faderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2010

Pige2009

Jeg synes du skal forsøge at få det bedste ud af situationen. Vær åben og imødekommende over for ham og skriv til ham, at du ønsker, I skal tale sammen ansigt til ansigt evt. med en neutral tredjepart til stede fra enten kommunen og SFV, så har du gjort dit. Gem også AL korrespondance mellem jer, hvis der senere skulle blive noget. Udtryk gerne din bekymring, men vær forstående når du taler med kommunen, for det øger din troværdighed, at du ikke bare lukker af.

Mht. det økonomiske, så synes jeg du skal søge det du kan, for så kan du oprette en konto til baby, og indsætte pengene der. Det har jeg gjort med Laura. Selvom du måske ikke mangler noget, så har baby en konto med pengene fra faderen.

>:<

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

skøjte-prinsessen

karina pigen skriver:

så kan det godt være jeg bare misforstå dit indlæg om det med pengene og for det underskylder jeg.

og ja det lyder til at der er sket noget mellem der som gør du ik ønsker at han skal være i dit liv..og det behøver han nu heller ik.men du har VALGT át få et barn med ham og for det vil han altid være en del af BARNETS liv, hvis han selv ønsker det, og et har han også krav og ret til...med mindre han bliver vurdet til ik at været egnet men det er en helt anden snak..

og ja det er da dig der bestemmer da du står med det alene hvad han skal hedde og hvem der skal væe hvad. jeg understegede bare at det kun er godt at han gerne vil være en del af BARNETS Liv nu for BARNETS skyld..

som du selv siger  er der sket noget man ik ved så det er lidt svært at råde eller helt præsis støtte dig.. så udfra det indtryk man har fået givet synes jeg bestemt ik barnet skal være en far foruden hvis han selv ønsker at være en del af det... bare mega nederen han først kommer nu men heller lidt sent end  aldrig især når barnet ik er født endnu

men jeg håber det bedste for dig og dit navn og håber du finder ro og fred omkring ham inden du føder.

han vil ikke blive vuderet egnet som far.

men det bedste for barnet er faktisk ikke at vokse op med sin rigtige far. Jeg vil altid fortælle mit barn om dens far, men baby ville være ulykkelig hvis vi forholdt kontakten... jeg ved at han vil forsømme barnet på hårde måder, hvis barnet en dag spurgte mig om det måtte møde sin far, ville jeg som noget af det første prøve at opsøge ham og sige at hans barn ønsker at snakke med ham, men så længe han ikke vil se i øjnene at han er syg og har brug for hjælp, syntes jeg ikke han skal være i nærheden af et spædbarn og jeg er selv ked af det over det for, for bare 2 mdr siden glædede jeg mig til at se hvordan han så ud med vores lille skat, og har bedt til at han ville prøve at forandre sig og tage ved lære af alt det der er sket, men han er desværre kun blevet værre og jeg holder da af ham og derfor gør det ondt, men han har gjort så mange smertefulde ting mod mig og jeg vil ikke lukke ham ind for at han kan få mig ned med nakken igen, levede med det i 4 mdr. orker det ikke resten af livet det er det sgu for kort til og jeg tager ingen chancer med hensyn til mit barn,. jeg skal nok klare den, men barnet husker det og ender med at gå med det.

Anmeld

16. november 2010

skøjte-prinsessen

karina pigen skriver:

man kan ikke ligge skylden hen på nogen i det tilfælde der.. for du kunne nægte at have sex med ham uden gummi..

så i er lige gode om ik at ha taget valget om at bruge beskyttelse..

siger ik det er hans skyld og siger ik det er din skyld.. det er et FÆLLES ANSVAR...

at han giver dig skylden er bare en dum forsvars reaktion, det er nememre at give andre skylden end at indse at man selv været en del af det...

han bliver ved med at give mig skylden, jeg syntes jo vi har været to voksne mennesker om at lave denne fejl... men for bare ja få dage tilbage skrev hans veninde og svinede mig til om hvordan eg havde ødelagt hans liv og løjet for ham og valgt at få et barn han slet ikke var klar til... og ja tager afstand når man sender sine veninder til at svine en til på den måde

