Er jeg virkelig så strid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

LouiseNielsen

Smølf skriver:

Jeg siger ikke, at man altid skal køre ud juleaften. Men jeg må indrømme, at jeg synes det er lidt strengt at sige, at hvis folk vil se jer, så må de komme til jer. Der er måske også andre i familien, som kunne tænke sig, at være vært for juleaften.

Og igen... at pakke unger og gaver i en bil... hvor hæsligt kan det være?

Men fair nok... Jeg er da bare glad for at juleaften ikke er et "issue" på den måde i min familie.

Det kan være rigtig hæslig med en lille bitte bil og to børn som bestemt ikke gider køre bil...

Ja og jeg vil gerne for første gang prøve og være vært juleaften. Fordi vi her fået vores egen børn og gerne vil skabe en tradition for vores børn. Og det er noget vi som forældre er blevet enige om. En beslutning svigermor bestemt ikke syntes om.

Men nu er det at mine børn får en god jul altså det vigtigste. Og vi som forældre ved at de får den bedste jul ved at vi holder det hjemme.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

Smølf

LouiseNielsen skriver:

Øhh er ikke så meget det at bilen skal pakkes ned der er et helvede for Nicklas. Mere alt det køren frem og tilbage. Og både folk i jylland og på fyn ville være sammen med os, eller nok nærmere ungerne de ville være sammen med... Og det er sku noget nemmere at pakke to voksne mennesker ned i en bil og køre, frem for to små børn, som hader at køre bil også oven i købet i en lille bil hvor vi knap kan være med det tøj vi skal have med....

For os er der intet hyggeligt ved at sidde i en bil med to hylende børn. Men derimod ville det være rigtig hyggeligt at stå op derhjemme d 25 til alle deres gaver og de kan få lov til at lege. UDEN de først skal pakkes ned og køre over 200 km, også hjem pakke det hele ud, samle det også kan de lege....

Ja... Jeg kan jo ikke sige andet end at jeg er uenig med dig. Skal alle andre indrette sig efter jer, bare fordi i har fået børn?

Det lyder hårdt, at der både er folk på fyn og i Jylland, der har lyst til at være sammen med jer. Hvor er i heldige! Netop dét synes jeg i skulle værdsætte ved at vise, at også I har lyst til og vil anstrenge jer lidt for, at være sammen med dem.

Anmeld

15. november 2010

Mi

LouiseNielsen skriver:

Jo min mand har en bror. Men de skal holde jul med hans kærestes forældre også vil min svigermor ik holde med dem, for hun vil ikke dele hendes børnebørn med andre juleaften...

Jamen så vælger hun jo at være alene. Man ridder jo som man sadler.

Anmeld

15. november 2010

LouiseNielsen

Smølf skriver:

Ja... Jeg kan jo ikke sige andet end at jeg er uenig med dig. Skal alle andre indrette sig efter jer, bare fordi i har fået børn?

Det lyder hårdt, at der både er folk på fyn og i Jylland, der har lyst til at være sammen med jer. Hvor er i heldige! Netop dét synes jeg i skulle værdsætte ved at vise, at også I har lyst til og vil anstrenge jer lidt for, at være sammen med dem.

Hvorfor skal de indrette sig efter os??

Hvorfor skal vi indrette os efter dem??

Det er rigtig dejligt folk vil være sammen med os. Men for vores børn skyld har vi valgt at det skal foregå hjemme og det må folk acceptere!.... Kan de ikke det og vil de ikke komme til os, jamen så er det deres valg, lige såvel som vi har truffet vores...

Anmeld

15. november 2010

Ox.

Smølf skriver:

Jeg siger ikke, at man altid skal køre ud juleaften. Men jeg må indrømme, at jeg synes det er lidt strengt at sige, at hvis folk vil se jer, så må de komme til jer. Der er måske også andre i familien, som kunne tænke sig, at være vært for juleaften.

Og igen... at pakke unger og gaver i en bil... hvor hæsligt kan det være?

Men fair nok... Jeg er da bare glad for at juleaften ikke er et "issue" på den måde i min familie.

Der må jeg erklære mig fuldstændig enig

Anmeld

15. november 2010

LouiseNielsen

MarianneSonne skriver:

Jamen så vælger hun jo at være alene. Man ridder jo som man sadler.

Jeg har bare været en klovn til altid at give mig når det gælder hende, siger bare ja ja og føjer hende... Har den dejligste svigerfar som godt kan forstå os....

Det hele bunder i at jeg har "stjålet" hendes søn helt herover til jylland.... Det er så tydeligt at mærke på hende at hun bære nag over det!

Anmeld

15. november 2010

Mi

LouiseNielsen skriver:

Jeg har bare været en klovn til altid at give mig når det gælder hende, siger bare ja ja og føjer hende... Har den dejligste svigerfar som godt kan forstå os....

Det hele bunder i at jeg har "stjålet" hendes søn helt herover til jylland.... Det er så tydeligt at mærke på hende at hun bære nag over det!

Mødre og deres sønner

Ellers må din mand jo tage en snak med hende. Du skal da i hvert fald ikke nedlade dig til at kommunikere på det niveau over sms. Så hellere ignorere.

Marianne

Anmeld

15. november 2010

Smølf

LouiseNielsen skriver:

Hvorfor skal de indrette sig efter os??

Hvorfor skal vi indrette os efter dem??

Det er rigtig dejligt folk vil være sammen med os. Men for vores børn skyld har vi valgt at det skal foregå hjemme og det må folk acceptere!.... Kan de ikke det og vil de ikke komme til os, jamen så er det deres valg, lige såvel som vi har truffet vores...

Hej Louise,

Jeg synes ikke i SKAL indrette jer efter dem, eller at de SKAL indrette sig efter jer. Man kan vel indrette sig lidt efter hinanden. Jeg kan sagtens forstå, hvis i gerne vil være hjemme et år. Men jeg ville godt nok være skuffet, hvis der var nogen i min familie, som ikke ville komme og holde jul hos mig, fordi det var for besværligt.

Anmeld

15. november 2010

LouiseNielsen

Smølf skriver:

Hej Louise,

Jeg synes ikke i SKAL indrette jer efter dem, eller at de SKAL indrette sig efter jer. Man kan vel indrette sig lidt efter hinanden. Jeg kan sagtens forstå, hvis i gerne vil være hjemme et år. Men jeg ville godt nok være skuffet, hvis der var nogen i min familie, som ikke ville komme og holde jul hos mig, fordi det var for besværligt.

Er ikke kun fordi det er besværligt... Er ligeså meget fordi Nicklas bare slet ikke nød sidste år fordi det simpelthen var for meget for ham med alt det køren frem og tilbage, pakken ned og op hele tiden og han bode nærmest i en kuffert hele julen...

Vi havde jo aftale inden at vi ville gøre sådan at vi holdt et år hos hver af vores forældre også fremover hjemme. Men beslutningen blev forstærket efter sidste år hvor Nicklas havde så træls en jul. Havde det ikke været for det havde vi måske også været nemmere at overtale os til at ændre vores beslutning....

Anmeld

15. november 2010

bagger26

Syntes overhovedet IKKE du er strid, kan sagtens følge dig.. Og giver på ingen måder smølf ret i noget af det hun skriver, tolker ikke dine indlæg som om, at det er fordi det er besværligt for jer..

Julen er børnenes fest, og det er dem der er i centrum.. Det er børnene der skal tages hensyn til, ikke de voksne. Og så må man, som man altid skal, tage hensyn til børnenes behov først og ikke de voksnes.

din svigermor bare pakke HENDES ego i en kuffert og køre til jer juleaften...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.