Hvordan er DIN mødregruppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Da jeg fik Nicklas for 3½ år siden var jeg jo alene med ham. Kom i en mødregruppe, for jeg tænkte at det skal man da...

Men hold da op jeg fortrød!!!

Der blev set så meget ned til mig fordi jeg havde valgt som jeg havde. De sagde det ik direkte, men havde de nu bare gjort det havde det måske ikke såret så meget.... Derudover blev der angerret dage hvor fædrene skulle med, men jeg fik det bare ikke afvide, først når det var sket og de så sad og snakkede om hvor fedt og hyggeligt det havde været sammen med fædre... Så jeg stoppede hurtig med at være med der.

Nu her med Mathias tog jeg chancen igen, og hvor er jeg glad for det idag... Vi er 5 piger og vores børn. Og vi kan grine sammen, græde sammen og gå i byen sammen uden børn... Det er så fedt! Der er ikke noget med at nu kan mit barn det, kan dit det? osv...

Vi fik boller med pålæg de første gange, men blev vi egentlig hurtig træt af, så derfor lavde vi en aftale om at vi selv ku bestemme hvad vi skulle have, men fordi en lavede mexikansk en dag betød det ikke at den anden skulle stå med noget lige sådan næste gang... Dog har det hængt lidt ved, og vi laver altid en eller anden lækker frokost til hinanden når vi mødes hver 14 dag. Vi ringes sammen ude for mødre gruppen, og tager til baby svømning uden for mødre gruppen sammen. Også er en af pigerne blevet en rigtig god veninde også som jeg tit ses med!

Så jo har fået min en fantastisk mødregruppe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

TrineCT

Vi er meget forskellige i mødregruppen, hvilket gør at vi er blevet en super afbalanceret gruppe.

www.smart-babytøj.dk  

Anmeld

5. november 2010

TbCp

I min mødregruppe startede vi med at være 7. Nu er vi 3 tilbage som mailer sammen på facebook og mødes ind imellem... dvs faktisk kun 1 gang eller 2 om året

Der har aldrig været "konkurrencer" af nogen som helst art!

Det var fuldstændig nede på jorden. Den der holder det står for drikkelse og pålæg, og en anden tager så brød med fra bageren... vi gad ikke at skulle stå med alt muligt vildt og voldsomt.

Synes det er en skøn mødregruppe hvor vi snakker rigtig godt sammen, beundrer hinandens børn, snakker også om andet end børn og i det hele taget bare hygger os i hinandens selskab

Anmeld

5. november 2010

LauraLW

I min mødregruppe er der egentlig ikke så meget konkurrence.. det har vi aftalt at vi ikke gider! - men selvfølgelig kan man ikke undvære at sammenligne lidt, men vi er ret gode til at det er på den positive måde. Vi er gode til at give hinanden råd og opbakning og giver ikke hinanden gok i nøden!

Vi deler nærmest alt med hinanden... både de gode ting, men så sandelig også de mindre gode. Det er ok at græde lidt når man er presset og det hele er noget møg, men vi griner også rigtig meget sammen. Og så deler vi da også gode fif om tilbud og lagersalg :-)

Vi mødes 1-2 gange om ugen pt (vi går også til rytmik sammen), og det er drøn hyggeligt.

Og så kommer vi fra Østerbro

Anmeld

5. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Baagøe skriver:

Jeg kan blankt afvise denne påstand. I min mødregruppe er vi 6 mødre og 6 børn. Vi hygger og taler om alt mellem himmel og jord, især hvor hårdt det er at være mor. Derudover er det helt legitimt, hvis opvasken fra aftenen før stadig står på køkkenbordet

Så jeg synes jo selv, at jeg er i verdens bedste mødregruppe uden noget pres eller nogen form for konkurrence

sådan har vi det også!

Så sent som i går, da vi var herhjemme, talte vi om hvor pisse svært det er at få tid til det hele og når man har pisket rundt hele dagen og har nået at rydde op og gøre rent lægger mænnerne ikke mærke til det når de kommer hjem! SUK...

