Hvordan er DIN mødregruppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.310 visninger
62 svar
0 synes godt om
4. november 2010

Malene84

Hey tøser...

Hmm ja indlægget er oprettet fordi, vi i min mødregruppe sad og undrede os over hvad "rigtige" mødregrupper laver og taler om? ( Vi er 7 kvinder og 14 børn - en rigtig tvillingegruppe) Vi kom lyn hurtigt til at tale "grimt" om jer med et barn, og begyndte at grine af os selv. For den er da vist ikke helt fair!! Vi har bare det indtryk, at det er blevet en kamp i mødregrupperne om at give børnene det fedeste tøj på, sammeligne børns kompetencer og mangler, købe det dyreste ind til bordet, bage den største kage, ja vel egentlig bare fremstå som verden bedste overskuds mor - er det rigtigt?

Vi talte også om, at det sikkert er regionpræget - altså - mine 3 veninder fra Østerbro har mødtes hver uge i 4 måneder, men taler kun om tøj til børnene, au pair piger, og lagersalg! Ikke en af dem har nogensinde nævnt at det er hårdt at være mor, og at de faktisk har måtte knokle rundt for at nå at rydde op og bage kage

Hvordan er jeres mødregruppe og hvad laver I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Svei

Malene84 skriver:

Hey tøser...

Hmm ja indlægget er oprettet fordi, vi i min mødregruppe sad og undrede os over hvad "rigtige" mødregrupper laver og taler om? ( Vi er 7 kvinder og 14 børn - en rigtig tvillingegruppe) Vi kom lyn hurtigt til at tale "grimt" om jer med et barn, og begyndte at grine af os selv. For den er da vist ikke helt fair!! Vi har bare det indtryk, at det er blevet en kamp i mødregrupperne om at give børnene det fedeste tøj på, sammeligne børns kompetencer og mangler, købe det dyreste ind til bordet, bage den største kage, ja vel egentlig bare fremstå som verden bedste overskuds mor - er det rigtigt?

Vi talte også om, at det sikkert er regionpræget - altså - mine 3 veninder fra Østerbro har mødtes hver uge i 4 måneder, men taler kun om tøj til børnene, au pair piger, og lagersalg! Ikke en af dem har nogensinde nævnt at det er hårdt at være mor, og at de faktisk har måtte knokle rundt for at nå at rydde op og bage kage

Dengang jeg var i mødregruppe var det bare hyggeligt....jeg har aldrig oplevet hverken konkurrence på det ene eller andet område...tror sgu vi var for meget nede på jorden til det..

Anmeld

4. november 2010

Malene84

Jbk skriver:

Dengang jeg var i mødregruppe var det bare hyggeligt....jeg har aldrig oplevet hverken konkurrence på det ene eller andet område...tror sgu vi var for meget nede på jorden til det..

Hvornår var du i mødregruppe?! gad vide om det er noget der er ved at blive dannet  Der er jo selvfølgelig (HELDIGVIS) også stadig grupper der er nede på jorden.

Anmeld

4. november 2010

Pige2009

Malene84 skriver:

Hey tøser...

Jeg kan blankt afvise denne påstand. I min mødregruppe er vi 6 mødre og 6 børn. Vi hygger og taler om alt mellem himmel og jord, især hvor hårdt det er at være mor. Derudover er det helt legitimt, hvis opvasken fra aftenen før stadig står på køkkenbordet

Så jeg synes jo selv, at jeg er i verdens bedste mødregruppe uden noget pres eller nogen form for konkurrence

Anmeld

4. november 2010

Pige2009

Jbk skriver:

Det er nøjagtigt det samme hos os. Ellers havde jeg meldt mig ud på stedet

Anmeld

4. november 2010

LISBETH:-)

Ved mit første barn havde jeg 2 mødregrupper og den ene var vi 14 voksen og 14 børn - alt alt for mange. Anyways det var præcis som du beskriver det, og da største delen var 2. eller 3. gangs mødre så følte jeg som 1. gangs mor, med et meget skrigende barn at jeg slet ikke kunne følge med så jeg valgte den fra, men mødes dog stadig her 3 år efter, med de 2 der sage mig mest. Min anden mødre gruppe ses jeg også stadig med ca. hver 3. måned - vi er kun 3 og 3 børn, vi snakkr om alt mellem himmel og jord, og det hele er meget nede på jorden.

