Hvorfor ser folk ikke den skønne dreng han er?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

Mor til Frederic og Freya

merle2010 skriver:

jeg ved hvor meget det sårer, når folk siger sådan.. men for mig er det lige omvendt.. får altid at vide hvor stor og tyk min datter er.. f.eks. var vi hos vagtlægen idag, og det første han sagde var: hun mangler da vidst ikke noget, hun er sku godt i stand... jeg nikkede bare og sagde ja.. hun får ikke mere end en normal baby, og er meget i hoppegynge på legetæppe og sådan, så hun kan bevæge sig lidt.. men altså... det sårer sku når folk siger sådan noget..

Det er bare side hårdt.. For det er det man bliver målt på.. Om ens barn nu trives osv. når de så stor trives og er lidt godt i stand er det også galt..

Han kunne have sagt; ej hun har nogle lækre basse kinder - et herligt smil...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

KittyCatty1

Aurgh hvor er han bare nuttet!!

Har dog lige et spørgsmål, hvad mente de damer med: "Et omvendt julemærke"

?

Anmeld

15. november 2010

Kruse90

årrh luk de dumme kommentarer ude.
han er så skøn en dreng og han er ALTID glad.

Er han meget undervægtig? Det er ikke noget jeg har lagt mærke til?

kram

Anmeld

15. november 2010

KittyCatty1 skriver:

Aurgh hvor er han bare nuttet!!

Har dog lige et spørgsmål, hvad mente de damer med: "Et omvendt julemærke"

?

Det er for slanke og tynde børn... Et hjem hvor de kan blive fedet op istedet for det alm julemærke hjem...

Anmeld

15. november 2010

Kruse90 skriver:

årrh luk de dumme kommentarer ude.
han er så skøn en dreng og han er ALTID glad.

Er han meget undervægtig? Det er ikke noget jeg har lagt mærke til?

kram

Ikke så meget undervægtig som sådan...

han vokser bare ikke og har egentlig ikke taget på i over 1 år. hans fødder - hænder mm vokser heller ikke.

Han er 9,9 kg og 91 cm.

Anmeld

15. november 2010

Kruse90

Mor til Frederic skriver:

Ikke så meget undervægtig som sådan...

han vokser bare ikke og har egentlig ikke taget på i over 1 år. hans fødder - hænder mm vokser heller ikke.

Han er 9,9 kg og 91 cm.

okay
Men han er altså dejlig som han er

Anmeld

15. november 2010

Dansker i England

Læste lige kort med, men ville ikke gå uden at give dig et knus og sige, at han er dejlig dreng. Folk har alt for travlt med at blande sig i ting, der intet har med dem at gøre.

Anmeld

15. november 2010

Henri84 skriver:

Freder er for lækker, det ved du jo godt
Kunne slet ikke forestille ham som 'godt i stand' han skal bare være en bandit at se på
Han er dejlig som han er
Vi får også de kommentarer, men det ved du jo.. Den værste var nok knap 2 uger efter hans op hvor en eller anden gammel dame i familien kom hen og spurgte og jeg sultede ham
Ellers er der jo de 'klassiske' når vi er samlet med gammel mg og alle de andre skal løfte på ham, og komme med den der neeej han vejer jo ingenting
De er sgu lækre alligevel

Jep.. 

Hele vejen igennem og den med de forskellige lige skal 'kontrol' løfte ham - ikke for at give kram eller kys - men han bliver holdt som om han har skidt og bare lugter - for så at blive sat ned igen uden ord. 

Freder's øjne søger og spørger mig. Hvortil han få et kæmpe kram og et; det er helt okay - mor er her og vi elsker dig. Hvisker i hans øre at han er min øjesten.

Han aner ikke hvorfor - så hellere dem der hvisker i krogene, de er meget nemmere at ignorere og frederic bliver ikke påvirket af det.

En positiv ting er at de er så nemme at bære rundt på - freder hægter sig fast og bliver hængene. 

Anmeld

15. november 2010

frkrbj skriver:

Altså, jeg er ret overvægtig desværre, og dermed var de meget nervøse for at jeg fik et kæmpe barn! Jeg fødte så en lille nus på 3120g og 49 lang. Hun har fuldt sin kurve det 1. år lige under normalen, men så startede hun i vs og har været meget meget syg hele tiden siden faktisk!

Det ene har hele tiden fuldt det andet, og det endte så med en indlæggelse pga dehydreing, slimet opkast og dierré

Jeg rendte til lægen konstant med hende og fik standartsvaret med t det var en virus, og jeg var simpelthen så desperat til sidst at jeg måtte tage min mand med os til lægen for at banke i bordet så hun kunne blive undersøgt ordenligt = 3 dage i isolation og diverse undersøgelser. Glemte jeg at sige at jeg skiftede læge promte!

Hun vejede på det tidspunkt under 10 kg og havde så ydeligere tabt sig 2 kg i den periode hvor det var værst. Hun fik konstateret Rotavirus og fik så noget til at stå imod. 7-9-13 har der ikke været det store slinger siden, men hooold da op det var en træls periode.'

Det bliver lige lidt rodet, men jeg har ammet hende det 1. år og hun har fået tilbudt grød og div fra hun var ca et halvt år. Hun har i den periode i opstarten af fast føde været ekstrem kræsen og nægtet at smage på tingene. Blev kvalm osv. Men det er meget fint idag, dog har hun nogle sære vaner stadig, hun vil ikke have tingene blandet sammen, men hver for sig. MEN hun spiser da

Sikke da en tur... Bette pus og kanon i fik skiftet læge...

Min svigerinde har en dreng der bliver 3 her til januar og en pige der bliver 2 til maj - de går begge i vu og de er også bare konstante syge. Omgangs syge - øjenbetændelse - hoste og gentagne forkølelser. Dertil er de begge ørebørn også.

Gruer hver gang vi er sammen med dem om de nu har et eller andet. Men han må have et jernstærkt imunforsvar på trods af hans str. Han har 'kun' prøvet at være forkølet 5-6 gange i sit liv - så vi aner ikke hvordan han er når han er syg. Ikke prøvet børnesygdomme (lunge/øre/ hals betændelse/ influenza/ skoldkopper/ omgangs syge mm) - ingen reaktion på hverken tænder eller vaciner. Så tror vi har været ved egen læge 2-3 gange ud over de alm børne undersøgelser. ellers har vi hans kontakt sygeplejeske vi kan ringe til alle hverdage om formiddagen.

Her har mad aldrig sagt ham noget - om det så er slik - is - kager mm. Mange gange måtte vi gå tilbage til start og lave helt tynd vandgrød til ham - selv der ville han kun have 2-3 te ske fulde før end han nægted. Lukked munden sammen - dreje hovedet væk - spytte maden ud osv. Nu her kan det være kartofler han blot smager på - spytter ud og siger; ikke lig det. Dypper fingern et par gange i sovsen - sutter det af og skubber tallerken væk med; ikk mere sulten - tak for mad - gerne i seng en smuule træt.

Anmeld

15. november 2010

sandratobias

Ej hvor er han perfekt... Og hvor ligner han bar en rigtig bisse med krudt i numsen...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.