må jeg være skuffet????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2010

DK

Uhh den er svær!

På den ene side så kan jeg SAGTENS se det fra din side af, at det er træls at folk ikke priotererer at komme til dit bryllup! Altså det er jo da dælme en kæmpe ting!

På den anden side, så har jeg selv en 6 årig herhjemme, og jeg VED hvor meget hun glæder sig til det hun skal. Når hun har haft afdansningsbal på danseskolen, hvor hun har øvet sig hele året, så er hun simpelthen så SPÆNDT og glææææder sig helt vildt til at danse med veninder og ikke mindst vise det frem hun har lært. Hvis det er din nieces første håndboldkamp og de har øvet og øvet og kampen har været "målet" for træningen, så ville jeg også have RIGTIG svært ved at være hendes mor der sagde "øhh nej, det skal du så ikke lige alligevel, du skal med til noget der sikkert bliver ret kedeligt for dig!".

Dog ville jeg dog sige, at sådan en håndboldkamp da ikke varer hele dagen, og om ikke din nieces mor kunne tage med hende, så din bror kunne komme med til hele brylluppet, og så kunne de andre komme senere?

Mht bagning af julesmåkager. Altså, har det været arrangeret i et år i forvejen, og skal ALLE med, så kan jeg måske godt se det er lidt træls. Men det kommer også an på om i skal forbi rådhuset og vil give en øl bagefter, eller om i holder en kæmpe bryllupsfest!  Jeg ville klart aflyser kage-bagning, men jeg kender også piger for hvem den slags jule-traditioner er enormt vigtige, og som måske ville være kede af at aflyse det hele fordi de skal kigge på jer på rådhuset i 5 min. for derefter at få en pølse! 

Det ER kort varsel. Især i december da alle har så meget de skal! Men hvis du var min søster ville jeg smide alt jeg havde i hænderne og komme! Så måtte min datter følges med nogle andre til håndboldkamp eller lign!

Knus 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

jeg siger ikke jeg giver dem ret. Men kunne forestille mig at de tænker, Ok hun forventer vi smider alt vi har i hænderne, nu hvor hun selv er så sent ude.
Jeg ville til hver en tid droppe alt for min familie. Men ikke alle er sådan desværre.
Men tror desværre de har lidt imod at det er SÅ kort varsel.

ja men det tror jeg da et eller andet sted også.

men så må de sku melde ud at de ikke vil komme... synes det er latterligt at hvis det er småkagerne som gør min bror ikke kommer til hans eneste søsters bryllup

Anmeld

13. november 2010

Anonym trådstarter

CamillaValby skriver:

Hihi jeg kan godt følge dig.

Men det er så også vildt kort tid, som du også selv skriver.

Men bagning kan de lave i en anden weekend. Hvis den kamp er så vigtig, kunne de jo prøve evt. at bytte weekender.

jaja men vi snakker SMÅKAGER HER.. dem kan jeg sk* godt bage med pigerne når jeg skal passe dem 14 dage senere hvis det er det.

Anmeld

13. november 2010

Carina1977

Undskyld mig, men en håndboldkamp er altså vigtig for en 5-årig, meget mere vigtig end et bryllup er

Anmeld

13. november 2010

sarahb

Anonym skriver:

ja men det tror jeg da et eller andet sted også.

men så må de sku melde ud at de ikke vil komme... synes det er latterligt at hvis det er småkagerne som gør min bror ikke kommer til hans eneste søsters bryllup

ja det kan jeg godt forstå og er helt enig, desværre er det ikke alle der tænker sådan... Men jeg krydser fingre for de allesammen kommer og gørjeres dag helt speciel.

Anmeld

13. november 2010

Corn

Altså jeg synes ikke du har grund til skuffelse... December er mega-travl, og for børn på 5, er hendes håndboldkamp vigtigere end dit bryllup.

Holder man noget i december, så får man afbud, sådan er det bare.

Jeg har fødselsdag i december, og har altid afbud til selv det mindste arrangement. I år bliver jeg 30, og manden og jeg har besluttet at holde fest til sommer istedet. For bare at samle tre vennepar til en hyggeaften er ikke muligt i december.

Og hvad så om din bror ikke kommer, min søster kom ikke til mit bryllup, mine bedsteforældre kom ikke til mit bryllup, det gjorde da ikke dagen mindre god. Og vi er da hverken uvenner før eller efter af den grund. Eneste familie var mine forældre, og så en hulens masse familie til min mand og ellers alle vores dejlige venner, som faktisk var de vigtigste

Anmeld

13. november 2010

SoffiLine

Carina1977 skriver:

Undskyld mig, men en håndboldkamp er altså vigtig for en 5-årig, meget mere vigtig end et bryllup er

ENIG! 

