Hvordan er DIN mødregruppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2010

saxa

Jeg er super glad for min mødregruppe, som blev lavet af sp og der er plads til ALT i den. Vi snakker om alt imellem himmel og jord.. Og vi er alle meget åbne. Vi er en gruppe på 5 mødre og 5 børn.. Vi er 2 der er andengangsmødre - og hende har jeg været i mødregruppe med første gang også. Vi klikker alle super godt sammen Og absolut ingen konkurrence der..

I min første mødregruppe var det også sådan.

Så er jeg i en anden mødregruppe med 2 andre tøser, hvor den ene da godt kan gå lidt for meget op i mærker og KUN snakker om det.. Kan til tider være irreterende, men det er det hun går op i, og det skal der også være plads til.

Til sidst er jeg i en gruppe hvor vi mødes en gang om måneden (gjorde vi også da vi var gravide) der er vi alt fra 5-14mødre + børn. Der er der også plads til forskelligheder.. Så jeg klager bestemt ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Vidunderligeunger

jeg var IKKE glad for min mødregruppe..

Jeg er jo selv 20 og de mødre der var med var hhv. tre på 30 og en på 39 så var vi 2. første gangs. 2 anden gangs og en 3. gangsfødende.. De andre fire kom fra samme lille landsby så kendte hinanden lidt inden og havde en masse fælles bekendte. Skulle have ungerne i samme vuggestue og børnehave, deres mænd vidste hvem hinanden var osv osv.. Jeg var mildest talt pisse træt af dem...

De snakkede så tit henover hovedet på mig :/ Der var en dag jeg sagde "nåååh, skal vi snakke om noget andet også" da de bare blev ved med deres landsby snak.. Så sagde de ikke rigtig mere  og jeg tog hjem efter 15 minutter. 

Har jo så selvfølgelig meldt mig ud... Havde egentlig aftalt med mig selv, at jeg ville give det en chance og ikke lade mig påvirke af, at de var så meget ældre end mig. men det fik bare en betydning alligevel, og jeg var faktisk lidt ked af det inden jeg skulle afsted. De havde alle sammen hus, stor bil, job, god uddannelse, var gode til at bage og de der overskudsmødre, som I selv nævner.. Jeg kan også godt bage men vi bor i byens "ghetto" (det er det ikke, men bliver det kaldt, fordi der bor mange indvandrere) vi har en spand til bil, jeg er på KH og min kæreste er fisker hehe.. Så ja, jeg passede bare OVERHOVEDET ikke ind  

MEN!! Har jo så mødt nogle heelt igennem fantastiske piger herinde De er også alle ældre end jeg, men de kan da snakke om andet end mandens fine arbejde, deres stooore biler og hvor gode de er til at bage Så det nyder jeg virkelig når vi mødes

Knus mitzie - som er rigtig glad for baby.dk mødregruppen

Anmeld

4. november 2010

W&M <3

Baagøe skriver:

Jeg kan blankt afvise denne påstand. I min mødregruppe er vi 6 mødre og 6 børn. Vi hygger og taler om alt mellem himmel og jord, især hvor hårdt det er at være mor. Derudover er det helt legitimt, hvis opvasken fra aftenen før stadig står på køkkenbordet

Så jeg synes jo selv, at jeg er i verdens bedste mødregruppe uden noget pres eller nogen form for konkurrence

Det er nøjagtig sådan det er i min mødregruppe også

Super hyggeligt og ingen konkurrencer om noget som helst  Ellers gad jeg da ikke gå i den

Anmeld

4. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har jo frasagt mig den første mødregruppe jeg blev sat i. Det var en terminsgruppe med dem der også skulle føde hjemme i samme periode som mig.