Anmeld

16. november 2010

skøjte-prinsessen

N&J skriver:

Men hvis han fysisk har skadet dig, har du så ikke anmeldt det, i den situation at han ansøger om fællesforældremyndighed, så kan du selvfølgelig sige det (du skal selvfølgelig sige det), men de vil ikke bare nægte ham samkvem af den grund, derfor ville det være godt for dig hvis du fx. havde lavet en anmeldelse på ham, måske kan du få overvåget samværd i starten, så der holdes øje med ham. Hvis han skriver igen, så skriv at han vil få et brev fra statsamtet når barnet er født, og at det er sådan det foregår.

kærlighed gør blind, men fortalte de mennesker jeg taler med om hvad han har gjordt... 

Har kommer ikke til at få tid alene med den lille og lige pt står han slet ikke som faderen og det kommer han heller ikke til pt.

Anmeld

16. november 2010

skøjte-prinsessen

Baagøe skriver:

Jeg synes du skal forsøge at få det bedste ud af situationen. Vær åben og imødekommende over for ham og skriv til ham, at du ønsker, I skal tale sammen ansigt til ansigt evt. med en neutral tredjepart til stede fra enten kommunen og SFV, så har du gjort dit. Gem også AL korrespondance mellem jer, hvis der senere skulle blive noget. Udtryk gerne din bekymring, men vær forstående når du taler med kommunen, for det øger din troværdighed, at du ikke bare lukker af.

Mht. det økonomiske, så synes jeg du skal søge det du kan, for så kan du oprette en konto til baby, og indsætte pengene der. Det har jeg gjort med Laura. Selvom du måske ikke mangler noget, så har baby en konto med pengene fra faderen.

>:<

jeg har gemt alle beskeder han har skrevet og har vist de fleste til dem der har med det og gøre og det derfor jeg ved at han ikke står særlig stærkt... jeg har prøvet i flere mdr at få ham til at være med i det her, men nægtet og har fortalt ham at døren er lukket, gider heller ikke blive ved med at give chancer så han tror at han kan komme og gå som det passer sig, for det ved jeg han vil gøre det gjorde han 3 uger efter vi havde mødt hinanden, og jeg ved at det vil han også gøre for hans barn, for han kan ikke klare at have noget at tage sig af... hvis du forstår...

Anmeld

16. november 2010

Pige2009

Rogue skriver:

jeg har gemt alle beskeder han har skrevet og har vist de fleste til dem der har med det og gøre og det derfor jeg ved at han ikke står særlig stærkt... jeg har prøvet i flere mdr at få ham til at være med i det her, men nægtet og har fortalt ham at døren er lukket, gider heller ikke blive ved med at give chancer så han tror at han kan komme og gå som det passer sig, for det ved jeg han vil gøre det gjorde han 3 uger efter vi havde mødt hinanden, og jeg ved at det vil han også gøre for hans barn, for han kan ikke klare at have noget at tage sig af... hvis du forstår...

Det er godt. Jeg forstår godt du har den holdning, men du skal også være klar over, at han har ret til at se sit barn, så hvis jeg var dig, ville jeg forberede mig på, at det blev en realitet. Det er netop også grunden til, at jeg råder dig til at være så åben og imødekommende som muligt i SFV, for så kan det jo hurtigt bevises, hvem der har fat i den lange ende, og hans reelle intentioner bliver hurtigt afdækket

Anmeld

16. november 2010

skøjte-prinsessen

Baagøe skriver:

Det er godt. Jeg forstår godt du har den holdning, men du skal også være klar over, at han har ret til at se sit barn, så hvis jeg var dig, ville jeg forberede mig på, at det blev en realitet. Det er netop også grunden til, at jeg råder dig til at være så åben og imødekommende som muligt i SFV, for så kan det jo hurtigt bevises, hvem der har fat i den lange ende, og hans reelle intentioner bliver hurtigt afdækket

ved ikke lige hvad SFV er men altså snakker med kommunen, dem der tager sig af børnefamilier, har nogen som har fulgt mig længe før jeg blev gravid og som det ser ud nu står jeg MEGET stærkt og han får ikke lov at se barnet uden min tilladelse og uden opsyn... vi har allerede en sag kørende som jeg desværre ikke må udtale mig om...

