Hvordan er DIN mødregruppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2010

Valle81

Malene84 skriver:

Hey tøser...

Hmm ja indlægget er oprettet fordi, vi i min mødregruppe sad og undrede os over hvad "rigtige" mødregrupper laver og taler om? ( Vi er 7 kvinder og 14 børn - en rigtig tvillingegruppe) Vi kom lyn hurtigt til at tale "grimt" om jer med et barn, og begyndte at grine af os selv. For den er da vist ikke helt fair!! Vi har bare det indtryk, at det er blevet en kamp i mødregrupperne om at give børnene det fedeste tøj på, sammeligne børns kompetencer og mangler, købe det dyreste ind til bordet, bage den største kage, ja vel egentlig bare fremstå som verden bedste overskuds mor - er det rigtigt?

Vi talte også om, at det sikkert er regionpræget - altså - mine 3 veninder fra Østerbro har mødtes hver uge i 4 måneder, men taler kun om tøj til børnene, au pair piger, og lagersalg! Ikke en af dem har nogensinde nævnt at det er hårdt at være mor, og at de faktisk har måtte knokle rundt for at nå at rydde op og bage kage

Hvordan er jeres mødregruppe og hvad laver I?

Vores mødregruppe er lækker:0)

Vi er 6 stk, 3 andengangs mødre, en 4 gangsmor og to 3 gangs mødre.

Og jeg vil virkelig kalde vores en mødregruppe, for det er os mødre den handler om, faktisk ikke børnene - vi har endnu efter 6 mdr fået taget et billede af ungerne - vi glemmer det:0)

Min mødregruppe er stedet hvor vi snakker om alt - og alt er faktisk næsten alt andet end børn - det snakker vi ikke om. Det er der vi kan komme af medfrustrationer over veninder, familie, økonomi osv osv osv.Vi er heller ikke med på den med tøjet, den største kage osv - det var vi alle enige om den første gang vi mødtes, da det slet ikke var det vi ønskede af en mødregruppe denne gang:0)

Vi mødes hver tirsdag og skiftes til at holde. nNgle har fantastisk overskud til at bage hjemmeabgt alt muligt og jeg er en af dem der ikke har:0) Vi elsker vores forskelle og synes det er fedt og sjovt - drilelr lidt hinanden med det og nyder at vi kan være os selv:0)

Jeg elsker min mødrregruppe og håber vi skal ses de nsæte mange mange år:0)

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Lise

Jeg har to fine mødregrupper - en til hvert barn  I begge har vi hygget (den ene gør vi det stadig, da vi jo stadig barsler), talt om ALT (faktisk måske mindst af alt mærketøj og lagersalg) og bare slappet af i hinandens selskab.

Den største forskel på de to mødregrupper er at i den første, hvor vi alle var førstegangsfødende hang vi ud tit, og blev hængende i 6-7 timer af gangen. Bare snakkede og snakkede  Vi ses stadig en gang i mellem (hver 2.-3. måned) 4 ud af 6. Vores unger er 3 år nu.

Den anden mødregruppe har vi jo flere børn. Så der ses vi typisk 3 timer af gangen, men hygger mens vi er sammen. Her taler vi også om alt, og er meget afslappede mht alt. Så bryder vi pludselig op, da der skal handles, laves mad mv inden unger skal hentes i børnehaver, fritidshjem mv.. vi har sværere ved at finde dage at ses, og det er ikke altid vi alle er der. Vi startede med at være 6 - heraf er 1 startet på job (de er nu 7-8 mdr gamle) og 1 har meldt sig ud. Men jeg hygger mig stadig i deres selskab, og håber at blive ved med at se dem når barslen er ovre.

Som antydet så synes jeg ikke der har været nogle former for pral, tale om mærketøj o.lign., osning af overskud mv., i hverken den ene eller den anden gruppe. Jeg synes jeg slappper af og hygger mig i deres selskab, som hvis jeg var sammen med mine veninder. De fire fra min ældste mg ser jeg jo så også som veninder nu - vi ses både med og uden vores børn.

PS. mht. region bor vi i Hovedstaden, men heeeelt ude i Hvidovre

Anmeld

4. november 2010

misslea

Malene84 skriver:

Hey tøser...

