Hvordan er DIN mødregruppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2010

Malene84

quar20 skriver:

Med Tino valgte jeg at melde mig ind i en mødregruppe for unge mellem 15 og 25 år..!! Tænkte jeg ville få meget ud af at det også var unge, og de måske ku give mig råd og finde en go veninde evt..

Vi mødtes første gang og NØJ jeg blev skræmt..!! Ja ærligtalt så gik den mødergruppe kun op i hvor lækkert man boede, hvordan børnene så ud i det lækkert nye mærke RØV DYRE tøj, og hvilken barnevogn som man bare SKULLE eje..!!

En pige fra mødregruppen var slet ikke sådan - og hende snakker jeg stadig med idag, og vi mødes engang i mellem og har hygge med børnene..!! Hun har en på 4 også en der er 5 dage yngre end Tino..!! Vores mænd har også mødtes og i sommers var i vi sommerhus med dem..!! De andre snakker jeg slet ikke med, og har bestemt hellere ikke lyst.. Det hele gik samtidig op i hvor meget man savnede at gå i byen osv.. Og det er jeg bare  HELT over..!! Jeg savner ikke at gå i byen, for hjemme hos os kan vi sagtens sige at vi har brug for lidt luft til vennerne eller veninderne..!!

Denne gang tror jeg altså ikke jeg melder mig ind i nogen mødregruppe..!! Jeg har en masse dejlige veninder også med børn, som jeg har snakket med længe, og har fulgt mig og MIN FAMILIE som jeg jeg syntes er rigtig vigtigt..!! Desuden har jeg 4 veninder som er sat til at føde omkring min termin eller max 2 måneder efter..!!

Hvor er det dejligt at høre - altså ikke, at du ikke "passede ind", men at de findes de grupper vi netop taler om. Dejligt at der var én af dem du kunne tale med, og fedt at I stadig ses. Det må være sååå luksus.

Jeg kan godt forstå dig - jeg havde også været SKRÆMT langt væk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Malene84

MarianneSonne skriver:

Da mine tvillinger var små var jeg både i en tvillinge- og en alm mødregruppe. Kan huske at de i den alm mødregruppe brokkede sig over hvor besværlig det var at tage ud at handle med deres baby . Ja så skulle i prøve med to

Men tror også det handler meget om hvem man kommer sammen med, for begge mine mødregrupper dengang er gået i opløsningen (har dog en rigtig god veninde fra den ene). Den mødregruppe jeg er i denne gang tror jeg holder ved, for vi har noget til fælles ud over børn.

Hvor stor aldersforskel er der på dine børn?

Marianne

www.stjerneleg.dk

jeg er meget enig!!! Men hader at sætte mig selv i en kasse der hedder: "fordi jeg har to, så har jeg det bare så meget hårdere". Og det er som om det heller ikke helt er en okay undskyldning. haha. Men jeg elsker, at jeg er i en tvillinge-mødregruppe som forstår alting, for de er igennem det samme.

Anmeld

4. november 2010

Malene84

MusseMorTil3 skriver:

jeg har været i 3 mødregrupper, som alle var meget forskellige.

1 gruppe var lidt overfladisk, men ok hyggelig.

1 gruppe var mere nærværende og meget hyggelig, og vi var et par stykke som tog ekstra orlov og mødtes - og havde nogen ok gode snakke, men dog aldrig sådan rigtig tætte snakke.

1 gruppe var lidt af hvert alt efter hvem som kom, når nogle bestemt kom, så handlede det rigtig nok kun om mærketøj, lagersalg og børne præstationer.
Men andre gange når sammensætningen var anderledes, så kom vi faktisk til at tale om tætte ting som oplevelser med abort og for tidlig fødsels osv - så følte jeg faktisk at vi "bondede" lidt mere. Men det var også en gruppe, hvor der tit blev aflyst til min store ærgelse.

Dog har ingen af grupperne haft nogle kagekonkurrencer kørende.....men den sidstenævnte gruppe havde det lidt med at "eksperimentere" med anderledes delikatesse ting som "mærkelige" oste og pølser - men det er vel også en form for præstations-ræs...

Så jeg tror at det betyder meget hvordan gruppesammensætningen er - og hvilket "lag" i samfundet kan kommer fra. Sådan har det nok været lidt i de grupper, hvor jeg har været i.