Det var fordi jeg syntes at vi var fuldstændig forskellige steder i vores liv. De snakkede slet ikke om de samme ting som mig, ahvde helt andre agendaer og havde et helt andet liv. De er 'by-mødre' og de syntes at langt de fleste ting jeg gjorde med Frigg var helt hen i vejret. Samtidig, så brokkede de sig hele tiden over, hvor Ih og ÅH besværlige deres børn var og jeg sad tit og tænkte på, hvorfor de havde fået børn  - og ja - så også alt det med mærketøj og shite... Som jeg virkelig ikke kunne være mere ligeglad med...

Nu har jeg fået præsenteret en 'kommunal mødregruppe', som jeg skal starte i på tirsdag. Jeg giver det et forsøg, me jeg gider ikke, hvis det er træls, som den anden...

Min første mødre gruppe med Idun, blev jeg sat sammen med 4 madammer, der havde flere andre børn og de sad og røg mens de ammede og drak tons vis af kaffe. Jeg var der 1 gang. - Gav det et forsøg anden gang og gik ret hurtigt, da jeg slet ikke kunne holde ud at være der...

Så jeg har ikke vildt gode erfaringer med mødregrupper... Men gir det et forsøg på tirsdag q

Anmeld

4. november 2010

Tdittmann

I min første mødregruppe var vi 7 mødre og 7 børn ( alle førstegangsmødre). Vi gik i babybio, til babysvømning og gik ture sammen. Det var meget hyggeligt helt nede på jorden.

I min 2. mødregruppe var vi 7 mødre og 7 børn, her var jeg den eneste 2. gangsmor, det var lidt træls for jeg havde og så brug for at snakke med nogen om hvad gør man f.eks. i forhold til den store. Men en  meget god mødregruppe. Fra denne gruppe mødes jeg stadig med 2 af dem.

Her i min 3. mødregruppe er vi 4 (2 førstegangs, 1 andengangs og så mig som 3.gangs). Vi sidder mest og kigger på hinanden og jeg har tænkt hvad laver jeg her, så nu har jeg meldt mig ud. Der var bare inden kemi vi klikkede ikke rigtigt sammen

Anmeld

4. november 2010

ChatH

MarianneSonne skriver:

Vores føtex blev det sted jeg handlede for de havde en vogn med TO sæder på styret . Når jeg så skulle i bilka, så var den ene autostol på styret og den anden nede i vognen. Hvor skulle varerne så være?

Mine piger er 6 år og Maja er bliver to i denne måned, så der er også 4½ år mellem dem. Syntes de store har været så gode til at hjælpe mig og Maja elsker sine storesøstre

Marianne

www.stjerneleg.dk

uhhh jeg kan huske det!!!

så må du jo sige til hvis du har noget tvillinge tøj du skal af med

Anmeld

4. november 2010

Frøken Sørensen

Vi er 6 mødre og 6 børn i min mødregruppe og jeg kan bestemt ikke klage over den. Vi er alle meget forskellige... Både aldersmæssigt, nogle har børn i forvejen, nogle er førstegangs... Men vi snakker om ALT. I de første 6 mdr. mødtes vi 1 gang om ugen, men nu hvor nogle af børnene er startet i vuggestue og nogle er startet på arbejde igen, så mødes vi 1 gang i mdr. Der bliver ikke gjort forskel på om man har råd til mærkevaretøj eller hvordan ens hjem ser ud... Der er flere af dem som står i byggerod eller har flere børn, så der er jo konstant rod  Og hvis der skal laves kage så er det sku ofte bare de købefærdige der skal blandes med vand  Så længe der er noget at spise så er folk glade

Anmeld

4. november 2010

Mi

Chatarina skriver:

uhhh jeg kan huske det!!!

så må du jo sige til hvis du har noget tvillinge tøj du skal af med

Vi lægger tøjet til side til Maja. De går ikke i ens tøj, det har de aldrig gjort.

Anmeld

4. november 2010

Corn

Den mødregruppe jeg er i denne gang, er bare super. VI er vidt forskellige både alder, religion, levevis, jobs, antal børn osv.

