dag hun blev gravid, fordi han pludselig kom og ville være en del af barnets liv og han skulle betale en pæn stor sum af penge tilbage til hende for de første 9 mdr hun ventede sig og den lille er nu et år gammel... og jeg har fået det samme af vide.

men han kommer ikke til at bestemme hvad den skal hedde, han må gerne komme med forslag, men det er nyttesløst... og ved godt mange af jer vil syntes det er ondt fra min side, men igen jeg ved han kun gør det her fordi han vil såre mig, han har ingen interesse i barnet. 

han er godt nok langsom i at fatte ting, men nej han fattede det for længe siden, jeg tænker slet ikke med pengepungen, sådan noget er jeg pænt ligeglad med, jeg har alt hvad min baby skal bruge... jeg vil slet ikke have penge fra ham, jeg vil faktisk bare have ham ud af mit liv... jeg ville fortælle hvorfor, men ser det lidt som noget der er lidt for privat at dele med alle jer...

så kan det godt være jeg bare misforstå dit indlæg om det med pengene og for det underskylder jeg.

og ja det lyder til at der er sket noget mellem der som gør du ik ønsker at han skal være i dit liv..og det behøver han nu heller ik.men du har VALGT át få et barn med ham og for det vil han altid være en del af BARNETS liv, hvis han selv ønsker det, og et har han også krav og ret til...med mindre han bliver vurdet til ik at været egnet men det er en helt anden snak..

og ja det er da dig der bestemmer da du står med det alene hvad han skal hedde og hvem der skal væe hvad. jeg understegede bare at det kun er godt at han gerne vil være en del af BARNETS Liv nu for BARNETS skyld..

som du selv siger  er der sket noget man ik ved så det er lidt svært at råde eller helt præsis støtte dig.. så udfra det indtryk man har fået givet synes jeg bestemt ik barnet skal være en far foruden hvis han selv ønsker at være en del af det... bare mega nederen han først kommer nu men heller lidt sent end  aldrig især når barnet ik er født endnu

men jeg håber det bedste for dig og dit navn og håber du finder ro og fred omkring ham inden du føder.

Anmeld

16. november 2010

karina pigen

Rogue skriver:

nu vil jeg lige smide ind at min eks udemærket godt vidste at jeg  kunne blive gravid, da jeg havde informeret ham om at jeg ikke var beskyttet og at der ville gå noget tid før jeg var beskyttet igen, men han valgte at knalde mig alligevel og så give mig skylden når ulykken er sket.

man kan ikke ligge skylden hen på nogen i det tilfælde der.. for du kunne nægte at have sex med ham uden gummi..

så i er lige gode om ik at ha taget valget om at bruge beskyttelse..

siger ik det er hans skyld og siger ik det er din skyld.. det er et FÆLLES ANSVAR...

at han giver dig skylden er bare en dum forsvars reaktion, det er nememre at give andre skylden end at indse at man selv været en del af det...

Anmeld

16. november 2010

N&J

Rogue skriver:

manden har slået mig i maven selvom han vidste jeg var gravid, jeg tør ikke mødes med ham i min lejlighed da jeg faktisk frygter hvad han kan finde på at gøre... 

det bedste for vores barn er faktisk at vi går hver til sit, da at det vi snakker sammen, kun er at skændes og det ikke godt for et barn, han er bare en af dem der aldrig bliver voksen desværre, for inderst inde er han en dejlig mand, men han er der meget sjældent man ser den person... nu ved jeg godt i sidder som fremmede mennesker og kender ikke hele historien... Men jeg er bare en af dem der er imod at faren kan gøre som det passer sig, og min eks ved godt at alt er købt til den lille og idet han har opdaget at jeg er kommet videre, det kun derfor han gør det og fordi han ved han ikke skal åbne sin pengepung... han udnytter sine venner for ikke at bruge sine egne penge, så det ikke bare noget jeg siger...

Men hvis han fysisk har skadet dig, har du så ikke anmeldt det, i den situation at han ansøger om fællesforældremyndighed, så kan du selvfølgelig sige det (du skal selvfølgelig sige det), men de vil ikke bare nægte ham samkvem af den grund, derfor ville det være godt for dig hvis du fx. havde lavet en anmeldelse på ham, måske kan du få overvåget samværd i starten, så der holdes øje med ham. Hvis han skriver igen, så skriv at han vil få et brev fra statsamtet når barnet er født, og at det er sådan det foregår.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.