Hmm ja indlægget er oprettet fordi, vi i min mødregruppe sad og undrede os over hvad "rigtige" mødregrupper laver og taler om? ( Vi er 7 kvinder og 14 børn - en rigtig tvillingegruppe) Vi kom lyn hurtigt til at tale "grimt" om jer med et barn, og begyndte at grine af os selv. For den er da vist ikke helt fair!! Vi har bare det indtryk, at det er blevet en kamp i mødregrupperne om at give børnene det fedeste tøj på, sammeligne børns kompetencer og mangler, købe det dyreste ind til bordet, bage den største kage, ja vel egentlig bare fremstå som verden bedste overskuds mor - er det rigtigt?

Vi talte også om, at det sikkert er regionpræget - altså - mine 3 veninder fra Østerbro har mødtes hver uge i 4 måneder, men taler kun om tøj til børnene, au pair piger, og lagersalg! Ikke en af dem har nogensinde nævnt at det er hårdt at være mor, og at de faktisk har måtte knokle rundt for at nå at rydde op og bage kage

Hvordan er jeres mødregruppe og hvad laver I?

Hej søde....

Sjovt du lige opretter sådan en tråd, for lige for tiden fylder emnet mødregrupper rigtig meget i mit hovede....

Jeg er netop kommet i en mødregruppe, som jeg skal møde for første gang her om en uge, og haleluja, hvor er jeg altså spændt!!!!

Lykken vil ingen ende  tage allerede inden, jeg overhovedet har mødt dem!!! For sagen er den, at jeg har en veninde, som bor lige rundt om hjørnet, og som netop fødte en dejlig lille pige præcis en måned inden jeg fødte Wilma!!! Vi har selvfølgelig talt en del om, at det kunne være mega hyggeligt at havne i samme mødregruppe!!!Samtidig kender jeg en anden sød pige, som faktisk endte med at føde samme dag som jeg, og derfor lå vi samtidig ude på Hvidovres patienthotel.... mega hyggeligt!!!

Det viser sig dælme, at jeg er kommet i mødregruppe med dem begge, og det er jeg simpelthen sååå glad for!!! Derudover er der tre andre kvinder med også, og jeg glæder mig viiiiiildt meget til at møde dem....!!! )

Vi skal mødes for første gang næste fredag her hos mig, og jeg kan næsten ikke vente!!! Håber virkelig, at det bliver et forum, hvor vi kan være ærlige, når noget er hårdt, lykkeligt, frustrerende, fantastisk, inspirerende osv!!! At der er ikke går konkurrence i det, og at jeg vil glæde mig til at se de andre tøser og deres skønne unger, hver gang vi skal mødes i mødregruppen!!!

Og søde.... du aner ikke, hvor mange gange, jeg har sagt til folk, at efter jeg har oplevet at blive mor til en enkel guldklump, så tager godt nok hatten af for tvillingemødre..... jøsses der må være sindsygt meget at se til..... hehe

I er dælme seje!!!!!

Rigtig mange knus fra mig )

Anmeld

4. november 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Min mødregruppe var vedens bedste ! Nu hvor vores børn er 3 1/2 år gamle ses vi stadig ofte og er rigtig gode venner. Vi holder fast en påskefrokost og en sommerfest som er med mænd og alle børn, dvs. også søskende, og så holder vi en julefrokost kun for voksne.

Vi er meget gode venner på kryds og tværs, og det er bare guld værd.

Anmeld

4. november 2010

Malene84

Baagøe skriver:

Jeg kan blankt afvise denne påstand. I min mødregruppe er vi 6 mødre og 6 børn. Vi hygger og taler om alt mellem himmel og jord, især hvor hårdt det er at være mor. Derudover er det helt legitimt, hvis opvasken fra aftenen før stadig står på køkkenbordet

Så jeg synes jo selv, at jeg er i verdens bedste mødregruppe uden noget pres eller nogen form for konkurrence

lyder så skøøøønt - dejligt at høre!!

Anmeld

4. november 2010

Malene84

lisbeth2910 skriver:

Ved mit første barn havde jeg 2 mødregrupper og den ene var vi 14 voksen og 14 børn - alt alt for mange. Anyways det var præcis som du beskriver det, og da største delen var 2. eller 3. gangs mødre så følte jeg som 1. gangs mor, med et meget skrigende barn at jeg slet ikke kunne følge med så jeg valgte den fra, men mødes dog stadig her 3 år efter, med de 2 der sage mig mest. Min anden mødre gruppe ses jeg også stadig med ca. hver 3. måned - vi er kun 3 og 3 børn, vi snakkr om alt mellem himmel og jord, og det hele er meget nede på jorden.