Og synes ikke man kan tillade sig at være skuffet og slet ikke i dén grad! De har garanteret vidst længe, eller i noget tid at de skal til håndboldkamp etc & så forventer du at de dropper det hele for din skyld... Hvis det er så vigtigt kunne du måske finde en anden weekend? Dit bryllup er jo ikke vigtigere end den piges håndboldkamp, i hver jeres øjne er det begge nogle store ting

Og man kan sgu ikke forvente at alle folk smider hvad de har i hænderne og dropper deres i forvejen planlagte aftaler, slet ikke med SÅ KORT varsel.

Men håber du får en god dag uanset hvad 

Anmeld

13. november 2010

Anonym trådstarter

DK skriver:

Uhh den er svær!

På den ene side så kan jeg SAGTENS se det fra din side af, at det er træls at folk ikke priotererer at komme til dit bryllup! Altså det er jo da dælme en kæmpe ting!

På den anden side, så har jeg selv en 6 årig herhjemme, og jeg VED hvor meget hun glæder sig til det hun skal. Når hun har haft afdansningsbal på danseskolen, hvor hun har øvet sig hele året, så er hun simpelthen så SPÆNDT og glææææder sig helt vildt til at danse med veninder og ikke mindst vise det frem hun har lært. Hvis det er din nieces første håndboldkamp og de har øvet og øvet og kampen har været "målet" for træningen, så ville jeg også have RIGTIG svært ved at være hendes mor der sagde "øhh nej, det skal du så ikke lige alligevel, du skal med til noget der sikkert bliver ret kedeligt for dig!".

Dog ville jeg dog sige, at sådan en håndboldkamp da ikke varer hele dagen, og om ikke din nieces mor kunne tage med hende, så din bror kunne komme med til hele brylluppet, og så kunne de andre komme senere?

Mht bagning af julesmåkager. Altså, har det været arrangeret i et år i forvejen, og skal ALLE med, så kan jeg måske godt se det er lidt træls. Men det kommer også an på om i skal forbi rådhuset og vil give en øl bagefter, eller om i holder en kæmpe bryllupsfest!  Jeg ville klart aflyser kage-bagning, men jeg kender også piger for hvem den slags jule-traditioner er enormt vigtige, og som måske ville være kede af at aflyse det hele fordi de skal kigge på jer på rådhuset i 5 min. for derefter at få en pølse! 

Det ER kort varsel. Især i december da alle har så meget de skal! Men hvis du var min søster ville jeg smide alt jeg havde i hænderne og komme! Så måtte min datter følges med nogle andre til håndboldkamp eller lign!

Knus 

min niece var til håndbold kamp sidste uge, så er ikke hendes første kamp.

og da jeg spurgte dem hvad de skulle den dag var det deres eneste svar, men nu er det lige pludselig også kagebagning.

min bror og dem bor en halvanden time væk fra mig og mor og far bor ikke sammen, så desværre kan de ikke gøre det sådan som du skriver.

vi skal på rådhuset og så være herhjemme resten af dagen og der ville skam være plads til pigerne skulle kunne lege osv. måske kunne vi gå en tur eller noget- da det bare skal være afslappende

men tak. ville være glad for at have dig som søster hvis det var.

Anmeld

13. november 2010

Ann.

Den er svær - men hvis jeg skal være HELT ærlig, så nej, så synes jeg ikke at du kan tillade dig at være skuffet. I er mega sent ude og i julen er der altså bare mange traditioner, som er vigtige for mange mennesker. Og ja, som en anden sagde, så er en håndboldkamp for en 5. årige meget mere vigtigt end et bryllup.

Så nej, jeg synes det er "skidt" timing (mangel på rette ord), og at i ikke kan forvente at folk bare kan på denne tid. Der havde jeg nok valgt en anden dato.

Anmeld

13. november 2010

Anonym trådstarter

TrineLærke skriver:

Den er svær - men hvis jeg skal være HELT ærlig, så nej, så synes jeg ikke at du kan tillade dig at være skuffet. I er mega sent ude og i julen er der altså bare mange traditioner, som er vigtige for mange mennesker. Og ja, som en anden sagde, så er en håndboldkamp for en 5. årige meget mere vigtigt end et bryllup.

Så nej, jeg synes det er "skidt" timing (mangel på rette ord), og at i ikke kan forvente at folk bare kan på denne tid. Der havde jeg nok valgt en anden dato.

forventer heller ikke folk smider alt. men jeg ville til hver en tid melde afbud til mit barns kamp hvis min bror eller anden familie medlem skulle giftes..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.