faderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2010

Sjl-msl-Mkl

SaraLM skriver:

Fatter så hat af at man skal lave regler om at han skal betale bidrag til ventetøjet... men det er så bare mig...

Forstår da godt du er utryg men han har altså også rettigheder ift til det barn, og hvis han virkeligt gør det, så må du da sørge for at stå godt - dog tror jeg det skal gå meget galt inden man ligefrem skal i retten omrking samvær og forældremundighed?

Det er nok ikke kun til ventetøj men de ting der nu engang skal købes til forplejning af barnet.. Hvordan mor forvalter disse penge er der vel ingen der skla sætte finger på.. At amtet siger at de skal gå til det og det er kun en vejledning..

Bare mine tanker..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

SaraLM

Ja, men om man er ung eller ej, så har man taget et valg om at blive enlig mor ik?
Så burde man vel også selv betale for anskaffelsen af de ting man skal bruge til sit barn?
- Det er den slags regler jeg bare ikke forstår...
Selvfølgelig skal han betale børnepenge når barnet er født, men synes det er lidt grotesk hvis han også skal møblere hendes hjem og give penge til tøjet...

Anmeld

16. november 2010

SoffiLine

DatterMalou skriver:

Det er nok ikke kun til ventetøj men de ting der nu engang skal købes til forplejning af barnet.. Hvordan mor forvalter disse penge er der vel ingen der skla sætte finger på.. At amtet siger at de skal gå til det og det er kun en vejledning..

Bare mine tanker..

Tænker bare at: Det er underligt det ikke er hørt før, i starten af min graviditet ønskede faderen heller ikke at deltage, men det vil han gerne nu og jeg har bestemt aldrig hørt om det???

Anmeld

16. november 2010

SoffiLine

SaraLM skriver:

Ja, men om man er ung eller ej, så har man taget et valg om at blive enlig mor ik?
Så burde man vel også selv betale for anskaffelsen af de ting man skal bruge til sit barn?
Selvfølgelig skal han betale børnepenge når barnet er født, men synes det er lidt grotesk hvis han også skal møblere hendes hjem og give penge til tøjet...

Kunne ikke være mere enig! Det er lidt som om "mere vil ha mere"

Anmeld

16. november 2010

SaraLM

Ja!
Lad os flænse den stakkes mand som ingen indflydelse har på at hun vælger at få et barn....
Ikke nok med at han ikke har noget valg, skal betale børnepenge hele 18 år men han skal så også ha ekstra udgifter oveni...

Jo han burde ha tænkt sig om og brugt gummi for at undgå at komme i den situation i første omgang, men mange ting kan faktisk gå galt i den process.... jeg er tilhænger af at man lever op til det ansvar man nu engang har, men alt med måde

Anmeld

16. november 2010

Diana...

SaraLM skriver:

Så enig! 

Og hvis han vil være en del af barnet så skal han da havde lov til det. Men det da slet ikke noget man skal snakke over sms det skal i da sætte jer ned og snakke om og lave nogen regler. 

Anmeld

16. november 2010

Sjl-msl-Mkl

SoffiLine skriver:

Tænker bare at: Det er underligt det ikke er hørt før, i starten af min graviditet ønskede faderen heller ikke at deltage, men det vil han gerne nu og jeg har bestemt aldrig hørt om det???

Det er jo ligesom der et tilskud ti flg.: mor og barn under graviditet og fødsel, barnedåb og så mener jeg også der er tilskud til barnevogn eller lign. Selvom man har taget et valg om og være enlig kan man jo godt synes det er djeligt med hjælp. Far skal jo ikke bare sige nej, ja, ja, nej og måske til det barn der ventes, han har jo ligesom også lagt klatten. Men okay man har et standpunkt til man tager et nyt.

Synes da godt man kan hjælpe hinanden.

Anmeld

16. november 2010

Lillefe

hmm.. umiddelbart lader det til der er mere end bare det hun skriver. Syntes ikke man kan vudere denne situation før man har hørt HELE historien. Men syntes dog også det virker lidt underligt at han skal betale for tøj osv? har jeg aldrig hørt om før..

Anmeld

16. november 2010

skøjte-prinsessen

SaraLM skriver:

Men held og lykke med både graviditeten og ham - og lige et forslag, har I prøvet at sætte jer ned og snakke om det hele nu her efter I ikke er kærester mere, istedet for at tage den pr. sms?

jeg har flere gange sagt til ham at jeg ikke gider over sms, men han tør ikke andet... han er kun modig over sms for så står han ikke ansigt til ansigt... vi har ikke været sammen i 3 mdr. og han gør kun alt det her for at ramme mig... han ændre sine historier hele tiden og ja når man siger kærlighed gør blind så passer det, for der var mange voldlige sider af ham jeg ikke så før efter jeg ikke var sammen med ham mere

Anmeld

16. november 2010

karina pigen

Rogue skriver:

inden jeg slog op med ham, truede han med at hove mig i retten, ikke fordi han ville have barnet, men for at volde mig den smerte i at tro at mit barn blev taget fra mig... 

han skal faktisk betale med tilbagevirkende hvis han pludselig ønsker at være en del af det, snakkede med statsamtet i sidste uge om det, og det er nye regler der er sat i kraft for at hjælpe unge mødre med ventetøj og sådan, mødre kan selv vælge det bidrag fra hvis de ikke ønsker ydelsen...

det var ihvertfald det jeg fik af vide af dem...

som jeg har forstået det, så kan du søge om at få hjælp fra kommune hvis faderen ik er der eller har hjulpet økonomisk gennem graviditeten.. men det er jo dit valg at du vil ha dette barn, og hvis han fra start ik har ville ha noget med barnet at gøre har du vel være klar over at du måtte gøre det alene..

jeg forst¨å at man gerne vil ha faderen interesseret sig for barnet og synes det forkert at forvente han betaler for tinegen når han ik har ville det her..  selvfølgelig skal han betale når barnet er født..

men synes du skal være glad for at han er kommet til fornuft og vil være en del af beslutningerne omkring hans navnegivning, det er da en start..

kan godt forstå at det er lidt underligt og ubehageligt hvis han har truet dig men der skal altså stadig en del til at nogen fjerner dit barn.. men det er da helt forkert af ham at true med sådan noget.. men det skal du fortælle ham en dag i kan sætte jer ned og snakke om forløbet..

men  vær glad for at han viser lidt interesse.. det er måske først gået op for ham nu hvad det hele handler om.. ( nogen mænd er bare lidt langsommere end andre til at fatte det)

men tænk på dit barn og ik pengepungen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.