Men jeg føler bestemt ikke der er nogen konkurrence! Elsker min mødregruppe!!

Anmeld

5. november 2010

Pige2009

Caroline86 skriver:

sådan har vi det også!

Så sent som i går, da vi var herhjemme, talte vi om hvor pisse svært det er at få tid til det hele og når man har pisket rundt hele dagen og har nået at rydde op og gøre rent lægger mænnerne ikke mærke til det når de kommer hjem! SUK...

Men jeg føler bestemt ikke der er nogen konkurrence! Elsker min mødregruppe!!

Jaa Elsker dem...

Anmeld

5. november 2010

dorthemus

I min mødregruppe er vi 7 mødre med syv døtre der er lige gamle...vi taler om alt mellem himmel og jord og hygger os og det er helt legalt at sige, at det er pisse hårdt nogle gange.

Jeg er rigtig glad for min mg

Anmeld

5. november 2010

Hvem?

Malene84 skriver:

Hey tøser...

Hmm ja indlægget er oprettet fordi, vi i min mødregruppe sad og undrede os over hvad "rigtige" mødregrupper laver og taler om? ( Vi er 7 kvinder og 14 børn - en rigtig tvillingegruppe) Vi kom lyn hurtigt til at tale "grimt" om jer med et barn, og begyndte at grine af os selv. For den er da vist ikke helt fair!! Vi har bare det indtryk, at det er blevet en kamp i mødregrupperne om at give børnene det fedeste tøj på, sammeligne børns kompetencer og mangler, købe det dyreste ind til bordet, bage den største kage, ja vel egentlig bare fremstå som verden bedste overskuds mor - er det rigtigt?

Vi talte også om, at det sikkert er regionpræget - altså - mine 3 veninder fra Østerbro har mødtes hver uge i 4 måneder, men taler kun om tøj til børnene, au pair piger, og lagersalg! Ikke en af dem har nogensinde nævnt at det er hårdt at være mor, og at de faktisk har måtte knokle rundt for at nå at rydde op og bage kage

Hvordan er jeres mødregruppe og hvad laver I?

Jeg eeeelsker min mødregruppe - vi er 5 nu (to faldet fra allerede fra 1. møde) og vi mødes stadig hver 14. dag - så vidt muligt - vores drenge (der er kun drengebørn i gruppen) er fra 9-12 måneder.

Hver 14. dage mødes vi ved hinanden og bare sidder og snakker, vi mødes altid kl. 10 og jeg er aldrig hjemme før efter kl. 16.00 - snakken går og går - vi er i aldrene: 3 stk. på 35 og en på 22 og en på 24 år - 2 førstegangsfødende og 3 anden/trejdegangefødende.

Men 1. Onsdag i måneden tager vi i Babybio og derefter ud og spise - det er så herligt og vi holder ved og ved så længe vi overhovedet kan

Anmeld

5. november 2010

AWO

Åh, min er fantastisk! Jo, vi kommenterer da, når en af de andre babyer har noget sødt tøj på, men det kan lige så godt være fra H&M.

Vi snakker om alt mellem himmel og jord, fra lortebleer til dildoer..! indimellem kommer der også rigtig alvorlige emner på bordet. En af de andres mand er lige gået fra hende, så det bliver der selvfølgelig talt en del om.

Vi er i øvrigt 6, 2 andengangs- og 4 førstegangsmødre.

KH Anke

Anmeld

7. november 2010

sne190810

Jeg bliver helt misundelig over at læse om, hvor hyggeligt i alle sammen har det i jeres mødregrupper ..

Jeg er ikke i nogen gruppe, og har spurgt min SP om der var mulighed for det, eftersom der ikke var nogen som helst som havde nævnt noget omkring det .. (Lille myr er næsten 3 måneder)

Hun sagde hun ville undersøge mulighederne for det, og ellers sagde hun jeg kunne prøve at søge ind under Mødrehjælpens mødregruppehalløj .. :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.