Er jeg virkelig så strid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

pussepige

Smølf skriver:

Jeg tror kun det et problem fordi du gør det til et problem. Hvis man gerne vil et eller andet, så kan det også lade sig gøre. Og selvfølgelig kan i også køre ud juleaften.

Jeg kan ikke forstå hvorfor det, at i skal køre langt juleaften overskygger glæden ved at være sammen med familien. Jeg ville da med glæde køre langt hvis der betød at jeg kunne være sammen med min familie -eller min mands. Og jeg kan sagtens forstå dine svigerforældre.

Synes også det er lidt strengt at sige, at hvis folk vil se jer i julen, så må de komme til jer.

Så må du være ærlig og sige, at det er fordi i helst vil være alene, for det med kørslen lyder i mine ører bare som en dårlig undskyldning.

Så må jeg også være en af dem der bruger en dårlig undskyldning hva angår det med kørsel.. Vil ikke pakke 4 unger ind i bilen sammen med alle julegaverne... Og hvorfor skal man altid kører for at være sammen med familien de kan jo komme til en hvis de vil se en..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

LouiseNielsen

MarianneSonne skriver:

Det skal du i hvert fald ikke tage til dig.

Hvis oldeforældrene er så dårlige at de ikke kan holde til det, så er det selvfølgelig ærgelig. Men er der virkelig ikke andre som kan holde jul med dem?

Jeg ville også være rigtig ked af at skulle køre langt, og overnatte med små børn i julen. Om vi skal afsted en overnatning eller en hel uge, så skal vi stadig pakke lige meget, og det er bare så bøvlet og uoverskueligt.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Har tilbudt de gamle at vi kan bestille hotel værelse til dem hvor de kan sove, eller de kan sove hos os..... Men de fik ik rigtig lov til selv at svare for svigermor mener ik de kan holde til det!!

Og de gamle har selv sagt de er ligeglade, de vil ligeså gerne sidde alene den aften og hygge sig med mad og godt tv. Men syntes svigermor ikke de skal.....

Anmeld

15. november 2010

Smølf

LouiseNielsen skriver:

Er ikke kun køreturen. Det er lige så meget det at alt skal pakkes ud, pakkes ned og at sidste år var et rent helvede for Nicklas... Han nød det bare SLET ikke, og det skal ikke gentage sig...

Vi har hele tiden sagt at vi holder jul først hos dem, så mine også fremover alene, så kommer ik som nogen overraskelse for hende...

Ej... Helt ærligt, hvordan kan det "at pakke gaver ned i en bil" blive et helvede? Hvor der er vilje er der vej... Hvorfor skal det blive så indviklet? Synes det er trist, at det praktiske skal tage glæden fra en hyggelig jul med familien.

Vi skal da også pakke bil og køre et godt stykke for at holde jul, men der er ingen sure miner -og vores dreng oplever ikke et sandt helvede ved det. Måske fordi vi som forældre ikke gør det til et problem?

Anmeld

15. november 2010

Isabella_mor

i er sgu da voksne mennesker og har jeres egen familie.. så det er da hvad i beslutter jer for i skal gøre og har i bestemt at i gør sådan så gør i da sådan.. 

så må de der gamle jo bare holde deres skide jul sammen... hader når man kører på ens samvittighed og bruger julen som "åhhh jamen de skal jo ikke sidde alene" for at få deres vilje..

jeg synes absolut ikke du er strid... tværtimod er det svigermor der er strid... 

Anmeld

15. november 2010

LouiseNielsen

pussepige skriver:

Skal nok  for at du får et job som dagplejer...  Og håber da selvf også at din mand får et arbejde...

Hvis vi på et tidspunkt skal købe anden hus blir det også i Lem.. Men vi er nu glade for at bo her i Stauning.. Men kommer det rette hus i Lem og vi kan få solgt vores her så er vi smuttet

Det er også bare en skøn by... Da jeg var yngre var det altid i lem vi gik til fester, forrester inden højmark bal....

