Er jeg virkelig så strid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

SpunkenJo

Jeg syns du er lidt strid på det punkt. Har ikke læst alle siderne (der er jo efterhånden mange....)

Jeg syns at vi som de "unge" i familien skal indrette os lidt efter de ældre. Det er jo hele familien der skal have en go jul, og det er nu engang mest fair og hensynsfuldt at de unge kommer til de gamle.

Vi har nøjagtig samme problematik hos os. Men det er ikke et issue hvordan vi løser det. Jeg ville da også helst bare læne mig tilbage på Sjælland og sige "kom til mig" men det ville betyde at vores familie fra Østjylland Nordjylland ville melde afbud.... Og det er der da ingen der vinder noget på!!

Så problemet ved at DU skal pakke dine børn i en bil med MANGE gaver kan jeg ikke lige se!!

Derimod syns jeg da helt sikkert jeg kan de et problem i at "ældre mennesker" skal ud i kulden, transporteres måske i flere timer for bagefter at komme hjem til et tomt hus/lejlighed....

Jeg syns måske nok I ku give jer lidt. De ældre er her jo ikke for evigt..........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

bagger26

Ej kan slet ikk forstå der er så mange der vil tilsidesætte børnenes behov, frem for de ældre.. Det giver slet ikke nogen mening.. Troede alle var enige om, at det er børnene der kommer i første række.. Og jeg kan virkelig ikke se hvordan det er børnenes behov, at blive pakket i en bil flere timer JULEAFTEN.. Fint nok hvis børnene er ligeglad, men det er de jo tydeligvis ikke i det her tilfælde..

Anmeld

15. november 2010

Smølf

bagger26 skriver:

Ej kan slet ikk forstå der er så mange der vil tilsidesætte børnenes behov, frem for de ældre.. Det giver slet ikke nogen mening.. Troede alle var enige om, at det er børnene der kommer i første række.. Og jeg kan virkelig ikke se hvordan det er børnenes behov, at blive pakket i en bil flere timer JULEAFTEN.. Fint nok hvis børnene er ligeglad, men det er de jo tydeligvis ikke i det her tilfælde..

Nu skriver du, at du slet ikke kan give mig ret i noget af det jeg skriver. Så du synes ikke, at man som familie burde kunne indrette sig lidt efter hinanden?

Og børnenes behov... Jeg troede børn havde behov for en hyggelig juleaften med familien -og det kan den i mine øjne blive ude såvel som hjemme. Så er det op til forældrene, at sørge for at turen bliver hyggelig. Og jeg mener bestemt ikke, at man tilsidesætter børn behov, bare fordi man skal køre for at holde juleaften. Jo, hvis mor og far bander og svovler og det forfærdelige besvær det er at pakke bil og køre langt. Så er det da klart, det bliver en dårlig oplevelse for børnene.

Jeg glædede mig helt vildt som barn, når vi skulle køre fra sjælland til jylland for at holde jul. Det var jo en helt lille rejse, et lille eventyr. Synes altid det var helt specielt.

Juleaften behøver altså ikke at være så indviklet. Det handler vel i bund og grund om at hygge sig og glæde hinanden med samværd og gaver. Trist at praktiske spørgsmål skal overskygge det.

Anmeld

15. november 2010

bagger26

Smølf skriver:

Nu skriver du, at du slet ikke kan give mig ret i noget af det jeg skriver. Så du synes ikke, at man som familie burde kunne indrette sig lidt efter hinanden?

Og børnenes behov... Jeg troede børn havde behov for en hyggelig juleaften med familien -og det kan den i mine øjne blive ude såvel som hjemme. Så er det op til forældrene, at sørge for at turen bliver hyggelig. Og jeg mener bestemt ikke, at man tilsidesætter børn behov, bare fordi man skal køre for at holde juleaften. Jo, hvis mor og far bander og svovler og det forfærdelige besvær det er at pakke bil og køre langt. Så er det da klart, det bliver en dårlig oplevelse for børnene.

Jeg glædede mig helt vildt som barn, når vi skulle køre fra sjælland til jylland for at holde jul. Det var jo en helt lille rejse, et lille eventyr. Synes altid det var helt specielt.

Juleaften behøver altså ikke at være så indviklet. Det handler vel i bund og grund om at hygge sig og glæde hinanden med samværd og gaver. Trist at praktiske spørgsmål skal overskygge det.

Jo til en hvis grad skal man indrette sig efter hinanden, men i mine øjen kommer børnene altid først. Du kan ikke tage udgangspunkt i havd du syntes var hyggeligt juleaften, og at du syntes det var en hyggelig rejse, for så kan jeg godt forstå du ikke kan se noget galt i det.

Men når nu Louise beskriver det som hun gør, at hendes søn ikke syntes det er sjovt at kører i bil. Så er der altså langt fra Fyn og til Jylland, specielt juleaften. Det er bare ikke alle børn der kan lide at kører bil, og så syntes jeg det er meget synd at slæbe dem rundt sådan en aften. Så må de voksne altså indrette sig efter børnene, det er dem der er i højsædet sådan en dag...

Anmeld

15. november 2010

Ox.

Jeg må indrømme, at jeg også tror at det, at børnene ikke kommer til at hygge sig, i sidste ende ligger i, hvordan man som forældre takler situationen, er man selv irriteret over rejsen osv, kan de som oftest mærke det, og så er det bye bye gode julestemning.

Vi rejser også frem og tilbage, og som der er skrevet før, gør vi det også til et lille eventyr, en familieudflugt, hvor vi hygger og planlægger det hele hjemmefra ...

Men det er også bare ét synspunkt, fra ét mennesker, vi er jo heldigvis ikke ens ..

Men hold da op jeg tror jeg ville bliver trist, hvis mit kommende barnebarns nye kone/mand ikke gad komme hjem og holde jul med mine oldebørn hvis ikke jeg kunne rykke mig ud af flækken, og var nødt til at rejse langt og bo på hotel ...

Man kan vel ligeså godt selv bo på hotel, i nærheden af de ældre som ikke har samme 'færdigheder' så at sige, som en selv .. og det er ét år det drejer sig om ..

Anmeld

17. november 2010

Lolli

Er altså også helt uenig med dem der synes du er urimelig! Det er jo ikke kun ét år det drejer sig om. For giver i jer én gang forventer de det jo igen næste år. Og i har jo netop givet dem dette ene år sidste år hvor i forberedte dem på at det ville blive sådan her.

I min familie har det også altid været dem med børn der er kommet til de "gamle", og det er da bare skide irriterende altid at skulle være dem der skal køre. Når jeg bliver en ældre dame, evt. med børnebørn/oldebørn vil jeg da gøre alt for at hjælpe dem til at gøre tingene nemmere - i stedet for bare at læne mig tilbage og forvente en masse opvartning.

Men altså - synes ikke det er for meget forlangt at folk kommer hjem til jer nu. I og med du ikke har været vært før, antager jeg at du i mange år har måttet køre til "dem".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.