Med min "lille" nye datter på 5 mdr har jeg også fået en rigtig god mødregruppe - vi er 4 voksne og 4 børn og også her er der ingen konkurrence og vi snakke om alt mellem himmel og jord, og det er helt legalt at sige at man har det hårdt, og hvis der ikke lige er støvsuget. Vi laver også en masse sammen, babybio, babysvømning og i tirsdags var vi i fields. Vi mødes på skift hos hinanden hver fredag.

Anmeld

4. november 2010

ChatH

Malene84 skriver:

Hey tøser...

FNIS!!!!

da jeg var i mødregruppe med mine tvillinger var jeg i en almindelig mødregruppe og havde det lidt ligesom jer at nogen gange sidder man og tænker: i skulle brokke jer skulle i

det er noget helt andet at have to end en kan jeg jo så sige nu hvor jeg kun har en enkelt. selvfølgelig er der dem som har kolik børn med mere så er det selvfølgelig ikke nemmere men generelt er det sku noget nemmere med en end to, sådan er det bare!!!

Men vores mødregruppe nu er vist også stille og rolig, men der kommer da tøj og lagersalg ind over men det negative kommer også frem

men hvem der dog havde været i en tvillingegruppe den gang så man kunne få lov at bitche lidt højlydt

Anmeld

4. november 2010

Svei

Malene84 skriver:

Hvornår var du i mødregruppe?! gad vide om det er noget der er ved at blive dannet  Der er jo selvfølgelig (HELDIGVIS) også stadig grupper der er nede på jorden.

Min søn er 4 år....men altså, oplever slet ikke sådan noget mellem veninder eller andre...men er det noget i tror der foregår eller noget I har oplevet...?

Anmeld

4. november 2010

thildemus

Jeg synes også min mødregruppe var afslappet. Der var selvfølgeligt nogle der følte sig overskudsagtige nogle gange og overanstrengt andre gange - og det talte vi da også om Men ingen konkurrence og der var i øvrigt også ret stor spænd over os som mennesker - både på personlighed og øvrige omstændigheder (parforhold, økonomi, antal børn osv).

Tror du har ret i at samtaler kan være regionspræget - måske også endda lokal præget. Da jeg kom i mødregruppe boede jeg i villa kvarter i storkøbenhavn og nogle diskuterede da enkelte gange luksus ting som rengøringshjælp. Havde en veninde, der var i mødregruppe og boede 1 km fra mig i lejlighed - og her kom rengøringshjælp og deslige ikke på tale. Men det kommer jo også an på hvem der er i gruppen

Men bare lige for at sætte en KÆÆÆÆMPE streg under det for mig åbenlyse - kan jeg godt forstå, at tvillingemødre nogle gange tænker "så skulle du prøve at være mig" Og kan godt forstå at I i en tvillinge mødregruppe (sejt at de findes, i øvrigt) taler om os andre brokkehoveder og/eller overskudsmødre. I er seje!

Anmeld

4. november 2010

Pia.

Altså med mine tre børn har det været super... Den store som snart fylder 12 år - hans mødregruppe var okay, dog talte jeg mest med 2 af pigerne privat... med Mille (8 år) valgte jeg mødregruppe fra - da jeg havde mødt en masse søde pige fra netbaby som blev min mødre gruppe så havde jeg ikke det store behov for at ses med dem som sundhedsplejersken syntes jeg skulle slås sammen med...

og med Mads valgte jeg det helt fra - havde en veninde der havde født samtidig med mig og vi brugte hinanden, mere end jeg kunne bruge en mødregruppe ...

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.