Og jeg tror også at det betyder meget, hvor meget man er villig til at åbne sig for hinanden - ingen af mine mødregrupper har "holdt" sammen efterfølgende.
Men en af mine veninder har en mødre gruppe, hvor de siden 2000 har holdt sammen - de har holdt nytår sammen og generelt lavet mange ting sammen.

Jeg håber at min næste mødregruppe er en rigtig tæt tøsegruppe med gode dybe snakke - det er jeg nok mest til. Men selvfølgelig er det da også altid godt at få et tip om gode tilbud osv - det skal der skam også være plads til

Det var nok egentlig lidt det jeg håbede, at min ville blive. Altså en flok tøser i samme lag. Men fordi vores "lag" er lidt specielt i sig selv, har de bare sat os sammen fordi vi har tvillinger. Så til tider er det svært at følge med, da den ældste er 15 år ældre end mig osv.

Anmeld

4. november 2010

Malene84

michella80 skriver:

Jeg har en FANTASTISK mødregruppe!!! Vi lagde stilen fra første møde og fik lige haglet vores mænd ned. Ha ha ha.... Vi snakker om alle problemerne og det der er sjovt og godt. Vi taler om alt!!! Havde dem faktisk hjemme i tirsdags og vi grinede så vi var ved at tisse i bukserne!!! Ha ha... De er dejlige! Vi har ikke talt om tøj en eneste gang!!!

plads til en mere med to børn - hahah - ej - men det lyder godt nok hyggeligt

Anmeld

4. november 2010

Malene84

BlyViol skriver:

jeg var IKKE glad for min mødregruppe..

Jeg er jo selv 20 og de mødre der var med var hhv. tre på 30 og en på 39 så var vi 2. første gangs. 2 anden gangs og en 3. gangsfødende.. De andre fire kom fra samme lille landsby så kendte hinanden lidt inden og havde en masse fælles bekendte. Skulle have ungerne i samme vuggestue og børnehave, deres mænd vidste hvem hinanden var osv osv.. Jeg var mildest talt pisse træt af dem...

De snakkede så tit henover hovedet på mig :/ Der var en dag jeg sagde "nåååh, skal vi snakke om noget andet også" da de bare blev ved med deres landsby snak.. Så sagde de ikke rigtig mere  og jeg tog hjem efter 15 minutter. 

Har jo så selvfølgelig meldt mig ud... Havde egentlig aftalt med mig selv, at jeg ville give det en chance og ikke lade mig påvirke af, at de var så meget ældre end mig. men det fik bare en betydning alligevel, og jeg var faktisk lidt ked af det inden jeg skulle afsted. De havde alle sammen hus, stor bil, job, god uddannelse, var gode til at bage og de der overskudsmødre, som I selv nævner.. Jeg kan også godt bage men vi bor i byens "ghetto" (det er det ikke, men bliver det kaldt, fordi der bor mange indvandrere) vi har en spand til bil, jeg er på KH og min kæreste er fisker hehe.. Så ja, jeg passede bare OVERHOVEDET ikke ind  

MEN!! Har jo så mødt nogle heelt igennem fantastiske piger herinde De er også alle ældre end jeg, men de kan da snakke om andet end mandens fine arbejde, deres stooore biler og hvor gode de er til at bage Så det nyder jeg virkelig når vi mødes

Knus mitzie - som er rigtig glad for baby.dk mødregruppen

jeg kan godt forstå dig

Anmeld

4. november 2010

Brams

Malene84 skriver:

tænk det tror jeg da du har ret i!! Det lyder som en super dejlig gruppe  dejligt at høre at I bare kan være jer selv, præcis som i min egen gruppe.

Ja det er bare super dejligt, tænk at man kan være så heldig med en gruppe som er sammensat af SP som ikke kender nogle af os på det tidspunkt

Dejligt at høre at andre også har gode oplevelser.

Anmeld

4. november 2010

Mi

Malene84 skriver:

jeg er meget enig!!! Men hader at sætte mig selv i en kasse der hedder: "fordi jeg har to, så har jeg det bare så meget hårdere". Og det er som om det heller ikke helt er en okay undskyldning. haha. Men jeg elsker, at jeg er i en tvillinge-mødregruppe som forstår alting, for de er igennem det samme.

Det er heller ikke fair overfor andre forældre hvis man altid smider 'det er altså meget hårdere for mig, for jeg har to'  kortet. Det kan jo også være strenge med en baby. Mine piger var nemme, så husker tiden da de var små som hyggelig.