Og det er superskønt.

Jeg er ikke selv en af de mest ryddelige, men elsker at have gæster selvom der ligger vasketøj og ufærdige projekter, og da vi var i mødregruppe igår, var vi i et hjem, hvor vaskekurven bugnede, sko flød i entreen, og der var ryddet op ved at komme tingene i kasser, der så stod på gulvet. Så der følte jeg mig rigtig godt tilpas, fordi hun beviste, at  det hele ikke er rent overskud, og at lidt rod hist og her bare beviser at vi alle er mennesker og gav et dejligt personligt præg

Vi snakker om alt... Vi er 6 mødre og 6 børn, og igår snakkede vi bla. om kaffe, svamp i underlivet, huse og boligareal, mænd, fødsel(der er netop kommet en ny med i gruppen) sindsyge jordmødre, arbejde, yogahold og så problematikken ved at skide sig selv i hovedet...

Anmeld

4. november 2010

Louise mortil4

Malene84 skriver:

Hey tøser...

Hmm ja indlægget er oprettet fordi, vi i min mødregruppe sad og undrede os over hvad "rigtige" mødregrupper laver og taler om? ( Vi er 7 kvinder og 14 børn - en rigtig tvillingegruppe) Vi kom lyn hurtigt til at tale "grimt" om jer med et barn, og begyndte at grine af os selv. For den er da vist ikke helt fair!! Vi har bare det indtryk, at det er blevet en kamp i mødregrupperne om at give børnene det fedeste tøj på, sammeligne børns kompetencer og mangler, købe det dyreste ind til bordet, bage den største kage, ja vel egentlig bare fremstå som verden bedste overskuds mor - er det rigtigt?

Vi talte også om, at det sikkert er regionpræget - altså - mine 3 veninder fra Østerbro har mødtes hver uge i 4 måneder, men taler kun om tøj til børnene, au pair piger, og lagersalg! Ikke en af dem har nogensinde nævnt at det er hårdt at være mor, og at de faktisk har måtte knokle rundt for at nå at rydde op og bage kage

Hvordan er jeres mødregruppe og hvad laver I?

vores mødregruppe er bare den bedste. Vi er 8 mødre med børn fordelt over helt 2009. Det er bare så hyggeligt når vi ses. De fleste af os har større børn i samme børnehave og det er derfra vi kander hinanden også er der kommet et par første ganges mødre med også som nogen der allerede var i gruppen kendte. Vi bor alle i en radius af  max 15 km fra hinanden (vi er jo i udkants dk her så 15 km er ikke meget) Vi mødes ca hver 5-6 uge hvor vi snakker om ALT lige fra skolelukninger til hvordan vores babser er begyndt at hænge efter x antal børn og tabte kg. Også om hvor hårdt det er at ha børn men også de glæder der er, for dem er der jo stadig mange af. Vi holder grill aftner om sommeren med alle vores mænd og alle de unger der er (behøver jeg sige der er mange samlet). Mændene er ikke et hak bedre end os kvinder når de sladrer og prøv lige at forestille jer en flok mænd stående i en rundkreds og sludre alle med et barn på armen   Vi behøver ikke ha skindene rene hjem og hjemmebagte boller for det er ikke en konkurrance om at ha mest overskud skidt med ungen har en rest af havregrøden i håret fra morgenmaden af, det betyder jo ingenting og vi kan alle ha problemer med at få tiden til at række. Vi behøver ikke foregi en masse men kan bare ha det sjovt også selv om gulvet måske ikke lige nåede at blive støvsuget fordi ungen sked sig til helt op i nakken lige inden.

Vi er ikke bare en mødregruppe, vi er blevet veninder og et netværk for hinanden. Vores store unger leger sammen på kryds og tværs både af køn og alder og mændene hygger. Jeg ville for intet undvære min mødregruppe de er guldværd de kvnder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.