Blev nødt til at skrive til dig istedet for bare at lukke ned igen...
Jeg har selv en slank pige.. hun er 81 cm og vejer 9,4 kg (19 mdr).. Var til læge forleden som vejede hende og sagde også: hun er da en tynd lille en... puha.. det er bare ikke fedt.. Og den der med at folk lige løfter hende og får sagt: åhh hun vejer bare ingenting... GRR! Selvom man ved at de har det godt osv så rammer det altså bare alligevel.. det er jo ens moderskab de tvivler på..
Jeg er begyndt at sige når folk siger hun ikke vejer noget (ved løft), at så er hun også meget sjovere at tumle med jo fordi man ikke får hold i nakke eller ryg.. Og det kan folk jo ikke benægte og så stopper de som regel.. hehe.. det hjælper med lidt overdrivelse. Har også ofte oplevet at folk i bilka osv spørger indtil hvor gammel hun er, specielt når hun går rundt og ved siden af vognen.. når jeg så fortælle dem alderen ligner de jo nogen der har set et spørgelse og siger nåhh så er hun da også lille... Dertil kan jeg så sige: Hendes højde er super men slank er det hun foretrækker... haha... eller: ja men det er jeg jo også så det hænger sammen... eller: jaaa, det kommer vel an på om man er vant til tykke børn..
men de dage hvor det faktisk rammer, siger jeg bare: tja... og går min vej..
Selvom jeg godt ved det ikke er det samme med din dejlige søn som med min datter (hun er ikke under kontrol eller andet), så vil jeg bare sige at jeg ved hvordan du har det, og selvom folk siger sådanne grimme ting så ved du at du elsker ham og at du absolut ikke øger misrygt overfor ham...
Jeg synes han er helt fantastisk at se på.. :-) Jeg synes hans krop minder ret meget om min datters faktisk.. måske lidt tyndere men ikke meget faktisk.. Min datters fødselvægt var 3020 og 51 cm så dengang var hun heller ikke stor.. (men kun 200 gram mindre end mig dengang)... her på det sidste har hun faktisk taget på men for bare 2 mdr siden vejede hun 8,7 kg.. dvs. hun fra hun var 1 år til hun var 17 mdr kun havde taget 300 gram på.. :/
Nåhhh ville bare lige sende en tanke, et klap på skulderen og et håb om at vi alle bliver bedre til at håndtere dumme folks kommentare, hvad enten vores børn er tynde eller tykke eller helt gennemsnitlig, for folk har altid ondt i røven over et eller andet nemlig...
Kram!
Anmeld