Faktisk er det overhovedet ikke mere bøvlet at de er tvillinger nu hvor de er 6 år, tror faktisk at det nogle gange er nemmerer. Og jeg ville nogle gange ønske at Maja havde en tvillingesøster, for det er noget helt specielt det de har sammen.

Marianne

Anmeld

4. november 2010

MoarTil4

Malene84 skriver:

Det var nok egentlig lidt det jeg håbede, at min ville blive. Altså en flok tøser i samme lag. Men fordi vores "lag" er lidt specielt i sig selv, har de bare sat os sammen fordi vi har tvillinger. Så til tider er det svært at følge med, da den ældste er 15 år ældre end mig osv.

ja tit bliver man sat sammen tilfældigt, og der er ingen garanti for kemi.

en af mine tidligere grupper var primært "rige" - de talte om den nye bil der skulle købes - hvor man kunne få de der 8000 kr. spisestuestole henne - og selvfølgelig blev det kommenteret når en af de små havde calvin klein eller lign. på, og der blev talt meget mærketøj og babyudstyr.

jeg følte mig ikke "mindre", men jeg havde svært ved at byde ind når talen kom på de materielle ting - men jeg har da lært noget nyt undervejs og jeg hyggede mig jo meget godt alligevel, og har smags nogle spændende nye ost, som jeg ellers aldrig havde smagt ellers....hihi.

Anmeld

5. november 2010

Barbamama

Malene84 skriver:

plads til en mere med to børn - hahah - ej - men det lyder godt nok hyggeligt

Hvis du kommer til Årslev på Fyn skal du da sikkert være velkommen. Hi hi... Vi startede med at være 5. Min datter og 4 drenge!!! Men den ene faldt da vi startede arbejde igen. Men vi er 4 tilbage der nyder at mødes og følge hinandens børn. Og nu er vi begyndt at mødes uden børn også....

Anmeld

5. november 2010

serinasmor

Jeg er rigtig glad for min mødregruppe

vi er 5 mødre og 5 børn .. Serina er den ældste med sine idag 10 mdr .. den næste er 7½mdr og de 3 sidste er lige fyldt 6 mdr .. så det er jo noget af et spring .. men både mig og serina blev rigtig godt modtaget af de andre mødre selvom vi jo er noget foran i udviklingen...det må jo et eller andet sted have været irrirterende for de andre ikke at kunne blive først med nogen ting .. ikke kunne være den første til at komme og fortælle at nu kan han/hun kravle, sidde, stå, pludre, smile .... men hvem ved .. måske bliver en af de andre den første til at kunne sige .. han/hun sagde sit første ord jeg er lidt stolt af dem og af at de har taget så pænt imod os ... vi snakker omk alt muligt .. børn, udvikling, mad, forhold, pasning, søvnmønster, at det er hårdt nogle gange og så alt muligt udover det .. og så bitcher vi faktisk engang imellem over alle dem der går op i mærkevarer og den slags ....så nej her er ingen konkurrencer... udviklingsmæssigt kan der ikke være det fordi springet mellem børnene er så stort... der bliver oftest serveret kaffe, the, vand, gulerods og agurkestænger .. sidst de var her havde jeg dog bagt muffins .. men kun fordi jeg i 14 dage havde haft lyst til at bage og nu havde en anledning ... jeg går heller ikke rigtig op i om der er nylig rengjort eller ej .. dog tog jeg mig selv i sidst de var her lige at skynde mig at vaske gulv i køkkenet hvor vi skulle være ... men prinsessen spiser jo også selv .. og jeg syntes nu ikke lige at ham der lige har lært at krybe skulle smøres ind i havregrødsrester af at være på gulvet ... det er helt tilladt at være i afslappet tøj og morgenhår .. selvom det faktisk endnu ikke til fulde er sket

Jeg glæder mig til hvert eneste møde.. for at se hvordan det går med alle de andre børn og hyggeligt samværd med mødrene .. det ærgrer mig dog at vi kun mødes hver 14. dag .. men det var nu engang det vi havde overskud til til at starte med ...og sådn er det nu stadig for nogen vedkommende

Jeg kan sagtens forstå at I i tvillingemødregruppen bitcher lidt over alle os andre ... men det er jo også det der med fælles grundlag ... og det er helt klart et sted hvor i har den samme holdning til tingene og det er jo helt fint ... for jeg vil da helt klart gi dig ret i at tvillinger må kræve mere arbejde .. jeg har sgu svært nok ved at følge med serina af og til .. så prøv lige at tænk hvis der var 2

hyggelig tråd i øvrigt

serinasmor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.