frkrbj skriver:
Altså, jeg er ret overvægtig desværre, og dermed var de meget nervøse for at jeg fik et kæmpe barn! Jeg fødte så en lille nus på 3120g og 49 lang. Hun har fuldt sin kurve det 1. år lige under normalen, men så startede hun i vs og har været meget meget syg hele tiden siden faktisk!
Det ene har hele tiden fuldt det andet, og det endte så med en indlæggelse pga dehydreing, slimet opkast og dierré
Jeg rendte til lægen konstant med hende og fik standartsvaret med t det var en virus, og jeg var simpelthen så desperat til sidst at jeg måtte tage min mand med os til lægen for at banke i bordet så hun kunne blive undersøgt ordenligt = 3 dage i isolation og diverse undersøgelser. Glemte jeg at sige at jeg skiftede læge promte
!
Hun vejede på det tidspunkt under 10 kg og havde så ydeligere tabt sig 2 kg i den periode hvor det var værst. Hun fik konstateret Rotavirus og fik så noget til at stå imod. 7-9-13 har der ikke været det store slinger siden, men hooold da op det var en træls periode.'
Det bliver lige lidt rodet, men jeg har ammet hende det 1. år og hun har fået tilbudt grød og div fra hun var ca et halvt år. Hun har i den periode i opstarten af fast føde været ekstrem kræsen og nægtet at smage på tingene. Blev kvalm osv. Men det er meget fint idag, dog har hun nogle sære vaner stadig, hun vil ikke have tingene blandet sammen, men hver for sig. MEN hun spiser da
Sikke da en tur... Bette pus og kanon i fik skiftet læge...
Min svigerinde har en dreng der bliver 3 her til januar og en pige der bliver 2 til maj - de går begge i vu og de er også bare konstante syge. Omgangs syge - øjenbetændelse - hoste og gentagne forkølelser. Dertil er de begge ørebørn også.
Gruer hver gang vi er sammen med dem om de nu har et eller andet. Men han må have et jernstærkt imunforsvar på trods af hans str. Han har 'kun' prøvet at være forkølet 5-6 gange i sit liv - så vi aner ikke hvordan han er når han er syg. Ikke prøvet børnesygdomme (lunge/øre/ hals betændelse/ influenza/ skoldkopper/ omgangs syge mm) - ingen reaktion på hverken tænder eller vaciner. Så tror vi har været ved egen læge 2-3 gange ud over de alm børne undersøgelser. ellers har vi hans kontakt sygeplejeske vi kan ringe til alle hverdage om formiddagen.
Her har mad aldrig sagt ham noget - om det så er slik - is - kager mm. Mange gange måtte vi gå tilbage til start og lave helt tynd vandgrød til ham - selv der ville han kun have 2-3 te ske fulde før end han nægted. Lukked munden sammen - dreje hovedet væk - spytte maden ud osv. Nu her kan det være kartofler han blot smager på - spytter ud og siger; ikke lig det. Dypper fingern et par gange i sovsen - sutter det af og skubber tallerken væk med; ikk mere sulten - tak for mad - gerne i seng en smuule træt.