Anmeld

15. november 2010

Mi

LouiseNielsen skriver:

Har tilbudt de gamle at vi kan bestille hotel værelse til dem hvor de kan sove, eller de kan sove hos os..... Men de fik ik rigtig lov til selv at svare for svigermor mener ik de kan holde til det!!

Og de gamle har selv sagt de er ligeglade, de vil ligeså gerne sidde alene den aften og hygge sig med mad og godt tv. Men syntes svigermor ikke de skal.....

Når nu din mand og dig er enige om at i vil holde hjemme, så må hun jo bare stå op hoppe op og ned af ophidselse. I skal i hvert fald ikke lade jer presse til at holde jul med dem.

Men spørger lige igen. Er der slet ikke andre som de kan fejre jul med. Er din mand enebarn?

Anmeld

15. november 2010

Tdittmann

isabellamor skriver:

i er sgu da voksne mennesker og har jeres egen familie.. så det er da hvad i beslutter jer for i skal gøre og har i bestemt at i gør sådan så gør i da sådan.. 

så må de der gamle jo bare holde deres skide jul sammen... hader når man kører på ens samvittighed og bruger julen som "åhhh jamen de skal jo ikke sidde alene" for at få deres vilje..

jeg synes absolut ikke du er strid... tværtimod er det svigermor der er strid... 

KUNNE IKKE VÆRE MERE ENIG

Anmeld

15. november 2010

LouiseNielsen

Smølf skriver:

Ej... Helt ærligt, hvordan kan det "at pakke gaver ned i en bil" blive et helvede? Hvor der er vilje er der vej... Hvorfor skal det blive så indviklet? Synes det er trist, at det praktiske skal tage glæden fra en hyggelig jul med familien.

Vi skal da også pakke bil og køre et godt stykke for at holde jul, men der er ingen sure miner -og vores dreng oplever ikke et sandt helvede ved det. Måske fordi vi som forældre ikke gør det til et problem?

Øhh er ikke så meget det at bilen skal pakkes ned der er et helvede for Nicklas. Mere alt det køren frem og tilbage. Og både folk i jylland og på fyn ville være sammen med os, eller nok nærmere ungerne de ville være sammen med... Og det er sku noget nemmere at pakke to voksne mennesker ned i en bil og køre, frem for to små børn, som hader at køre bil også oven i købet i en lille bil hvor vi knap kan være med det tøj vi skal have med....

For os er der intet hyggeligt ved at sidde i en bil med to hylende børn. Men derimod ville det være rigtig hyggeligt at stå op derhjemme d 25 til alle deres gaver og de kan få lov til at lege. UDEN de først skal pakkes ned og køre over 200 km, også hjem pakke det hele ud, samle det også kan de lege....

Anmeld

15. november 2010

LouiseNielsen

MarianneSonne skriver:

Når nu din mand og dig er enige om at i vil holde hjemme, så må hun jo bare stå op hoppe op og ned af ophidselse. I skal i hvert fald ikke lade jer presse til at holde jul med dem.

Men spørger lige igen. Er der slet ikke andre som de kan fejre jul med. Er din mand enebarn?

Jo min mand har en bror. Men de skal holde jul med hans kærestes forældre også vil min svigermor ik holde med dem, for hun vil ikke dele hendes børnebørn med andre juleaften...

Anmeld

15. november 2010

Smølf

pussepige skriver:

Så må jeg også være en af dem der bruger en dårlig undskyldning hva angår det med kørsel.. Vil ikke pakke 4 unger ind i bilen sammen med alle julegaverne... Og hvorfor skal man altid kører for at være sammen med familien de kan jo komme til en hvis de vil se en..

Jeg siger ikke, at man altid skal køre ud juleaften. Men jeg må indrømme, at jeg synes det er lidt strengt at sige, at hvis folk vil se jer, så må de komme til jer. Der er måske også andre i familien, som kunne tænke sig, at være vært for juleaften.

Og igen... at pakke unger og gaver i en bil... hvor hæsligt kan det være?

Men fair nok... Jeg er da bare glad for at juleaften ikke er et "issue" på den måde i min familie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.