Er jeg virkelig så strid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

Lotus86

Har din mand noget at skulle have sagt overhovedet? For det lyder som om det meget er dine valg, for så er der måske en grund til at din svigermor synes du er strid, hvis det altid er dig der tager bedlutningerne, og ikke jer i fællesskab?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

KittyCatty1

Hej

Nu er jeg et barn, (Ved godt det er underligt jeg er på denne side, men jeg syntes virkelig små børn er nuttede), og ved ikke hvor godt jeg kan hjælpe, men jeg forstår da fuldt ud at I godt vil holde jul selv. I har trods alt lige startet en familie, og vil godt selv få nogen juletraditioner.

Anmeld

15. november 2010

LouiseNielsen

Lotus86 skriver:

Har din mand noget at skulle have sagt overhovedet? For det lyder som om det meget er dine valg, for så er der måske en grund til at din svigermor synes du er strid, hvis det altid er dig der tager bedlutningerne, og ikke jer i fællesskab?

Skriver vist højt og tydelig at vi hele tiden har været enige om at det er sådan her det skal være.....

Anmeld

15. november 2010

Tdittmann

Så er jeg også strid for her hos os har det altid været sådan siden vi fik børn:

DEM DER VILLE HOLDE JUL SAMMEN MED OS MÅ KOMME HER HOS OS - FOR VI VIL IKKE  KØRE LAND OG RIGE RUNDT I JULEN.

det fungerer meget godt og det er også superhyggeligt de år vi har været os selv

Anmeld

15. november 2010

SussieThyssen

LouiseNielsen skriver:

Har nemlig fået en sms af min svigermor hvor hun skriver jeg er strid!!

For at give historien!

Sidste år holdt vi jul på fyn hos dem. (Andreas og min første jul sammen) Nicklas fik jo selvfølgelig en masse gaver. Men halvdelen fik han ikke lov til at pakke ud fordi han skulle have dem med hjem dagen efter, så ville være for bøvlet at pakke det ud. Dagen efter skulle vi så pakke bil, og trods vi havde lånt min fars meget store bil kunne vi bare ikke have alle ting, så det endte med at vi måtte vælge hvad han ku få med hjem og hvad der måtte vente til de engang kom over til os igen. Simpelthen så synd, for drengen ville jo selvfølgelig gerne have alle hans gaver med hjem....

Allerede dengang havde Andreas og jeg en klar aftale om at vi holdt en jul hos hans forældre og en jul hos mine forældre, også fremover ville vi holde hjemme.

I år skal vi så holde hos mine forældre, og havde egentlig aftalt med mine forældre at vi skulle holde hos os. Netop for at undgå for meget køren frem og tilbage og for meget bøvl med at få gaverne til at være der, og i år har vi jo altså to børn. Men fordi min mostets mand er skredet fra hende, står hun pludselig og har ikke noget sted at holde jul med hendes 3 børn. De skal derfor (selvfølgelig) ikke sidde alene og skal være sammen med os. Men da vi ikke kan være her allesammen, er vi gået med til at holde det hos mine forældre....

Næste år skal vi så holde hjemme hos os selv, og Andreas forældre skal komm her. MÅSKE!

For nu har hans mor pludselig sat sig på bagben. Hun vil gerne vi kommer derover næste år, for hendes forældre, altså Andreas mormor og morfar kan ik holde til at komme herover juleaften og de skal jo ikke sidde alene.... Kan godt følge hende! Men nu ligger landet bare sådan at mine børn er det vigtigste, og de skal ikke bo i en kuffert i julen og ikke kan lege med de legesager de har fået fordi vi skal køre frem og tilbage.

Min svigermor syntes jeg er dybt forfærdelig fordi jeg står fast ved at i år er sidste gang vi holder jul ude! Er jeg virkelig så frygtelig???

