Har nemlig fået en sms af min svigermor hvor hun skriver jeg er strid!!
For at give historien!
Sidste år holdt vi jul på fyn hos dem. (Andreas og min første jul sammen) Nicklas fik jo selvfølgelig en masse gaver. Men halvdelen fik han ikke lov til at pakke ud fordi han skulle have dem med hjem dagen efter, så ville være for bøvlet at pakke det ud. Dagen efter skulle vi så pakke bil, og trods vi havde lånt min fars meget store bil kunne vi bare ikke have alle ting, så det endte med at vi måtte vælge hvad han ku få med hjem og hvad der måtte vente til de engang kom over til os igen. Simpelthen så synd, for drengen ville jo selvfølgelig gerne have alle hans gaver med hjem....
Allerede dengang havde Andreas og jeg en klar aftale om at vi holdt en jul hos hans forældre og en jul hos mine forældre, også fremover ville vi holde hjemme.
I år skal vi så holde hos mine forældre, og havde egentlig aftalt med mine forældre at vi skulle holde hos os. Netop for at undgå for meget køren frem og tilbage og for meget bøvl med at få gaverne til at være der, og i år har vi jo altså to børn. Men fordi min mostets mand er skredet fra hende, står hun pludselig og har ikke noget sted at holde jul med hendes 3 børn. De skal derfor (selvfølgelig) ikke sidde alene og skal være sammen med os. Men da vi ikke kan være her allesammen, er vi gået med til at holde det hos mine forældre....
Næste år skal vi så holde hjemme hos os selv, og Andreas forældre skal komm her. MÅSKE!
For nu har hans mor pludselig sat sig på bagben. Hun vil gerne vi kommer derover næste år, for hendes forældre, altså Andreas mormor og morfar kan ik holde til at komme herover juleaften og de skal jo ikke sidde alene.... Kan godt følge hende! Men nu ligger landet bare sådan at mine børn er det vigtigste, og de skal ikke bo i en kuffert i julen og ikke kan lege med de legesager de har fået fordi vi skal køre frem og tilbage.
Min svigermor syntes jeg er dybt forfærdelig fordi jeg står fast ved at i år er sidste gang vi holder jul ude! Er jeg virkelig så frygtelig???
Anmeld