Er jeg virkelig så strid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.921 visninger
65 svar
0 synes godt om
15. november 2010

LouiseNielsen

Har nemlig fået en sms af min svigermor hvor hun skriver jeg er strid!!

For at give historien!

Sidste år holdt vi jul på fyn hos dem. (Andreas og min første jul sammen) Nicklas fik jo selvfølgelig en masse gaver. Men halvdelen fik han ikke lov til at pakke ud fordi han skulle have dem med hjem dagen efter, så ville være for bøvlet at pakke det ud. Dagen efter skulle vi så pakke bil, og trods vi havde lånt min fars meget store bil kunne vi bare ikke have alle ting, så det endte med at vi måtte vælge hvad han ku få med hjem og hvad der måtte vente til de engang kom over til os igen. Simpelthen så synd, for drengen ville jo selvfølgelig gerne have alle hans gaver med hjem....

Allerede dengang havde Andreas og jeg en klar aftale om at vi holdt en jul hos hans forældre og en jul hos mine forældre, også fremover ville vi holde hjemme.

I år skal vi så holde hos mine forældre, og havde egentlig aftalt med mine forældre at vi skulle holde hos os. Netop for at undgå for meget køren frem og tilbage og for meget bøvl med at få gaverne til at være der, og i år har vi jo altså to børn. Men fordi min mostets mand er skredet fra hende, står hun pludselig og har ikke noget sted at holde jul med hendes 3 børn. De skal derfor (selvfølgelig) ikke sidde alene og skal være sammen med os. Men da vi ikke kan være her allesammen, er vi gået med til at holde det hos mine forældre....

Næste år skal vi så holde hjemme hos os selv, og Andreas forældre skal komm her. MÅSKE!

For nu har hans mor pludselig sat sig på bagben. Hun vil gerne vi kommer derover næste år, for hendes forældre, altså Andreas mormor og morfar kan ik holde til at komme herover juleaften og de skal jo ikke sidde alene.... Kan godt følge hende! Men nu ligger landet bare sådan at mine børn er det vigtigste, og de skal ikke bo i en kuffert i julen og ikke kan lege med de legesager de har fået fordi vi skal køre frem og tilbage.

Min svigermor syntes jeg er dybt forfærdelig fordi jeg står fast ved at i år er sidste gang vi holder jul ude! Er jeg virkelig så frygtelig???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

Ox.

Kan i ikke finde en fælles løsning?

Eventuelt låne en trailer til gaver osv, det har vi altid gjort

Anmeld

15. november 2010

LouiseNielsen

Ox. skriver:

Kan i ikke finde en fælles løsning?

Eventuelt låne en trailer til gaver osv, det har vi altid gjort

Nej syntes jeg ikke.... Aftalen har hele tiden været sådan her. Andreas og jeg har været enige om at sådan skulle det være!

Også fordi vi gerne vil lave vores egen traditioner med ungerne, og gerne vil slippe for alt det med at køre frem og tilbage hele tiden... Sidste år var simpelthen et helvede fordi det var frem og tilbage mellem jylland og fyn hele jul og nytår for at gøre alle tilfreds.

Nu må folk simpelthen komme til os hvis de vil være sammen med os i julen!

Anmeld

15. november 2010

Bondepigen

Nææh, det er du da ikke. Folk har da lov selv at bestemme, hvordan de holder jul.

Kan da godt forstå at din mands bedsteforældre ikke kan klare turen... men så må hans forældre jo holde julen med dem.

Men hvis det kun er gaverne der er problemet, så kunne man jo lade de gaver, som er fra folk i jylland blive hjemme til man kommer hjem igen, så de kun får gaverne fra svigerfamilien juleaften, og de andre når man kommer hjem... Børn kan jo osse få for mange gaver på en gang, så de bliver helt rundforvirrede...

Men er det simpelthen bare fordi I ønsker at holde jul hjemme, så skal I da gøre det. Det er da folks eget valg!

Håber I finder ud af det!

Anmeld

15. november 2010

Kildebakken

Hvad bilder hun sig ind, man kalder altså ikke folk stride pr. sms og da særligt ikke svigerdatteren. I er en familie nu og må selv vælge, hvor I holder jul...

Anmeld

15. november 2010

Ox.

LouiseNielsen skriver:

Nej syntes jeg ikke.... Aftalen har hele tiden været sådan her. Andreas og jeg har været enige om at sådan skulle det være!

Også fordi vi gerne vil lave vores egen traditioner med ungerne, og gerne vil slippe for alt det med at køre frem og tilbage hele tiden... Sidste år var simpelthen et helvede fordi det var frem og tilbage mellem jylland og fyn hele jul og nytår for at gøre alle tilfreds.

Nu må folk simpelthen komme til os hvis de vil være sammen med os i julen!

Ok - jamen så er den jo heller ikke længere.

Kan se det fra begges side af, men ligefrem at kalde dig strid, er ikke ok.

Anmeld

15. november 2010

LouiseNielsen

Der er mange flere ting i det....

Hun gør simpelthen sådan forskel på vores børn og andreas brors datter, så jeg har også sagt de ikke må passe dem samme tid, for mine børn skal ikke sættes til side når det andet barnebarn er der... Og det kan hun jo selvfølgelig heller ikke forstå....

Anmeld

15. november 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg mener ikke du er strid. Vi har for flere år siden sagt at vi ikke tager nogen som helst steder i julen, og efter vi har fået barn - ja så holder jeg endnu mere på det. Jeg kan da godt forstå at de gamle ikke kan klare turen, men mit barn skal ikke fare rundt i julen. Han skal være hjemme hvor han kan nyde sine julegaver i ro og lege med dem alle sammen på selve aftenen. Også dem med de små dele.

Jeg har i flere år selv rejst land og rige rundt i julen og jeg har hadet hvert eneste minut af det. Blev så tosset for nogle år siden, at jeg sagde næste år er jeg hjemme og jeg så skal sidde helt alene!

Anmeld

15. november 2010

birthee

Jeg synes ikke du er strid - når man først får sine egen familie, vil man gerne være sammen med den... Min mand og jeg har været sammen i 9 år, og holdt jul sammen de 8 af dem... I år er det Frederik's 4. jul, og den sidste, hvor vi farer ud af huset - fra næste år holder vi jul hjemme, da vi også til den tid har 2 børn... Så nu bliver julen på børne-præmisser fremover... vi slæber nemlig også rundt på julegaverne mellem jylland og fyn, og det gider vi ikke mere...

Så hold I bare julen hjemme, det er meget mere for børnene!!!

Anmeld

15. november 2010

Ox.

LouiseNielsen skriver:

Der er mange flere ting i det....

Hun gør simpelthen sådan forskel på vores børn og andreas brors datter, så jeg har også sagt de ikke må passe dem samme tid, for mine børn skal ikke sættes til side når det andet barnebarn er der... Og det kan hun jo selvfølgelig heller ikke forstå....

Det er selvfølgelig også super træls ..

Det var også mest oldeforældrene jeg tænkte på, om det ikke er synd de aldrig får en chance for at holde jul med deres nye lille oldebebs også? ..

Men som sagt - kan også godt forstå dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.