Nix, du er ikke forfærdelig.
Jeg kan godt forstå din holdning.
Vi har altid holdt jul hos mine forældre, og det har folk gennem årene så måttet indrette sig efter, det har været fast tradition, og det har børnene altid levet med.
Efter min far døde og min mor solgte gården har vi så stadig holdt jul hos min mor, men nu rykker vi den herhjem, for dels er min ældste højgravid og kan føde hvert minut, og at skulle mose helt fra Svendborg til Stenlille på Sjælland er en lang tur for en højgravid, og dels så er min mor ved at køre træt.
Så nu bliver den rykket hjem til os.
Og jeg tror at vi så frem over holder jul her, så kan folk komme og være her hvis de har lyst.

Mit synspunkt er, at man skal indrette sig som man har det bedst med, og jeg kan godt forstå at du nu vil holde din egen jul i dit eget hjem i stedet for at slæbe børnene frem og tilbage.
De har bedst af at holde julen et fast sted og binde deres rødder der. Om det så er det ene eller det andet sted er uden betydning, bare det er det samme sted.
Jeg har altid syntes det var så synd for skilsmissebørn at de absolut skal holde jul hist og pist i stedet for at være knyttet til et sted, men det er desværre langt fra de fleste, der kan finde ud af at ordne det sådan. Der har jeg været mere kontant omkring mine unger, de har holdt jul sammen med mig og hos mine forældre, og det var slet ikke oppe til debat omkring noget andet.

Så skær du bare igennem og sig stop..og skab en hyggelig jul i dit eget hjem, så må folk komme til dig/jer i stedet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. november 2010

Lotus86

LouiseNielsen skriver:

Skriver vist højt og tydelig at vi hele tiden har været enige om at det er sådan her det skal være.....

Ja jeg kan godt se du skriver at det var en aftale dig og din mand lavede, men det er mere fordi du skriver, at du fastholder den beslutning, og så det med at du ikke vil have at dine børn skal passes sammen med det andet barnebarn, så kunne det bare godt være at din svigermor havde den opfattelse at det primært var dig der tog beslutningerne derhjemme.

Men hvordan kan det være at det ikke er din mand der tager den med hende? Det vil måske gøre tingene lidt lettere?

Anmeld

15. november 2010

Laulund87

Nej du er ikke strid! Bliver sgu helt gal på dine vegne! En aftale er da en aftale

Maria er et år og jeg skal ikke holde jul andre steder end hjemme de næste 2-3 år i hvert fald!! Jeg orker det ikke og jeg synes det er synd at slæbe hende ud i bilen sent om aftenen med alle gaverne..Suk!

Sådan bliver det og er familien/svigerfamilien utilfredse, er det deres problem

Så hold fast i jeres aftale!

Anmeld

15. november 2010

sarahb

Jeg ved med mig selv at hvis det var pga ældre og de ikke kunne komme med til jul, ja så ville jeg køre hvor de var for kun at glæde dem og slet ikke tænke på mig selv. Synes helt bestemt de skal nyde det sidste de har tilbage af livet og tilbringe så meget så muligt kvalitets tid med børne/olde børn.
Så i den situation ville jeg slet ikke tænke på mig selv. Det var noget andet hvis det var de sagtens kunne komme rundt osv.

Anmeld

15. november 2010

SoffiLine

sarahb skriver:

Jeg ved med mig selv at hvis det var pga ældre og de ikke kunne komme med til jul, ja så ville jeg køre hvor de var for kun at glæde dem og slet ikke tænke på mig selv. Synes helt bestemt de skal nyde det sidste de har tilbage af livet og tilbringe så meget så muligt kvalitets tid med børne/olde børn.
Så i den situation ville jeg slet ikke tænke på mig selv. Det var noget andet hvis det var de sagtens kunne komme rundt osv.

Så meget enig!!!!!

Anmeld

15. november 2010

Missi

sarahb skriver:

Kan ikke være mere enig, og ved børnene (hvertfald her hjemme) er så glade for at have hele familien omkring sig, selvom det kun handler om gaver indtil de er lukket op hehe- jeg har den opfattelse at børn er bedre til at indstille sig end voksne er ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.