Anmeld

16. november 2010

Noneother

Rogue skriver:

Hvad med at næste gang han skriver til dig meddeler du ham at han er velkommen til at snakke med dig face to face. MED en "myndig" person til stede. ikke bare en tilfældig veninde eller noget. Gerne en med en smule autoritet.
-Og vil han ikke det så lad ham vide i en stille og rolig tone, at så hører han ikke mere fra dig. Bli´r han ved med at skrive, så må du jo skifte nummer.
Hvis hans veninde(r) ikke kan lade dig være, lad være med at svare tilbage eller nøjes med at sende en enkelt besked tilbage ala. at det må HAN jo tage med dig, og så er den ikke længere. Det nytter ikke noget bare at skiftes til at svine hinanden til over sms. (Dine venner skal heller ikke skrive til ham) 

-Derudover. så fortsæt som du gør med at gemme alt hvad der kommer ind af smsér, opkald og lignende. - Til en eventuel retsag senere hen.

Meld ham hver evig eneste gang der kommer noget der minder om en trussel fra hans side. Så har politiet det liggende.

Sidst men ikke mindst. GLEM! den idiot, og lad ham ikke koste dig flere unødige bekymringer. Det er sgu det sidste du har brug for i din "tilstand"

Anmeld

16. november 2010

Pige2009

Rogue skriver:

ved ikke lige hvad SFV er men altså snakker med kommunen, dem der tager sig af børnefamilier, har nogen som har fulgt mig længe før jeg blev gravid og som det ser ud nu står jeg MEGET stærkt og han får ikke lov at se barnet uden min tilladelse og uden opsyn... vi har allerede en sag kørende som jeg desværre ikke må udtale mig om...

Det lyder da super godt.

SFV=Statsforvaltningen Der er ikke noget der hedder Statsamtet mere, selvom mange stadig bruger ordet.

Anmeld

16. november 2010

skøjte-prinsessen

Noneother skriver:

Hvad med at næste gang han skriver til dig meddeler du ham at han er velkommen til at snakke med dig face to face. MED en "myndig" person til stede. ikke bare en tilfældig veninde eller noget. Gerne en med en smule autoritet.
-Og vil han ikke det så lad ham vide i en stille og rolig tone, at så hører han ikke mere fra dig. Bli´r han ved med at skrive, så må du jo skifte nummer.
Hvis hans veninde(r) ikke kan lade dig være, lad være med at svare tilbage eller nøjes med at sende en enkelt besked tilbage ala. at det må HAN jo tage med dig, og så er den ikke længere. Det nytter ikke noget bare at skiftes til at svine hinanden til over sms. (Dine venner skal heller ikke skrive til ham) 

-Derudover. så fortsæt som du gør med at gemme alt hvad der kommer ind af smsér, opkald og lignende. - Til en eventuel retsag senere hen.

Meld ham hver evig eneste gang der kommer noget der minder om en trussel fra hans side. Så har politiet det liggende.

Sidst men ikke mindst. GLEM! den idiot, og lad ham ikke koste dig flere unødige bekymringer. Det er sgu det sidste du har brug for i din "tilstand"

hvis der sidder en (myndig) sammen med os så kommer han ikke, han vil ikke engang snakke med en psykolog alene... han føler sig af magted hvis han ikke skriver sms'er for face to face så tør han ikke være ond, der er han bare sød og forstående men idet han er smuttet komme det han virkelig ikke turde sige

min veninde sagde hun gerne ville have lov at skrive til ham, men jeg sagde at jeg syntes at det var noget mellem ham og mig og gad ikke synke på hans level og lade mine veninder kæmpe min sag, hun blev skuffet, og det forstår jeg ikke, for det jo ikke en nydelse det her (hvis du forstår hvad jeg mener) jeg vil så gerne gå det sidste af min graviditet og glæde mig, men syntes hele tiden noget ødelægger det

jeg gemmer både beskeder fra ham og dem fra hans veninde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.