faderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.173 visninger
58 svar
0 synes godt om
16. november 2010

skøjte-prinsessen

hej alle sammen

jeg  har før skrevet om faren til mit kommende barn. han har ikke vist interesse eller noget, faktisk ønsket fra dag et af at han intet ønsker med dette barn. nu idag skriver han så at han vil være med til at navngive barnet og vælge gudfar og ja de beskeder han har sendt selv mine veninder syntes han er langt ude og føler faktisk at han truer mig nu og han er virkelig led... skal siges at jeg snart er 5 mdr henne og han har ikke betalt eller spurgt ind til barnet eller noget som helst ikke før idag...

nogen der ved hvad jeg kan gøre mod sådan en type her? for føler mig enlig ikke tryg, for mit vedkommende eller for mit barns og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre

håber nogen kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

Sjl-msl-Mkl

Rogue skriver:

hej alle sammen

jeg  har før skrevet om faren til mit kommende barn. han har ikke vist interesse eller noget, faktisk ønsket fra dag et af at han intet ønsker med dette barn. nu idag skriver han så at han vil være med til at navngive barnet og vælge gudfar og ja de beskeder han har sendt selv mine veninder syntes han er langt ude og føler faktisk at han truer mig nu og han er virkelig led... skal siges at jeg snart er 5 mdr henne og han har ikke betalt eller spurgt ind til barnet eller noget som helst ikke før idag...

nogen der ved hvad jeg kan gøre mod sådan en type her? for føler mig enlig ikke tryg, for mit vedkommende eller for mit barns og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre

håber nogen kan hjælpe mig

Jamen han skal da ikke gøre krav på alt mulig. Sig til ham at det har du ordnet og hvis han ikke kan finde en rdenlig tone må han stoppe med og skrive..

Sikke en spade..

Anmeld

16. november 2010

SoffiLine

Hvad mener du med han ikke har betalt noget? Det skal han da først når barnet bliver født?

Og hvis han ikke har ønsket at deltage så ønsker han nok ik at hjælpe til med de forskellige ting.

Men hvis han ønsker at deltage nu, så skal han jo på lige fod med dig være med at til at betale udgifter til baby tænker jeg. Og synes at hvis han gerne vil deltage, så lad ham. Måske har han indset hvad det er han mister.

Knus Soffi.

Anmeld

16. november 2010

Diana...

Hvad er det han gør siden du føler dig truet? Er det fordi han pludselig vil være en del af barnet alligevel? 

Anmeld

16. november 2010

Marco2

Sådan noget er da slet ikke noget der skal ordnes pr. sms …" src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12366.gif" alt="" />

Anmeld

16. november 2010

SaraLM

Føler du dig truet fordi han nu kommer på banen og gerne vil være med til at finde et navn og have indflydelse på gudforældre??
Dét forstår jeg ikke helt...

Egentligt synes jeg du skal glæde dig over, at han nu kommer på banen og ønsker at være en del af JERES barns liv...

Ift. til at betale, så skal han da ikke betale noget inden barnet er født?
Og hvis I ikke skal bo sammen skal han da kun betale for at anskaffe sine egne ting til barnet når det er født og ikke de ting du skal bruge hjemme hos dig selv... mener endda det er dig som den der har barnet fuld tid (hvis det bliver sådan) der også skal give ham tøj med til barnet når det skal hjem til ham...
Sådan er det i hvertfald hos en af vores venner der er deltidsfar

Anmeld

16. november 2010

skøjte-prinsessen

inden jeg slog op med ham, truede han med at hove mig i retten, ikke fordi han ville have barnet, men for at volde mig den smerte i at tro at mit barn blev taget fra mig... 

han skal faktisk betale med tilbagevirkende hvis han pludselig ønsker at være en del af det, snakkede med statsamtet i sidste uge om det, og det er nye regler der er sat i kraft for at hjælpe unge mødre med ventetøj og sådan, mødre kan selv vælge det bidrag fra hvis de ikke ønsker ydelsen...

det var ihvertfald det jeg fik af vide af dem...

Anmeld

16. november 2010

SaraLM

Fatter så hat af at man skal lave regler om at han skal betale bidrag til ventetøjet... men det er så bare mig...

Forstår da godt du er utryg men han har altså også rettigheder ift til det barn, og hvis han virkeligt gør det, så må du da sørge for at stå godt - dog tror jeg det skal gå meget galt inden man ligefrem skal i retten omrking samvær og forældremundighed?

Anmeld

16. november 2010

SaraLM

Men held og lykke med både graviditeten og ham - og lige et forslag, har I prøvet at sætte jer ned og snakke om det hele nu her efter I ikke er kærester mere, istedet for at tage den pr. sms?

Anmeld

16. november 2010

SoffiLine

Rogue skriver:

inden jeg slog op med ham, truede han med at hove mig i retten, ikke fordi han ville have barnet, men for at volde mig den smerte i at tro at mit barn blev taget fra mig... 

han skal faktisk betale med tilbagevirkende hvis han pludselig ønsker at være en del af det, snakkede med statsamtet i sidste uge om det, og det er nye regler der er sat i kraft for at hjælpe unge mødre med ventetøj og sådan, mødre kan selv vælge det bidrag fra hvis de ikke ønsker ydelsen...

det var ihvertfald det jeg fik af vide af dem...

Okay det har jeg så ikke hørt om! Så faderen til dit barn skal simpelthen betale for dit ventetøj? Og det har statsamtet sagt? Hmm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.