Med min "lille" nye datter på 5 mdr har jeg også fået en rigtig god mødregruppe - vi er 4 voksne og 4 børn og også her er der ingen konkurrence og vi snakke om alt mellem himmel og jord, og det er helt legalt at sige at man har det hårdt, og hvis der ikke lige er støvsuget. Vi laver også en masse sammen, babybio, babysvømning og i tirsdags var vi i fields. Vi mødes på skift hos hinanden hver fredag.

Jeg er dybt misundelig på at I kan komme ud og gøre ting sammen. hehe

Anmeld

4. november 2010

Pige2009

Malene84 skriver:

lyder så skøøøønt - dejligt at høre!!

Det er det helt bestemt også, og de har virkelig været uundværlige ifm. gode råd til situationen med Lauras far

Anmeld

4. november 2010

Malene84

Chatarina skriver:

FNIS!!!!

da jeg var i mødregruppe med mine tvillinger var jeg i en almindelig mødregruppe og havde det lidt ligesom jer at nogen gange sidder man og tænker: i skulle brokke jer skulle i

det er noget helt andet at have to end en kan jeg jo så sige nu hvor jeg kun har en enkelt. selvfølgelig er der dem som har kolik børn med mere så er det selvfølgelig ikke nemmere men generelt er det sku noget nemmere med en end to, sådan er det bare!!!

Men vores mødregruppe nu er vist også stille og rolig, men der kommer da tøj og lagersalg ind over men det negative kommer også frem

men hvem der dog havde været i en tvillingegruppe den gang så man kunne få lov at bitche lidt højlydt

hahaha ja ikk?! Bare lidt bitcheri er okay - haha

Anmeld

4. november 2010

Malene84

thildemus skriver:

Jeg synes også min mødregruppe var afslappet. Der var selvfølgeligt nogle der følte sig overskudsagtige nogle gange og overanstrengt andre gange - og det talte vi da også om Men ingen konkurrence og der var i øvrigt også ret stor spænd over os som mennesker - både på personlighed og øvrige omstændigheder (parforhold, økonomi, antal børn osv).

Tror du har ret i at samtaler kan være regionspræget - måske også endda lokal præget. Da jeg kom i mødregruppe boede jeg i villa kvarter i storkøbenhavn og nogle diskuterede da enkelte gange luksus ting som rengøringshjælp. Havde en veninde, der var i mødregruppe og boede 1 km fra mig i lejlighed - og her kom rengøringshjælp og deslige ikke på tale. Men det kommer jo også an på hvem der er i gruppen

Men bare lige for at sætte en KÆÆÆÆMPE streg under det for mig åbenlyse - kan jeg godt forstå, at tvillingemødre nogle gange tænker "så skulle du prøve at være mig" Og kan godt forstå at I i en tvillinge mødregruppe (sejt at de findes, i øvrigt) taler om os andre brokkehoveder og/eller overskudsmødre. I er seje!

hehe du skal lige have en KÆMPE MEGA , tak for din forståelse

Anmeld

4. november 2010

Malene84

Brams skriver:

Jeg tør godt at sige at jeg har VERDENS BEDSTE mødregruppe

Vi er 5 piger (og 5 børn - alle førstegangsmødre) som er så vidt forskellige som nogle kan være, alligevel fik vi allerede efter de første par gange et meget fortrolig forhold til hinanden.

Vi snakker om ALT, hvor hårdt der er at blive mor, hvor åndsvag manden kan være, hvor lidt overskud man har til alt andet end børn, hvordan økonomien hænger sammen/eller ikke gør, depression, IVF, dårlige familieforhold.

Hos os er der ingen der forventer at huset lige er gjort rent eller at man har bagt boller og lavet kage. Ingen der ser skævt hvis man tropper op i joggingbukser og med morgenhår fordi det bare har været SÅDAN en morgen. Hos os er det tilladt at sige "gider du ikke lige tage mit barn, jeg har lige brug for en pause".

Jeg kunne blive ved, men så bliver indlægget alt alt for langt (er måske i forvejen), men synes det er en vildt god tråd, for det er super at høre fra Jer andre.

Vi er nu alle på nær 2 (den ene er på barsel igen, den anden ikke i job pt.) startet på arbejde igen og det medførte næsten paniktilstande, for hvornår skulle vi nu ses. Aftalen er blevet at vi mødes den første søndag i hver måned og jeg glæder mig MEGET til på søndag

Knus Trine

tænk det tror jeg da du har ret i!! Det lyder som en super dejlig gruppe  dejligt at høre at I bare kan være jer selv, præcis som i min egen gruppe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.